Guinness-rekorder a Star Citizen

  • Írta: fojesz
  • 2014. október 5.
  • Hír
Link másolása
Még mindig irgalmatlan tempóban halad a Star Citizen crowdfunding kampánya, mostanra 55 millió dollárt gyűjtöttek össze a fejlesztők. A hír kapcsán az is kiderült, hogy ezzel Guinness-rekorder lett a játék.

55 millió dollárnál tart a Star Citizen crowdfunding kampánya, ami Guinness-rekord: ennyi pénzt még soha semmire semmire nem dobtak össze közösségi úton. Nemcsak játékra, hanem úgy általában sem.

A gyűjtés még mindig remek tempóban halad, augusztus közepén jártunk az 51 milliós mérföldkőnél. Chris Roberts szerint két évvel ezelőtt, mikor belevágtak a játék fejlesztésébe, maguk sem gondoltak ekkorra sikerre. Hozzátette azt is, hogy azért nem zárták még le a kampányt (és pont ezért talán nem is fogják), mert a Star Citizen sok szempontból nem egy normál játék.

"Nem úgy fejlesztjük, mint egy normál játékot, nem úgy finanszírozzuk, mint egy normál játékot. Egy csomó mindent félre kellett tennem azzal kapcsolatban, amit korábban a fejlesztésről tanultam, és így kellett megálmodnom egy új világot. Nincs kiadó, nincs kockázati tőkés, aki három éven belül méretes hozamot vár tőled. Nincs szükség arra, hogy mindent rázsúfoljunk egy lemezre, és utána reménykedjünk, hogy minden jól sül el" - mondta.

"A Star Citizen nem az a játék, amivel játszol néhány hétig, és utána felteszed a polcra porosodni. Ahelyett, hogy egy játékot titokban építgetünk, mindent megoszthatunk a közösségünkkel, azokkal a játékosokkal, akik lehetővé tették a projektet. Ahogy fejlesztünk, bevonathatjuk a jövőbeli játékostábort kreatív visszajelzés folyamatába."

Elmondta azt is, hogy az 55 millió dollárból nem remélnek profitot, az összes pénzt a játékba öntik, illetve abba a vízióba, amit Roberts kitalált. A Star Citizenen egyébként jelenleg 280 ember dolgozik, a plusz pénz miatt pedig egyre több mindent tudnak megvalósítani, olyan fícsöröket is, amire eredetileg nem gondoltak. Roberts szerint attól sem kell tartani, hogy ezek miatt egyre csak halogatnák a játék megjelenését.

A Star Citizenről egyébként a Gamekapocs is írt már előzetest, ezt itt olvashatjátok el!

23.
23.
vnm51
#22: 1. 2011.--> lassan öt év. Az, hogy hányszor kezdték újra és miért, az az ő dolguk.
2. Mindössze alfa teszt ennyi idő alatt.-->Gratula
3. Olvasd el a hivatalos fórumon. Egyébként sok vita volt ebből, ha igazad lesz akkor az egyik kaszt anyázni fog, és kitalálod melyik. Amúgy meg ki lehet lőni persze, de mennyi idő és milyen cuccal egy valaki által drága pénzért megvett egyedi hajót.
4. Youtube a legjobb barátod, javallom ismerkedj vele. A hivatalos starcitizenbase.com-on ott van amiről beszélsz. Aztán hívd ahogy akarod, lényegen nem változtat.

Köszönöm a javaslatodat, de utánanéztem, te még az évszámot sem találtad el.
Respect és Relax
22.
22.
torz_on_borz
#21: Te figyi m neked halvány lila fingod sincs a játékról.
"lassan öt év fejlesztés" az 2 év.
"és eddig egy rohadt játékmenetet nem láttunk" gondolom nem zavar hogy megy az alfa tesz ( hangár és arena commander ).
"elpusztíthatatlan (ha nem is szó szerint) hajók " minden hajó megy a levesbe ha kilövik , biztosítás van de a hullt kapod vissza.
" klasszisokkal gyorsabb szintlépés" nem lesz benne szintlépés mivel a normál karakterfejlesztés kimarad.
Javaslom mielőtt hozzászólsz valamihez nézz is utána mert így csak magadból csinálsz hülyét.
respect és relax
uff
21.
21.
vnm51
#15: Randall, komolyan mondom fellélegeztem amint olvastam a posztod. Lehet, hogy nem volt egyértelmű ahogy megfogalmaztam, de örülök, hogy megértetted.
Pontosan erről van szó, eddig 55 pénz ment bele, lassan öt év fejlesztés, és eddig egy rohadt játékmenetet nem láttunk. Ott van az Alien: Isolation (tudom, nem ugyanaz, mert ez mégis csak egy kvázi kötött pályás játék) de ott is már a fél játékot bemutatták és nem csak most, hanem már jóval ezelőtt is.
Ha most az összesítést nézzük ami a fent említett összeg, az ennyi évre lebontva 1 milla/hó.(Ha meg most pörgött fel a lóvé akkor most még több tartalékuk van mint ezelőtt) Hát azért ennyi idő alatt nem igaz, hogy nem tudtak konkrétummal előállni, és most nem a megjelenés dátumára gondolok.
És most őszintén: Ismersz te olyan emberi lényt, aki egy még be nem fejezett és ki nem adott játékra több ezer dollárt invesztáljon magánszemélyként?

Nemrég írta valaki egy előző ilyen SC cikkben, hogy akik most ugye beleinvesztálnak, azok micsoda privilégiumokat kapnak majd a játékban: elpusztíthatatlan (ha nem is szó szerint) hajók, klasszisokkal gyorsabb szintlépés (azért SWTOR-ban sincs olyan nagy különbség ilyen szempontból), meg fegyverzet.
Gyakorlatilag arról van szó, hogy aki megveszi ezt, meg beleinvesztálja a fél életét azok fognak tudni sikerélménnyel játszani, akik meg nem azoknak öles bráner. És ezt nem én írtam hanem mások, akikkel most egyet kell értenem.
Kérdem én: ha VALÓBAN így lesz, akkor vajon hány ember fog ezzel játszani, és hány unja meg azt hogy a prémiumosok folyamatosan lenullázzák őket. Ha meg nem, akkor meg a premium ac valóban megérte? Itt az egyik kaszt nagyon fog anyázni.
Szóval egy teljesen átgondolatlan üzleti stratégiának tűnik nekem ez az egész (és most feltételezem azt, hogy komolyan gondolják ezt az egészet), mert bevételük ugyebár akkor lesz ha sokan előfizetnek a játékra, és az volumenben több, mint ahány drágább cuccot megvevő játékos lesz. De nem lesz, ha a fentiek igazak. Márpedig igaznak tűnnek SC-nél.
Mindegy befejezem, mert anyám hívott, hogy valamiért nagyon csuklik...
15.
15.
randall13
#14: De az az 55 milla napról-napra fogy, nem úgy van ám, hogy kiadják a játékot és akkor egyből nullázódik. Viszont már értem mit akarsz mondani; szerinted a játékból látottak nincsenek párhuzamban a befolyt összeg mennyiségével. Csak ez meg egy olyan dolog, hogy nem tudhatod... Persze nincs kizárva hogy jelenleg is az egész stúdió hawaiin napozik, de az eddigi videók bizalomra adnak okot. Én személy szerint az 55 millát nem keveslem, hisz nincs részletezve a 280 ember bére. Az is lehet, hogy belevették a takarítónőt is. Na meg gyanítom nem csak profik dolgoznak politikus fizetéssel éjjel-nappal a játékon, külsős dizájnereket is biztosan megbíznak alkalmi munkával. Megint kérdés, hogy ők részét képezik-e a 280-nak? Tekintve, hogy a csapat folyamatosan bővült és nem a kezdetektől vannak ennyien, én olyan 35-40millióra tenném az eddigi költségeiket, és akkor még van tartalékuk az elkövetkezendő évekre. De ezen igazán kár vitatkozni, mert egyikünk sem tudja bizonyítani az állítását.
Ami viszont biztos, hogy nincs 55millió profitjuk, mert abból már költöttek a játékra bőven. És a fenti nyilatkozat szerint minden centet a fejlesztésbe invesztálnak.
14.
14.
vnm51
#13: Még egyszer: 2 részre volt minden itteni posztom bontva:
1. Az összeg
2. Technikai észrevételek.

A kettő nincs szinkronban. Az 55 milla igenis profit amíg ki nem adják a játékot, mert ha benyögik hogy csőd, akkor mindenki bukott mindent (kivéve bizonyos emberek). Tehát amint kiadják, onnantól lehet bevétel-kiadás (vagy ha úgy tetszik ráfordított idő) beszélni.
És igen, ha valós az 55 misi, akkor keveslem, - ez a lényeg -, sok az ellentmondás.

Az, hogy a cég zsebre tett volna a pénzt, én egy szóval sem mondtam, várom a fejleményeket, de amit eddig láttunk a befolyt összeghez képest, hát az nagyon nem sok, és akkor kulturáltan fogalmaztam.
Tehát mégegyszer: az 55 misi szerintem kevés, hogyha ilyen minőségű játékot akarnak kiadni, mert ugye grafikailag és a többi beharangozást - ha tényleg ilyen lesz - az bizony oda fog b@szni (bár lenne így), ugyanakkor meg sok, hogyha ennek a fele sem igaz.
És azt hiszem nem mondok neked semmi újat, ha azt mondom, hogy az utóbbi évek játék beharangozás és a valós kézbekapott program minőségi különbsége után finoman szólva is szkeptikus vagyok.

Remélem így már tiszta.


13.
13.
randall13
#11: Most tulajdonképpen mit is akarsz mondani? Leírod hogy 55millió pluszban vannak, utána meg részletezed azt, hogy tulajdonképpen ki sem jönnének ennyiből. Wtf???
55millió - 100millió = -45millió
Ez neked hol profit? Vagy te úgy véled, hogy a cég zsebre tette az 55-öt, a 280 ember meg ingyen dolgozik? Egyszerűen nem tudom felfogni a gondolatmeneted, de ahogy nézem, kindzsal sem.
Magába a játékba egyébként több pénzt invesztáltak, mint a GTA5-be, ami azért szintén nem egy kis projekt volt. Ezért nem is értem, miért nem tartod reálisnak az 55-öt.
A közel 5 év fejlesztési idő meg hát... Wikipédián azt írják, hogy 2011-ben kezdték. De szerintem amit az első évben csináltak, azt időközben dobhatták is a kukába, mert kinőtte magát a játék. 3 év fejlesztési idő meg egyáltalán nem sok, pláne egy új címre.
12.
12.
Intricate
#2: Az Elite: Dangerous szamomra is vonzobb a hatalmas univerzum miatt.. Bar azert kivancsi leszek erre is ha kesz lesz valamikor, mert mar tul szep, hogy igaz legyen, a grafikat meg azert optimalizaljak es nem csak high-end gepeken lesz eletkepes a jatek. mert emiatt tuti nem fogok uj gepet venni xD
7.
7.
vnm51
#6: Ó én kis buta, hát persze.
A gond csak az, hogy azt írják: "az 55 millió dollárból nem remélnek profitot", ez már baromság, tekintve nekik ez a pénz ingyé' van, mivel adományba kapták, magyarán máris profit.
Egyébként meg ha veszünk egy "átlag" programozói és management fizetést USA-ban, mondjuk alsó hangon 60k dollár/év, akkor 280 alkalmazottnál az 16,8 milla évente. A gémet már lassan öt éve fejlesztik (azt hiszem 2011-ben kezdték) de legyen csak négy akkor, az lenne kb 68 milla, na most még ehhez hozzájön a felsővezetés bére, amit inkább ki sem írok, plusz a reklám, bemutatók, hardver, szoftver, bérlemények és a többi. Bőséggel 100 milla fölött vagyunk, még akkor is ha számbavesszük, hogy valószínűleg nem ennyi ember dolgozott rajta kezdetektől.

Más szóval, vagy az összeg nem jó, vagy ezek a szerencsétlenek annyira elvakultak, hogy szenvedélyesen dolgoznak éjt nappalá téve, csak hogy nekünk jó legyen.
Szóval sok itt az ellentmondás, de talán csak nálam jelez a "pókösztön".

Azt még hozzá teszem, hogy első körben regeltem az RSI-n mihelyst meghallottam Chris Roberts nevét, már csak a Freelancer miatt is, de ahogy olvastam ott a dolgokat, egyre több kételyem lett.
Annyit mondok, hogy az általuk készített hajóknak olyan magas a polygonszáma hogy nem lesz az a szteroidos NASA szerver ami elbírna ennyi játékost vele, márpedig ha valóban az lesz a játékba amit mutattak a demo-kon akkor...nos, majd meglátjuk.

Mindegy, remélem nem az lesz amire én gondolok...

'cakát
6.
6.
randall13
#4: Jézus szíve. Mert szerinted mi másra menne el az az 55 millió, mint a bérek kifizetésére?
5.
5.
Chrysh
#4: Hát ha belegondolsz a fejlesztők dolgoznak a gémen, szóval akkor arra megy el a pénz, ami nem profit, csak fizetés :D Majd ha kiadják és behozza az 55 milliós költséget akkor beszélünk profitról
4.
4.
vnm51
Na most akkor ezt tisztázzuk: a játékra összedobott adomány lehet Guiness Rekord, nem pedig a játék maga, mivel azt még ki sem adták.
Azt, hogy az 55 misiből nincs profit, na azt meg nem értem. Ha minden pénzt a gémbe öntenek, akkor miből él az a 280 fejlesztő?
Amúgy mindenképp van két Guiness Rekord lehetőség:
Vagy minden idők legsikeresebb és legtöbb adományt összegyűjtő játéka, vagy minden idők legnagyobb átverése.
3.
3.
randall13
2.
2.
simon 555
Nem igazán értem miért olyan nagy a lelkesedés ezért a játékért. Semmi extra, az új Elite sokkal ambiciózusabb. Több naprendszer, nagyobb rendszerek, valós méretek, nagyobb szabadság.
1.
1.
N!ghtmare
"Elmondta azt is, hogy az 55 millió dollárból nem remélnek profitot" :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...