Kingdoms of Amalur - az EQII-nek köszönhetjük

Viszonylag ritka, hogy egy játékfejlesztő stúdió frusztráció eredményeként jön létre, és még ritkább, hogy a frusztráció középpontjában álló ember zsebből megteheti, hogy létrehoz egy stúdiót. A Kingdoms of Amalurt fejlesztő 38 Studios esetében azonban pontosan ez történt.

Curt Schilling, egykori profi baseball játékos nagy Everquest-rajongó volt, ám az Everquest II-vel kapcsolatban hatalmasat csalódott. A játék néhány tulajdonságával kapcsolatban csak azt kérdezte: "Mégis mit gondoltak ezek?"


Ezután megkereste a Sony Online csapatát, és elbeszélgetett velük arról, hogy esetleg létrehozná a saját stúdióját. Többen fejezték ki érdeklődésüket a dolog iránt, Schilling pedig a cég megalakítása után konkrét ajánlatokat adott ezeknek az embereknek.

A jelenleg 400 alkalmazottat foglalkoztató stúdiót javarészt egyedül finanszírozta néhány pénzesebb egyén közreműködésével, valamint a Rhode Islandtől kapott állami támogatás is segített. A nagyfőnök szerint hamarosan egy többmilliárdos szórakoztatóipari cég válik majd a stúdióból, bár azt ő is elismerte, hogy a játékfejlesztés sokkal nehezebb és komplikáltabb, mint azt gondolta volna.

14 komment - szólj hozzá!