Madden NFL 12 - 1,4 millió eladás az első héten

Bár kevesebben vették meg a Madden NFL legújabb részét, mint tavaly vagy tavalyelőtt, a befolyt pénzösszeg tekintetében mégis jobban járt az Electronic Arts. Ennek hátterében természetesen a digitális játékterjesztés áll, a Madden-sorozatnak is jót tett az új piac és DLC-k megjelenése.

Látszólag furcsa ellentmondás alakult ki a Madden NFL-sorozat körül: bár még mindig népszerű a játék, az első heti eladások tekintetében évről-évre gyengébben szerepelnek az egyes epizódok, míg a nyereség tekintetében az EA egyre többet kaszál. A megoldás kulcsa természetesen a digitális terjesztés áldásos hatása.

Az Electronic Arts bejelentette, hogy az augusztus 30-án megjelent Madden NFL 12-ből egy hét alatt 1,4 millió példányt adtak el, ami egészen pontosan 26 százalékkal kevesebb a Madden NFL 10 - az EA által is "elriasztónak" mondott - 1,9 milliós eladásainál. A befolyt nyereség tekintetétben viszont  szárnyalt az új rész, a Madden NFL 10-hez képest 16, a Madden NFL 11-hez viszonyítva pedig 10 százalékkal hozott több pénzt a konyhára.

Mindez annak köszönhető, hogy a digitálisan értékesített játékokon jóval több haszon van, mint a dobozosokén, márpedig a Madden NFL kiváló piacra talált az online üzletekben: tavaly a Madden NFL 11 első hetét nézve 200 százalékos volt a digitális bővülés, míg idén 78 százalékra rúgott ez a szám. Persze meg kell jegyezni: az EA 200 ezer megvásárolt Madden Ultimate Team kártyacsomagot is hozzácsapott a képlethez.

7 komment - szólj hozzá!