A Limbo 2010 júliusában jelent meg, és először kizárólag Xbox Live-on vált elérhetővé, a PSN-es és PC-s változatok csak egy évvel később mutatkoztak be. Pedig a dán Playdead nem így tervezte eredetileg, ahogy a Sony Computer Entertainment vezető producere, Pete Smith elmondta a múlt heti Develop Conference-en tartott előadásában, a srácok a Sonyval is tárgyaltak az exkluzivitásról.
A tervezett megállapodás szerint a Limbo PlayStation 3-exkluzív lehetett volna, a tárgyalások azonban megszakadtak, a Sony ugyanis mindenáron meg akarta tartani a játék jogait, amihez a független fejlesztőknek értelemszerűen nem fűlött a foguk, ezért átpároltak a Microsofthoz. A redmondiak így is belementek az üzletbe, ezért jelenhetett meg később más platformokon is a Limbo.
Smith elismerte, hogy hibáztak. Az úriember arról tartott előadást, hogy mikor érdemes átpasszolni teljesen a játékot a kiadónak, és mikor nem; mint mondta, mindkét verziónak megvannak a maga előnyei. A kiadók oldaláról nézve a helyzetet, ezek a vállalatok sokkal motiváltabbak a marketing és a merchandising terén, ha az ő tulajdonukat képezi a játék, ellenkező esetben rengeteg költség hárul a fejlesztőcégekre. Ráadásul egyfajta védelmet akarnak a jogok megszerzésével: szeretnék, ha a stúdiók kitartanának mellettük, és nem állnának tovább azonnal a fejlesztés után.
Bár a megközelítés érthető, a Sony az akaratossága miatt óriási üzlettől esett el, a Limbót másfél év alatt ugyanis egymillióan vásárolták meg Xbox 360-on, és bár PSN-en is jól teljesített a játék, az eredmények az esetleges exkluzivitással még jobbak lehettek volna.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.