Jövőre jöhet az első Unreal Engine 4-es játék

  • Írta: zoenn
  • 2012. december 19.
  • Bejelentés
Link másolása
A Blacklight: Retribution fejlesztője, a Zombie Studios bejelentette, hogy következő játéka 2013 második negyedévében jelenik meg. A pszichológiai thriller látványáért az Unreal Engine 4 felel majd.

Minden jel szerint 2013 második negyedévében köszönt be az új generáció, legalábbis PC-n, hiszen akkor jelenik meg az első Unreal Engine 4 által hajtott játék a Zombie Studios tolmácsolásában.

A Blacklight: Retribution fejlesztői elhintették, hogy a legújabb technológiát használó címük egy pszichológiai thriller lesz - minden jel szerint félretették a középszerű multis FPS-eket. A csapat vezetője, Jared Gerritzen elmondta, hogy az Unreal Engine 4 alapvető előnyhöz juttatja a stúdiójukat, hiszen a next-gen játékok készítésével egy újabb szintre lépnek.

Tehát 2013-ban érkezik az Unreal Engine 4-et használó játékok első hulláma PC-n, bár tisztában kell lenni azzal, hogy valószínűleg ezek csak kezdeti szárnypróbálkozások lesznek, csodát még ne várjunk tőlük.

33.
33.
Tokodboy
#32: Ez az előző hozzászólásom végére megy:

Amit Te ingyen letölthetsz Xboxhoz, az nem devkit azzal csak Live-os "hülyeségeket" lehet fejleszteni.
Egy devkit 1-2 milla, attól függ, hogy MS vagy Sony konzolról van-e szó.
32.
32.
Tokodboy
A tisztánlátás végett:
A konzolos játékokat PC-n, devkittel fejlesztik.
A devkit maga egy spéci konzol, valamelyest több rammal.
Igaz, hogy PC-n írod a kódot, stb, de ez nem a PC-n fut közben, hanem a rácsatlakoztatott Devkiten.

Amit Te ingyen letölthetsz Xboxhoz, az nem devkit azzal csak Live-os "hülyeségeket" lehet fejleszteni.
Egy devkit 1-2 milla, attól függ, hogy MS vagy Sony konzolról van-e szó.
A PC csak egy közvetítő eszköz.
És egyáltalán nem egyszerű átírni a kódot a platformok között.
Ha nayg átjárhatóság lenne, akkor csak annyi lenne az egész, hogy újra le kellene fordítani a küdot és kész. De ez nem így van.
A konzol és a PC is más, más shadereket használ.
29.
29.
randall13
#28: Ez is a motortól függ, én mondjuk nem nagyon tudok félresikerült Unreal Engines játékról (de azért biztos akad 1-2), na meg a Crysis is szépen fut minden platformon. Ellenben az idTech-el, aminél ugyanolyan szar volt a Brink és a Rage is. Sajnos a Doom4 is idTech5-re fog építkezni, szóval az eddigiek alapján attól se kell majd elájulnunk - már ha jönni fog.
28.
28.
Scoo
#27: Hiszek neked, amatőr vagyok, de akkor miért van az, hogy borzasztó szar konzolportok születnek PC-n? Ha ilyen egyszerű a portolás akkor miért cseszik el ezt az egyszerű dolgot is (persze sok sok kivétel van szerencsére)?
27.
27.
randall13
#25: Még nem próbáltam, de xbox-hoz ha jól tudom ingyér lehet letölteni devkitet.

#26: Röviden: Teljesen más game engine-t, és rá játékot fejleszteni. A játékbeli optimalizáció szinte kimerül a polygonokkal való trükközésekkel, a kihívás, amiről a bemásolt idézetek is szólnak, a játékmotor elkészítésében rejlik. De mint már írtam, ezzel nem kell foglalkozni olyan játékok esetében, ahol már létező engineket vesznek alapul.
26.
26.
Scoo
#23: "pc-re nehezebb fejleszteni" Erre nem is én válaszolok, oké:

The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda a pc-re való fejlesztésről: "Ezerféle és fajta hardverre kell figyelnünk a munka során és akkor ez még csak egy része az egésznek. Ott a szoftveres probléma is, ötből öt ember különböző driverekkel rendelkezik, ami tovább nehezíti, hogy bugmentes játékot tegyünk le az asztalra. Nézzük csak meg a Rage-et. Én úgy látom, hogy egy teljesen stabil játékról van szó, amelynél a nagy port felverő malőröket konkrétan néhány hibás videókártya illesztőprogram okozta. Ennyin múlik..."

Mike Ryder, Blizzard: "A PC-s fejlesztésnek nyilvánvalóan akad pár olyan kihívása, mellyel egy konzolos csapatnak nem kell szembenéznie, de a Blizzard egyike azon csapatoknak, mely remek játékokat készít számítógépre. Rengeteg időt töltöttünk, hogy kitanuljuk az optimalizálást régi és új gépekre egyaránt, s ha valaki csak konzolra fejlesztesz, ez sokkal könnyebb feladat."

Ezt mondod: " "pc-t már-már szinte kötelező 4 évenként lecserélni" - Igen, le kell cserélni, csak épp nem 4 évente, hanem inkább öt. De igazából a konzolokat is öt évre tervezték, így ezt nem mondanám egyik oldalnál se előnynek.
25.
25.
Scoo
#23: "a konzolos játékokat mind elkészítik pc-n és csak utána megy konzolra"
Ilyen hülyeséget ne mondjál már, légyszíves. Tudom, azt mondod, hogy minden konzol igazából pc is, DE azt tegyük hozzá, hogy egy nagyon speciális pc, amit te, otthon nem fogsz tudni összerakni. Oké, pc-n készítik a játékokat, de olyan devkiten amit egyikőnk se fog látni soha a büdös életben és maximálisan azt veszik figyelembe, hogy mik az adott konzol paraméterei, így azt mondani, hogy konzolra igazából csak pc-s portok érkeznek, hát inkább nem minősítem ezt a kijelentést.
Sok borzasztó pc-s port készült ami magán viseli a konzol nyomait. A te gondolkodásod szerint akkor pc-n elkészítik a játékot, majd ezt átportolják konzolra, majd ezután ezt a verziót portolják át pc-re.
23.
23.
randall13
#21: Nem feltétlen, a konzolos játékokat mind elkészítik pc-n és csak utána megy konzolra. PS3-ra meg eleve portolt játékok érkeznek csak (az exkluzív címeket leszámítva), nem véletlenül van gyakran kevesebb fps az erősebb hardver ellenére. Ha a PC-s Call of Duty kódjába pl belekukkantasz, ugyanúgy megvannak benne a konzolos funkciók, mint a splitscreen, csak nem használja őket. De ez igaz fordítva is. Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy elég nagy az átfedés konzol és pc között.
Az optimalizálatlanság pedig nem a konfigokat jellemzi, hanem inkább a fejlesztőket. Ma már nagyban leveszik ezt a terhet a fejlesztők válláról a driverek és a játékmotorok, amik megfelelően tudják is ezeket kezelni. Szerencsére van néhány csapat, akik ezt alá is támasztották már a játékukkal.
A végén pedig hangsúlyozom, hogy nem érdekel kinek a kedvence a pc s kinek a konzol, csak nem szeretem a téveszméket, amiket egy hülye kitalál, a többi pedig megy utána. Ez alatt értendő a "60 fps nem is látszik", "pc-re nehezebb fejleszteni", "pc-t már-már szinte kötelező 4 évenként lecserélni az adott csúcstechnológiára minimum 1millió forint értékben", "a következő konzol generáció maga lesz az Úristen", és a többi és a többi... És amiért mégis egyre gyakrabban választják a fejlesztők is a konzolokat: kevesebben kalózkodnak, több a haszon. Csak ezért, semmi másért.
21.
21.
Scoo
#16: Egyébként magasan teszek, hogy melyik jobb, melyik nem. Nem igazán érdekel. Xbxo360 előtt pc-s voltam, most konzolos, de lehet megint pc-s leszek. kitudja.
Mindenesetre a konzolok előnyben vannak olyan szempontból, hogy könnyebb rájuk játékot írni, nem kell ezer féle konfigurációra optimalizálni a játékot. Ezért is tudnak többet kihozni a gyengébb vasból is. A fejlesztők meg lehet olyan grafot tudnak nyújtani pc-n, hogy csak ámul az ember, de sokat érnek vele, ha egy átlag felhasználó nem top pc-n tolja a stuffot. Most a pc-k vannak előnyben mivel sokkal erősebbek a mostani konzoloknál. viszont ez csak egy két játéknál szúr szemet igazán, a nagytöbbségnél nem, mivel (figyelj, jön a lényeg) a játékokat elsősorban konzolokra fejlesztik!!!! Ez igaz, ha tetszik, ha nem és ez nem fog változni a közeljövőben is. Lehet neked top pc-d ami egyébként a far cry 3-at full high mellett 60fps-el tolja, ha közben a GTA5 nem jelenik meg pc-re. De nekem senki se mondja, hogy a nextgen konzolokat is simán alázni fogja egy átlagos, otthoni felhasználó pc-je, mert ez tuti nem lesz igaz.

Egyébként #12-vel értek egyet. Játszottam a medal of honorral kb 15 percet és nem tetszett még grafikailag sem. Ellenben a Dishonored tetszett látványilag is, pedig jóval gyengusabban mutat.
19.
19.
Lacek896
#16: Teljes mértékben igazad van. Csak az a gond hogy akik a pc-jüket kizárólag netezésre meg filmnézésre használják vagy nem is érdekli őket vagy egyszerűen nem is akarnak tudomást venni a csúcs pc hardverek jelenlegi tudásáról váltig meg vannak győződve az általad leírtak ellenkezőjéről.
Linkelhetsz te itt agyon moddolt Skyrim-et, Crysis2-t, Battlefield-et ultra beállításokkal semmi nem tudja őket meggyőzni.
18.
18.
randall13
#17: haha, nem szereti a dupla kacsacsőrt a hsz doboz :D m1, talán rá lehet jönni mit akartam oda írni
16.
16.
randall13
#10: Egy konzol akkor lehet erősebb egy pc-nél, ha feltalálják az időgépet -.-"
Mivel a konzolt is pc-s hardverekből építik már fel, a képlet a következő:
konzol <= pc

Ha pedig kikötjük, hogy egy konzol eladható áron kerüljön a boltok polcaira és ne a jelenlegi csúcstechnológia legyen beleépítve, a képlet az alábbiak szerint módosul:
konzol<
15.
15.
DollSyndrome
Az tudtad, hogy a Doom 3-at meg anno egy GeForce 4-en demozták?
13.
13.
Dreadlox
#5: azt azért leszögezném, hogy az UE4 nem a grafikai látvány végett nextgen engine, hanem maga a fizika és pár olyan effekt amit ezelött még játék ban nem láthattál( pl a dinamikus füst)
11.
11.
Scoo
#6: Egyébként jaja, szerintem is jó játék a Blacklight, főleg ha azt nézzük, hogy free online FPS a stuff.
10.
10.
Scoo
2: azért ilyen hamar leírni a nextgent merész. Az új generáció erősebb lesz, mint az akkori csúcs pc, max az erejét nem fogja tudni még megmutatni, de az biztos, hogy minimum hozni fogja azt a szintet mint a top1 csúcsszuper pc, ami nem egy áltlag pc-s tulajdona. Aztán ahogy kitapasztalják ezt a csúcsgépet is lehagyják az új konzolok. Egy ideig úgyis megint a konzol lesz a csúcs, de egy idő után a pc beéri és megint megelőzi. Ez egy ilyen örök játék.

Egyébként pedig itt vannak az Unreal 3-as játékok. Vessétek magatokban össze a grafikákat és döntsétek el, hogy mennyit számít, hogy ki fejleszt az adott motorra és mikor. http://www.unrealengine.com/en/showcase/
9.
9.
Ooorky
#4: UE3 dedikáltan a jelenlegi konzolok képességeire lett belőle, és ennek köszönhetően a legnagyobb példányszámban vásárolt engine-né lépett elő.
Ezek után a Sony és az MS valszeg már rég átadta nekik a köv. gen specifikációit, hogy minél jobban optimalizálhassák az UE4-et a gépeikre.
Ráadásul pont a fenti miatt alig lesz teljesítménybeli különbség a 2 konzol között, mert úgyis a gyengébbhez fogják belőni a dolgokat.
8.
8.
Lacek896
#6: Szerintem a Fortnite-ra gondoltál! :)
7.
7.
Donpedro
#5: "A BF3 és főleg 2 távolról sem nextgen." Miért érzem azt, hogy ezt a véleményedet nem úgy formáltad meg, hogy előtte kipróbáltad a BF 3-mat 1080p-ben ultrán? :)

Egyébként meg a techdemo amit mutattak az UE 4-ből egy GTX 680 társaságában futott, ami techdemo valója miatt a lehető legjobb grafikát jelenti. Bár vaktában becslés, szerintem (nyilván nem full grafikán) egy 560 Ti-n is eldöcöghet a dolog.
6.
6.
Cuppak
Azt vágom hogy az első UE4-s játék PC-n lesz, de én úgy tudtam hogy Epic fogja készíteni, valami F betűvel kezdődik a neve, várom :D Blacklight Retribution simán AAA-s játék
5.
5.
Tokodboy
#2: Ja fele olyan grafikával mint ami majd az igazi nextgen lesz:D
Emlékszem egy régebbi hírre, ahol egy játék az UE4-et használja és pc exkluzív, hát az valami borzalmasan néz ki next gennek, bármelyik mai motorral hozható.
A BF3 és főleg 2 távolról sem nextgen. Még egy áthidló kapocsnak sem nevezhető 2 generáció között.
4.
4.
kharami
#2: Ez egy hülyeség már ne is haragudj! Anno a GoW előtt ami ugyebár először box ra jött, jött ki ue 3 mas játék robot wars vagy mi a szar...... meg 1 2 még amit fejből nem vágok! Szóval gondolhatod az nem lesz akkora csúcs játék mint ahogyan itt sokan gondolják! De az ue2 nél is még a hivatalos unreal tournament 2003 előtt is jött ki egy katonai játék pc re! Meg amúgy is azt sem tudjuk még milyenek lesznek az új konzolok mit fognak nyújtani.....! Én azt mondom várjuk egy hivatalos next gen box vagy ps real gameplay videót, aztán szerintem majd tárgyaljuk át újra!;)
3.
3.
Donpedro
#2: +1, bár a NextGen már PC-n eddig is itt volt (BF 3/FB 2) :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...