Pszichológus segítségével kísérletezik a Valve

A Valve-nak meggyőződése, hogy az úgynevezett biovisszajelzések révén lényegesen több információt tudhat meg a játékosokról, ezért most egy pszichológussal agyal azon, hogyan építhetné be ezt az elgondolást a játékaiba.

A Valve kísérleteiről maga Mike Ambinder beszélt a NeuroGaming Conference and Expón, ő az a pszichológus, akit a fejlesztőcsapat az új irányvonal kitaposására szerződtetett.

Szerinte a "biovisszajelzések" kiváló képet festenek arról, hogyan reagálnak a játékosok pszichológiai értelemben az adott játékra, így nemcsak az érzelmi állapotukat lehet számszerűsíteni, de a játékmenet finomításához is felhasználhatók lennének ezek az adatok.

Próbálkozásképpen azt figyelték, hogy a játékosok mennyire izzadtak, majd ezt kapcsolták össze azzal, hogy mennyire lehetnek izgatottak. A kísérletben a játékosoknak négy percük volt, hogy megöljenek száz zombit: ha a rendszer úgy érzékelte, hogy a játékos higgadt, a játék normálisan haladt előre, ha viszont idegesnek látta a képernyő előtt ülőt, gyorsított a tempón, és kevesebb időt hagyott neki.

A Valve a jelenlegi irányítási módszereknél lényegesen gyorsabb szemkövetéssel is kísérletezett (ezt a Portal 2-n tesztelte a cég), de Ambinder elmondása szerint még ezeken felül is rengeteg lehetőség áll a rendelkezésükre: lehetne figyelni a szívritmust, a játékos arckifejezését, a testhőmérsékletet, az agyhullámokat vagy akár a pupillák tágulását.

Ambinder hozzátette: a biovisszajelzések révén szerzett információk nemcsak a játékélmény finomításában működhetnének közre, de akár a multiplayer meccseknél is jóval pontosabban lehetne meghatározni, hogy milyen ellenfelekkel hozzon össze bennünket a rendszer.

18 komment - szólj hozzá!