Cliff Bleszinski is kiállt a mikrotranzakciók mellett

A Gears of War-sorozatot megálmodó Cliff Bleszinski védelmébe vette az Electronic Artsot, és kiállt a mikrotranzakciók mellett: szerinte azok vannak kisebbségben, akik panaszkodnak a rendszer ellen.

Az Electronic Arts az elmúlt napokban tette világossá, hogy a jövőben minden játékába beépítené valahogy a mikrotranzakciós fizetési rendszert. Noha az ötlete nem nyerte el maradéktalanul a játékosok tetszését, Cliff Bleszinski, a Gears of War-széria atyja maga is kiállt a kiadó mellett.

Egy hosszú Tumblr-bejegyzést, szentelt a témának, amiben kifejti többek között, hogy a "szemét Electronic Arts" és a "jófej Valve" ugyanazt az üzleti gyakorlatot alkalmazza, és hogy az Origin ugyanolyan módon terjeszkedik, mint a Steam. Mint mondta, elsősorban az zavarja, hogy erről mindenki megfeledkezik, és nem veszi figyelembe, hogy mindkét kiadó ugyanúgy üzletel, mégis az EA-t vegzálják állandóan.

CliffyB szerint az Epicet is sokan támadták, mikor a Gears of Warhoz fegyverskineket lehetett vásárolni, viszont mégis sokan megvették őket. "Ha nem szereted, az EA-t, ne vedd meg a játékait, ha nem szereted a mikrotranzakciókat, nem költs rájuk. Ilyen egyszerű" - írta, majd hozzátette, az EA-nél sok okos ember dolgozik, és nem csinálnák mindezt, ha nem működne. "Biztosíthatlak róla, hogy egy rakás elemző tanulmányozza a fogyasztói szokások mögött álló számokat, amik arról szólnak, hogy te, a játékos, hogyan költötted el a nehezen megkeresett pénzedet."

"Ha ezen dühöngsz a GAF-en, az IGN fórumain vagy a GameSpoton, tudod mit? Te vagy a hangos kisebbség. Egy átlagos srác, aki csak megveszi a Maddent meg a GTA-t minden évben, nem tudja mindezt, vagy nem is érdekli. Neki nincsen gondja azzal, hogy költsön még néhány dollárt egy játékra, mert miért ne?"

Bleszinski szerint azt kell megérteni, hogy az inflációval számolva a játékok minden korábbinál olcsóbbak, miközben a kiadóknak a marketinggel együtt több száz millió dollárba kerülnek - márpedig a kiadók profitot akarnak, ez a működésük lényege. "A régi üzleti modell továbbfejlődik, növekszik, vagy meghal. Senki nem tudja." Ilyenkor kerülnek előtérbe az új megoldások, mint a free-to-play rendszer, aminek a rejtélyét most próbálják megfejteni a fejlesztők, és ezért jön egy rakás DLC a játékokhoz, különben a játékosok becserélik azokat.

"Ha nem szereted ezeket a játékokat vagy az eladási technikájukat, ne költs rájuk. A pénzeddel szavazol!"

53 komment - szólj hozzá!