Az Egyesült Államokban is tarolt a Diablo III

Noha nem igazán nem szoktunk foglalkozni a külföldi játékeladási toplistákkal, most kivételt teszünk. Az NPD Group májusi statisztikái szerint az Egyesült Államokban a Diablo III volt a legkeresettebb videojáték, ami azért is érdekes, mert az USA-beli játékosok egyébként nem nagyon vesznek PC-s címeket.

Az NPD Group májusi összegzése szerint a múlt hónapban a következőképpen alakultak az amerikai játékeladások:

  1. Diablo III (PC)
  2. Max Payne 3 (360, PS3, PC)
  3. Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (360, PS3)
  4. Prototype 2 (360, PS3)
  5. NBA 2K12 (360, PS3, Wii, PSP, PS2, PC)
  6. Call of Duty: Modern Warfare 3 (360, PS3, Wii, PC)
  7. Sniper Elite V2 (360, PS3)
  8. Battlefield 3 (360, PS3, PC)
  9. Dragon's Dogma (360, PS3)
  10. Just Dance 3 (Wii, 360, PS3)


A hír azért is érdekes, mert az USA-beli játékosok túlnyomórészt konzolon játszanak, azt, hogy nem igazán szoktak PC-s játékokat vásárolni, mi sem mutatja jobban, hogy a számítógépes címek eladásai a Diablo III megjelenésének köszönhetően 230 százalékkal nőttek a tavalyi évhez képest. (Az pedig valahol a Blizzard zsenialitását tükrözi, hogy az utolsó PC-exkluzív játék, ami az amerikai toplista élén végzett, az a Starcraft II volt még 2010 júliusában.)

Összességében egyébként a szoftvereladások csökkentek az USA-ban, ahogy a hardvereladások is mínuszban zártak a tavalyi évhez képest - egyedül a 3DS tudott 17 százalékos növekedést felmutatni. A Nintendo a toplista után kiadott közleménye szerint 285 ezer konzolt adott el összesen (tehát asztalit és kézikonzolt vegyesen), a Microsoft pedig 160 ezer Xbox 360-on adott túl. A játékos kiegészítők növekedése egészen elképesztő, 74 százalékos ütemet mutatott, ez a Skylanders Spyro's Adventure-nek köszönhető.

55 komment - szólj hozzá!