HWSW: Rosszul számoltak az OnLive-nál

  • Írta: zoenn
  • 2012. augusztus 22.
  • Hír
Link másolása
A játékszolgáltató rosszul mérte fel az igényeket és nem tudta kitermelni a működéséhez szükséges költségeket. A régi OnLive-nak annyi, de máris itt az új OnLive kisebb létszámmal, ugyanolyan nagy tervekkel. Nagytestvérünk, a HWSW utánajárt a streaming szolgáltató jövőjének.

Több évnyi csendes fejlesztés után három éve robbant be a köztudatba az OnLive, amely streaming játékszolgáltatóként azt ígérte a felhasználóknak, bármilyen készüléken bármilyen játékkal játszhatnak, nincs szükségük erős konzolra vagy PC-re. A vállalat a múlt héten megnyomta a reset gombot, pénzügyi nehézségek miatt átalakul, de a szolgáltatás közben zavartalanul működik.

Technikailag nem ment csődbe az OnLive, de a szaknyelven ABC-nek ("assignment for the benefit of creditors") nevezett folyamat során a vállalat teljes vagyonát értékesítették, hogy abból kifizessék a hitelezőket. Létrejött azonban egy új cég, amely nem nyilvános összegért megvásárolta az OnLive vagyonát, továbbra is OnLive néven üzemelteti a szolgáltatást és felvette az OnLive-tól elbocsátott dolgozók felét is, azaz mintegy 100 főt. A csődeljárásnál az ABC gyorsabban lezajlik, így az új vállalat jobb feltételekkel folytathatja a működését.

Rosszul számoltak

Az OnLive által kifejlesztett technológia lényege, hogy a játék grafikáját az OnLive szerverei renderelik le, a játékoshoz pedig csak a képet és a hangot juttatja el a szolgáltatás, valamint gondoskodik a beviteli eszközök kezeléséről. A megoldás előnye, hogy a kliens oldalán nincs szükség erős hardverre, csupán megfelelő sávszélességű internetkapcsolatra, és a játékot sem kell telepíteni, elég kiválasztani az OnLive katalógusából a kívánt címet, ami néhány másodperc után már fut is. A streaming hátránya a helyi futtatásnál gyengébb képminőség, valamint a késés, akadás, de a HWSW korábbi tapasztalatai szerint ezek egyáltalán nem zavaró módon jelentkeznek.

Az OnLive a kelleténél sokkal több szerverbe ruházott be - a teljes cikket a HWSW-n olvashatjátok el!

6.
6.
simon 555
#3: 2-től indult el és elvileg 5 már elég volt a HD felbontásra.
Legalábbis a FAQ-ban így volt írva az oldalukon.
5.
5.
markoci555
megnyomták a reset gombot, ez jó:)
elolvastam 2x is de szerintem még mindig nem vagyok tisztában az egésszel csak az alapjait értem, ha a hwsw azt mondta nincs gyengébb kép meg késés akkor ez jó kis dolog
4.
4.
mrxten
a gaikai nekem szimpatikusabb
3.
3.
Cooper911
#1: Egyébként ha jól tudom 10 mega volt az ajánlott és 5 fölött indult el.
2.
2.
Cooper911
#1: Az a baj, hogy a legközelebbi szerver angliában volt. Ha lett volna európai szerver akkor sokkal jobb lett volna a helyzet, de erurópában hivatalosan nem volt elérhető a dolog, vásárolni is csak UK vagy US állampolgárnak lehetett, aztán csoldálkoznak, hogy nem lett elég lóvé. Pedig én is meg akartam venni a Mafia II-t.
Remélem most már tanulnak a hibákból.
1.
1.
Lacek896
Volt szerencsém néhányszor kipróbálni ezt a szolgáltatást. Viszont azt nem tudom mekkora sávszélességgel érdemes nekiállni ahhoz hogy ne legyen zavaró a késés gyengébb képminőség nekem 8 megás netnél is volt olyan elmosódás meg akadás hogy ihaj. Másik hogy nem minden játéknál volt 30 perces kipróbálási idő ott ha akartad megvehetted. Az ötlet szerintem jó de van még mit csiszolni rajta.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...