Ezért késik a Half-Life 3

Megannyi pletyka után Gabe Newell, a Valve atyaúristene végre szót ejtett a Half-Life 3-ról a Washington Postnak adott interjújában. A folytatás azért késik, mert időközben a játékosok ráharaptak az online játékokra.

Gabe Newell szóvirágait lehámozva olybá tűnik, hogy azért nincs még Half-Life 3-unk, vagy HL2: Episode Three-nk (nevezzük bárhogy), mert a seattle-i brigád időközben rájött arra, hogy milyen nagy potenciál rejlik a multiplayer játékokban. Az olyan címek sikere, mint a Dota 2, bizonyítja, hogy jól döntött a Valve, amikor az online játékok és a Steam platform (65 millió felhasználó) mellett tette le a voksát.

A Valve egy single player játékokat készítő csapatként indult. Habár szépen elvegetáltak volna a Half-Life-fal és folytatásaival, Newell viszont teret engedett az olyan multiplayer címeknek, mint a Left 4 Dead, a Counter-Strike és a Dota 2. Mint fogalmazott, egy Half-Life pályadesign elkészítése közel sem olyan értékes, mint egy multiplayer játék megtervezése.

Az interjúból az is kiderül, hogy milyen sajátos szerkezeti felépítése van a Valve-nak. Nincsenek hivatalos címek és pozíciók, nem követik nyomon a szabadságot, és a betegségből adódó kimaradásokat. Az alkalmazottakat nem kötik egy adott projekthez örökre. A siker titka abban rejlik, hogy a stúdió a fogyasztói igényeket követi.

Végül Newell megjegyezte, hogy a Valve-nál rendkívül fontos, hogy dolgozóik alkalmazkodóak legyenek, mert a játékfejlesztési módszerek és az iparági trendek gyors ütemben változnak. Ha csak egyvalamire specializálódnának, az katasztrófa lenne Newell szerint.

84 komment - szólj hozzá!