Tízmillió Battlefield 3-at szállítottak le a boltoknak

Az Electronic Arts közzétette a második negyedéves pénzügyi helyzetjelentését, és bár a Battlefield 3 nem a szeptemberrel véget érő időszakban jelent meg, a bejelentésnek fontos szereplője volt a háborús shooter is: a játékból 10 millió példányt szállítottak le a boltok polcaira.

A vártnál jobban szerepelt az Electronic Arts az idei pénzügyi évének második negyedében, azaz július és szeptember között, ráadás úgy néz ki, a harmadik negyedév nagyon erős lesz, többek között a Battlefield 3-nak is köszönhetően. A kiadó megváltoztatta az év végi eredményekre vonatkozó előrejelzéseit, több bevételre számít majd.

Bevételei éves szinten 13,3 százalékkal 715 millió dollárra növekedtek, igaz, profitot nem tudott összehozni üzemi vesztesége 374, a nettó vesztesége pedig 340 millió dollár volt. A kiadó szerint a kutatás-fejlesztési részleg és a marketing vitt el óriási költségeket, s bár ezen a ponton nem tért ki részletekre, az sejthető, hogy többek között a Battlefield 3 hatalmas reklámkampányára is sokat költött a vállalat.

 

Ha már Battlefield 3: bár a játék csak most jelent meg, tehát majd a harmadik negyedéves jelentés után leszünk okosabbak az eladások kapcsán, az EA már most megszellőztette, hogy egészen brutális, 10 millió példányt szállított le a boltok polcaira. A szállítás persze nem konkrét eladás, de jól mutatja a várható igényeket, ráadásul az EA-nek gyakorlatilag mindegy: az üzletek nem küldik neki vissza a már kiszállított példányokat.

A negyedév legnagyobb slágercíme a FIFA 12 volt: a játék jobban szerepelt, mint a tavalyi epizód, eddig 8 millió példányt szállítottak le és 5 millió darabot adtak el belőle, a játék az Egyesült Államokban és Európában egyaránt rekorder lett, miközben a FIFA 11-ből eddig 16 millió kópia landolt a boltok polcain. Népszerű volt a Madden NFL 12 is (3 millió példány), és még mindig jól megy a Battlefield: Bad Company 2 (11 millió darab) is.

Kiválóan alakul az EA digitális biznisze is, a kiadó egymilliárdos bevételt vár az online piactól. A The Sims Social Facebook-játék az egyik legnépszerűbb cím a közösségi hálózaton (havi 40 millió júzer), ráadásul az Origin is sok felhasználóval büszkélkedhet: eddig több mint 6 millióan töltötték le a rendszer kliensét. Az EA a mai bejelentéssel megnyitotta a platformot a külsős fejlesztők előtt, így többek között a Warner Bros., a THQ és a Capcom játékai is elérhetők lesznek a szolgáltatáson keresztül. Bár az Origint megviselte a Battlefield 3 rajtja, az EA leszögezte, hogy a sikervárományos Star Wars: The Old Republic (állítólag ez lesz a simses kiadó legtöbb pénzt hozó PC-s játéka) szerverei függetlenek a digitális üzletétől, így ott nem számítanak leállásokra.

A vállalat a márciusban véget érő pénzügyi évre 4,05-4,2 milliárd dollárnyi bevételt vár a korábban tervezett 3,83-4,03 milliárd helyett.

31 komment - szólj hozzá!