Perelik a Sony-t a Killzone miatt

Egy kaliforniai férfi beperelte a Sony-t, amiért a Killzone: Shadow Fall által ígért natív 1080p felbontást szerinte csak technikai kiskapuk segítségével tudja megközelíteni. A vádak között félrevezető reklámozás és csalás is szerepel.

Az Amerikai Egyesült Államok régóta híres a különös, egyedi peres ügyeiről, aminek most újabb ékes bizonyítékát láthatjuk terjedni a médiában. A Sony Computer Entertainment Americát ugyanis feljelentette egy kaliforniai férfi, aki megvásárolta a Killzone: Shadow Fall című játékot: szerinte az ígéretekkel ellentétben, miszerint a játék natív 1080p-n fut majd a PlayStation 4 konzolokon, az FPS valójában ennek csak megközelítőleges, technikai kiskapukkal (minőségi időbeli újravetítéssel) elért utánzatára képes.

A perben szereplő indoklás szerint a Sony hirdetményeiben, videóiban, hivatalos weboldalán, közösségi oldalakon és magán a játék dobozos változatán is szereplő adatok - miszerint a Killzone képes lenne 1080p felbontásban futni - hamisnak bizonyultak.

Poria Torkan, a játék producere így nyilatkozik az ügyben: "A Killzone: Shadow Fall teljes, skálázatlan 1080p képeket jelenít meg másodpercenként 60 képkocka sűrűségben. A natív kifejezést gyakran használjuk olyan esetekben, mikor a képek nincsenek felskálázva. [...] A többjátékos módban egy olyan technikát használunk, amely az elmozdulás vektorában található alacsony felbontású képkockák pixeleit egyesíti, hogy ebből egy teljes 1080p képet konstruáljon."

A felperes szerint az időbeli újravetítésnek semmi köze nincs a natív felbontáshoz, amit a Sony ígért, így megtévesztő reklámozás, gondatlanságból elkövetett hamis közlés, csalás és tisztességtelen verseny vádjával valamivel több mint 5 millió dollár kártérítést követel.

33 komment - szólj hozzá!