A DICE nem akar Battlefield-gyár lenni

Hiába négyéves a DICE legutóbbi olyan projektje, aminek a nevében nem szerepelt a Battlefield szó, a fejlesztőcég meggyőződése szerint a csapat nem Battlefield-gyár, és különben is vannak olyan készülőfélben lévő játékaik, amik nem köthetők a háborús FPS-hez.

A kérdés aktuálisabb, mint valaha. A DICE legutóbbi olyan játéka, ami nem Battlefield volt, 2008-ban jelent meg, és a Mirror's Edge-nek azóta is várjuk a folytatását.

Viszont a Battlefield-központúság még ezzel együtt is akkor vált igazán feltűnővé, mikor kiderült, hogy a Battlfield 3 tavalyi premierének dacára jövőre már érkezik a sorozat számozott negyedik része. Tiszta sor: egy jól menő brand mellé olyan kockázatot vállalni, amit egy új cím jelent, merész húzás.

Mikor az OXM magazin erről faggatta az EA Games alelnökét, Patrick Soderlundot, az úriember elmondta: a DICE nem Battlefield-gyár, és ez a kiadó számára is "nagyon fontos", hiszen a Svédországban dolgozó 300 ember egy csapásra elhagyná a fedélzetet, ha meghallaná, hogy a pályafutása hátralévő részében Battlefield-játékokat kell fejlesztenie.

Éppen ezért a DICE más projekteken is dolgozik, erre kifejezetten szükség van, ha a jövőben ütőképes Battfieldeket akarunk látni. A változatosság gyönyörködtet, szokták mondani. Soderlund szerint a Dead Space-t készítő Visceral Games esetében is hasonló a helyzet.

Update! Ben Cousins, az EA Easy stúdiójának néhai vezetője a hírekre reagálva azt írta a Twitterén: a svéd fejlesztői szcénában köztudott, hogy a Mirror's Edge 2 is fejlesztés alatt áll. Örülünk, bár talán ez nem akkora újdonság.

33 komment - szólj hozzá!