Elhozza a jövőt a Microsoft DeLorean

A Microsoft érdekes megoldást talált, hogy ellensúlyozza a rossz válaszidőt. A "DeLorean", mely a projekt kódneve mellett a Vissza a jövőbe című filmtrilógia időutazásra használt eszköze is, most a lag ellen harcol.

A Microsoft a gamestreaming sikeresebb működése érdekében végzett kutatásaiban a frusztráló laget igyekszik megfékezni. A nemes cél érdekében összerakott, DeLorean névre keresztelt spekulatív végrehajtási rendszernek pedig nem kisebb feladata lesz, minthogy elhozza a jövőt.

A technológia lényegében a játékmenetünk alapján előre kiszámolja, hogy legvalószínűbben mik lehetnek a következő lépéseink, megjósolja, hogy fog kinézni a játéktér és készít néhány számolási hibából eredő kompenzáló képkockát is arra az esetre, ha az elvárthoz képest másképpen alakulnak a dolgok.

Mindezek kiszámolt képeit negyed másodperccel előre elküldi a kliensnek. Az összeset. Ebből rögtön láthatjuk is, mi a dolog hátulütője, hiszen bár az akadást a Doom 3 és a Fable III tesztek során a DeLorean valóban sikeresen - a felhasználó számára észrevehetetlen módon - leküzdötte, a sávszélességigény még a módszer során használt tömörítési algoritmus mellett is érezhetően megnövekedik.

6 komment - szólj hozzá!