Szépen szerepel a Star Wars: The Old Republic

Az Electronic Arts közzétette a harmadik negyedéves pénzügyi helyzetjelentését. A vállalat eredményei egyértelműen javultak, ebben közrejátszott a Star Wars: The Old Republic, a Battlefield- és a FIFA-sorozat is. A kiadó minden téren pozitív fejleményekről számolt be.

Az Electronic Arts közzétette a decemberrel véget érő harmadik negyedéves pénzügyi helyzetjelentését, a beszámolóban 1,65 milliárd dolláros árbevételről olvashattunk, ami 15 százalékos növekedést jelent éves szinten. A dobozos játékok eladásából származó árbevétel 1,108 milliárd dollárról 1,23 milliárd dollárra nőtt, és a korábbi 322 millió dolláros veszteséget is sikerült csökkenteni 205 millió dollárra.

Az erő velük van

Az EA egyik legfontosabb címe a Star Wars: The Old Republic volt, a játékból 2 millió példányt adtak el, jelenleg pedig 1,7 millióan játszanak vele aktívan - ezek viszont csak az előfizetők, a különbséget azok a játékosok jelentik, akik még nem játszottak a játékkal, de megvették azt, esetleg még mindig a 30 napos próbaidőt nyúzzák, vagy abbahagyták a címet.

John Riccitiello vezérigazgató szerint az Old Republic mindenidők leggyorsabban növekvő havidíjas MMO-ja, az eladások 40 százaléka ráadásul a kiadó saját rendszerén, az Originen keresztül történt - pontos bevételi számokat csak később kapunk. A statisztikák szerint 1 millió játékos jelentkezik be a programba naponta, akik átlagosan 4 órát játszanak. A jövőben folyamatosan érkeznek a frissítések az MMO-hoz, a cél pedig az, hogy más kulcsfontosságú régiókban, így például Ázsiában is elindulhasson a játék.

Brutálisan növekszik az Origin

Szédületes sebességgel növekszik az Origin is, a digitális disztribúciós rendszer az elindulása óta 100 millió dolláros forgalommal büszkélkedhet, és mintegy 9,3 millió regisztrált felhasználója van. Az EA - bár konkrét terveket nem jelentett még be - továbbra is növelni akarja ezt a létszámot.

A negyedév egyik legnagyobb nagyágyúja a Battlefield 3 volt, a DICE FPS-éből több mint 11 millió példány kelt el világszerte, míg a FIFA 12-ből eddig 10 millió darabot adtak el - a kiadó várakozásai szerint a FIFA-széria hamarosan mérföldkőhöz érkezik, az egyes epizódok összesen 100 millió dollárt hozhatnak a konyhára. A Madden NFL 12-ből megjelenése óta közel 5 millió kópiát vittek haza a játékosok.

Minden ami casual, közösségi vagy digitális

Az EA gyakorlatilag minden területen növekedésről számolt be. A tavaly megvásárolt PopCap forgalma 30 százalékkal nőtt, a kiadó közösségi játékaival pedig havi szinten 54 millióan játszanak a tavalyi 39 millió helyett. A The Sims Socialnek napi 4 millió felhasználója van.

A digitális bevételek 78 százalékkal 377 millió dollárra nőttek, ebben az Origin és a FIFA 12 is jócskán közrejátszottak, a DLC-fronton pedig 49 millió dolláros forgalomról számolt be a kiadó - ki nem találnátok, itt is a FIFA 12 mikrotranzakciói voltak a leglényegesebb bevételi források.

Az EA állítása szerint a mobilpiacon ő az első számú kiadó.

13 komment - szólj hozzá!