Blogajánló: Extrém nehéz játékok

A megszokottól eltérően első körben kicsit elmélkedünk a játékok nehézségén a Flappy Bird apropóján, majd áttekintjük, hogy melyik blogbejegyzések voltak a legjobbak a múlt héten.

A Flappy Bird nagyon gyorsan népszerű játék lett, szinte egyik pillanatról a másikra, majd pedig, akárcsak a játékban a madár, épp ugyanilyen hirtelen zúgott is a mélybe, és tűnt el. Persze a készítő maga tüntette el, de igen valószínű, hogy a sikere, amilyen gyorsan jött, olyan hamar el is múlt volna.


De mégis miért volt sikeres? A játék extrém nehéz, már az első akadály leküzdésénél is vért izzad az ember, a sokadik próbálkozás utána pedig legszívesebben úthengerrel tapostatná agyon a telefonját. Az idősebbek emlékezhetnek arra, hogy régen a játékok bizony valóban nehezek voltak. Az árkádgépeken egy húszassal és csekély életszámmal kellett végigvinni a teljes játékot, de a konzolokon se volt könnyebb a helyzet. Sok játékot ott is teljesen az elejétől kellett kezdened, miután elfogyott az összes élet. Vannak, amiknek a végét csak évek múltán, a YouTube segítségével tudtuk megnézni.

Hogy mi köze ennek a Flappy Birdhöz sikeréhez? Az, hogy lehet, sose vittük végig az adott játékot, de minden akadályt, amit leküzdöttünk hatalmas sikerélményként éltünk meg. A Flappy Bird is ezért addiktív, mivel elsőnek csak egy akadályt akarsz legyűrni, aztán már hármat, majd tízet és mindegyiknél ujjongva csapsz fel és büszkélkedsz vele, hogy ez az, sikerült! Sajnos egyre kevesebb játékban élhetjük ezt át. Kérdezte már meg bármelyik barátod, hogy sikerült végigvinned a Call of Duty-t? Sűrűn találkozol az Assassin’s Creed sorozatban olyan feladattal, ami megoldhatatlannak tűnik? A legtöbb esetben egy-két nekifutásra mindent meg lehet csinálni - tisztelet a kivételnek, ami szerencsére még ma is akad szép számmal.

Természetesen kényes az egyensúly a túl könnyű és a „na elmennek a francba a készítők” nehézség között. Régen ez utóbbira is rengeteg példa volt. Egyes játékok csak húszpercesek voltak, mégis napokat kellett töltened velük, hogy meg is tudd csinálni (jobb esetben).

Mindenesetre mi azt javasoljuk, hogy próbáljátok kitolni a határaitokat. Így is elég sok mankót kap már ma egy játékos, így ha tehetitek, játsszatok nehezebb fokozaton, és ne adjátok fel az első pár próbálkozásnál! Higgyétek el, nagyobb élményben lesz részetek.

A kérdésünk az lenne ezzel kapcsolatban, hogy mely játékok voltak azok, amik megizzasztottak benneteket? Amíg ezen gondolkoztok, olvassátok el, mely blogok voltak a legjobbak a héten.

Assassin's Creed IV: Black Flag - Freedom Cry

Kalóznak lenni jó! Rabszolgának lenni már nem annyira. Az eredetileg DLC-nek induló, de végül önállóan is megjelenő Freedom Cry-ban viszont pont egy volt rabszolgával indulhatunk harcba a templomosok ellen, és szabadíthatjuk fel testvéreinket. RetecH blogját olvasva elválik, megéri-e megvenni a játékot.

„Azok számára, akik még csak most akarnak megismerkedni az AC világával, sem a Freedom Cry, sem pedig a Liberation HD nem a megfelelő választás.”

Game Dev Story

Egy mobiljáték, amiben mobiljátékot kell fejleszteni. Hasonló játék már született, a Game Dev Tycoon, viszont az sok hibát tartalmazott. EBR2000 szerint azonban ezt a játékot mindenképp érdemes beszereznünk.

„Ezt a játékot ki kell próbáljad, mert ha beleízlelsz, akkor nem fogod tudni letenni, persze csak ha szereted a műfajt.”

Uncharted 2 - Among Thieves

Dentorel folytatja kalandját Drake-kel. Az előző rész kiállta az idő próbáját, de vajon a második részben sem fog csalódni?

Hatalmas pozitív élményt nyújtott maga a játék, s azt hiszem, nálam elég magas az újrajátszási faktora, s most nem csak egy vagy két alkalomról beszélek, mely után a Vaterán köt ki a játék általam.”

Robotzsaru

Az Emlékmás felemás remake-je után, most gyermekkorunk kedvenc robotrendőrét is felújították a moziban. Sokan talán nem tudják milyen is volt az eredeti film, így nekik és a nosztalgiára vágyóknak is érdemes elolvasniuk maktub kritikáját az 1987-ben készült eredetiről.

„A film olyan véres, amiről a remake készítői álmodni se merhettek, de a rendezőnek sose okozott problémát egy kis sokkolás.”

Don’t Starve:

Eri lelkes videóbloggerré/kritikussá vált január végétől, így ráadásként megnézhetitek a Don’t Starve-ról készült videóját.


***

Ennyi lett volna a héten az ajánló. Reméljük, elnézitek nekünk a szokatlan bevezetőt! Jövő héten újra találkozunk!

31 komment - szólj hozzá!