Saját felhőt épít a Square Enix

  • Írta: fojesz
  • 2013. november 5.
  • Bejelentés
Link másolása
A Square Enix is beszáll az össznépi cloud gaming-buliba, a cég viszont nem az OnLive- és a Gaikai-féle modellt erőltetné, inkább afféle támogató szerepet szánna a technológiának.

A Square Enix bejelentette, hogy saját felhőt épít, a Project Flare munkacímen emlegetett fejlesztés két-három év múlva készülhet el. A Project Flare célja, hogy a Square Enix szerverei "egyetlen virtuális szuperszámítógépként" viselkedjenek, és így forradalmasítsák a játékélményt.

Oké, hagyjuk a marketinget, inkább kifejtjük: a Square Enix nem az OnLive- és a Gaikai-féle modellt követné, azok ugyanis szerinte hibás megközelítést jelentenek. A felhőalapú játékon manapság a játékok streamelését értjük, olyan, mintha egy konzol futna valahol távol, így a játékosnak nincs szüksége magára a hardverre, elég valamin megjeleníteni a kvázi videóként beérkező játékot.

A Square Enix szerint ez újdonságot jelent a terjesztés és az üzlet szempontjából, technológia és játékdizájn terén viszont semmi forradalmi nincsen benne. A kiadó éppen ezért azt forszírozza, hogy a játékélmény alapvetően változzon meg a felhő hatására, olyan összetettségű és látványú játékokat kapjunk, amelyek bármelyik PC-t vagy konzolt megfektetnék.

Példaként a fenti Deus Ex: Human Revolution- és Final Fantasy XI-demókat mutatta be: előbbiben egy nagy rakás doboz hullik egymásra, utóbbiban pedig négy játékos játékát figyelhetjük egyszerre. A Square szerint hosszú távon "akár is lehetséges, hogy Gyűrűk Ura-szintű csatajeleneteket tegyenek a játékokba".

A megközelítés egyébként annyira nem új keletű: már az Xbox One kapcsán is felmerült a fejlesztők részéről, hogy a Microsoft felhőjét tipikusan ehhez hasonló támogatói feladatokra lehetne felhasználni.

6.
6.
Yami
#5: A cloud-based funkciókat mindenképp opcionálisan kell megvalósítani, ez egyértelmű. Valahogy úgy kell ezt elképzelni, hogy mondjuk a játék önmagában is rendelkezik egy egyszerű fizikai motorral és képes egy egyszerű formában megjeleníteni a fény-árnyék hatásokat. De ha mondjuk csatlakozol a felhőhöz, akkor a játék egy sokkal fejeltebb fizikai motort használ és sokkal látványosabb fény-árnyék effekteket produkál.
5.
5.
Nebuloid
Retró gamerek meg lesznek lőve ezekkel a dolgokkal. 15 év múlva ha leállnak a szerverek komoly haxolást kell véghezvinni, lehet egy különálló PC-t is rá kell kötni a konzolra, amin a felhős dolgok futnak. Meglátjuk mi lesz ebből.
3.
3.
Yami
#1: Legjobb tudomásom szerint a cloud computing továbbra is része az XO szolgáltatásainak, ezt használja pl a Driveatar a Forza 4-ben. Csak a DRM-et és a hozzá kapcsolódó funkciók lettek visszavonva.
2.
2.
Yami
"A megközelítés egyébként annyira nem új keletű: már az Xbox One kapcsán is felmerült a fejlesztők részéről, hogy a Microsoft felhőjét tipikusan ehhez hasonló támogatói feladatokra lehetne felhasználni."

Ez a megfogalmazás kicsit pontatlan. Úgy hangzik mintha az Ms biztosított volna egy felhőt csak úgy és a fejlesztők pedig maguktól rájöttek arra, hogy ezt lehetne a játékok számításaihoz használni. Pedig valójában úgy néz ki a dolog, hogy az Ms direkt erre a célra fejlesztette fel a felhő megoldását.
1.
1.
DON GONDOCS
Nem lenne roszz ez a megoldás csak ez mennyi plusz pénzel járna a játék vásárlásán kívűl. Az Xo is beakarta ezt vezetni a live előfizetőknek. és mennyivel jobban futnának a játékok rajta. Kár hogy végül elvetették.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...