Stúdióalapítások egymás hegyén-hátán

Két új stúdió alapításáról számolhatunk be, az egyiket a Battlefield-sorozat néhai dizájnere vezeti, a másik Call of Duty-veteránokból állt fel. Utóbbi egyébként VR-kompatibilis címen dolgozik.

David Goldfarb neve ismerős lehet, 2012 óta dolgozott a Payday-sorozatot fejlesztő Overkillnél, azelőtt pedig a DICE-nál húzta az igát: ő volt a Battlefield: Bad Company 2 és a Battlefield 3 egyjátékos részének a vezető dizájnere.

Az úriember a minap jelentette be, hogy kiszáll az AAA-játékfejlesztésből, és Stockholmban alapít egy új indie stúdiót: az egyelőre név nélküli csapatnak jelenleg négy alkalmazottja van, akik néhány hónapja kezdtek el ötletelni az első közös játékukon. Hogy min dolgozhatnak, azt nem tudni, Goldfarb annyit árult el, hogy a tipikus fejlesztői trendeket szeretnék kerülni, így nem csinálnak MOBA-t, és a képregényes, illetve a pixeles grafikát is hanyagolnák - a szerepjátékokat viszont ő személy szerint imádja, ezért biztosan csinál majd egyet.

Goldfarbnak egyébként konkrétan elege lett az AAA-fejlesztésből (a Payday 2 szerinte nem volt AAA-játék, de olyan eladásokat produkált, mint azok), és soha többet nem szeretne nagy stúdiónál dolgozni. Szerinte ezek a cégek minél nagyobbak, annál kevésbé tartanak igényt a fejlesztők személyes tehetségére, ami szerinte természetes ugyan, de ő már nem volt boldog emiatt.

Újratöltenek

Goldfarb mellett egy csapatnyi Call of Duty-veterán is új stúdiót alapított, a Reload Studiosnál jelenleg négy olyan srác dolgozik, akik korábban az Infinity Wardot erősítették sok-sok éven át, emellett csatlakozott hozzájuk Nik Ranieri, aki a Disney animátora volt.


A Reload jelenleg egy FPS-en dolgozik, ami 2015-ben fog megjelenni az újgenerációs konzolokra, mobilokra és VR-re. A fejlesztőknek meggyőződése, hogy a virtuális valóságot biztosító szemüvegek nemcsak egy új kiegészítőt, hanem egy új platformot is jelentenek, amelyek - az okostelefonokhoz hasonlóan - alapvetően formálhatják át a hétköznapjainkat.

12 komment - szólj hozzá!