Saját felhőt épít a Square Enix

A Square Enix is beszáll az össznépi cloud gaming-buliba, a cég viszont nem az OnLive- és a Gaikai-féle modellt erőltetné, inkább afféle támogató szerepet szánna a technológiának.

A Square Enix bejelentette, hogy saját felhőt épít, a Project Flare munkacímen emlegetett fejlesztés két-három év múlva készülhet el. A Project Flare célja, hogy a Square Enix szerverei "egyetlen virtuális szuperszámítógépként" viselkedjenek, és így forradalmasítsák a játékélményt.

Oké, hagyjuk a marketinget, inkább kifejtjük: a Square Enix nem az OnLive- és a Gaikai-féle modellt követné, azok ugyanis szerinte hibás megközelítést jelentenek. A felhőalapú játékon manapság a játékok streamelését értjük, olyan, mintha egy konzol futna valahol távol, így a játékosnak nincs szüksége magára a hardverre, elég valamin megjeleníteni a kvázi videóként beérkező játékot.

A Square Enix szerint ez újdonságot jelent a terjesztés és az üzlet szempontjából, technológia és játékdizájn terén viszont semmi forradalmi nincsen benne. A kiadó éppen ezért azt forszírozza, hogy a játékélmény alapvetően változzon meg a felhő hatására, olyan összetettségű és látványú játékokat kapjunk, amelyek bármelyik PC-t vagy konzolt megfektetnék.

Példaként a fenti Deus Ex: Human Revolution- és Final Fantasy XI-demókat mutatta be: előbbiben egy nagy rakás doboz hullik egymásra, utóbbiban pedig négy játékos játékát figyelhetjük egyszerre. A Square szerint hosszú távon "akár is lehetséges, hogy Gyűrűk Ura-szintű csatajeleneteket tegyenek a játékokba".

A megközelítés egyébként annyira nem új keletű: már az Xbox One kapcsán is felmerült a fejlesztők részéről, hogy a Microsoft felhőjét tipikusan ehhez hasonló támogatói feladatokra lehetne felhasználni.

6 komment - szólj hozzá!