A 30 fps-től filmszerűbb lesz az AC: Unity

A minap a fejlesztésért felelős csapat bejelentette, hogy az Assassin's Creed: Unity azonos felbontással és ugyanolyan másodpercenként megjelenített képkockamennyiséggel fog dolgozni a konzolokon. Íme, az indoklás.

A két napja felbukkant hírből megtudhattátok, hogy az Assassin's Creed: Unity 900p és 30 fps mellett hozza majd el a forradalmi Párizst a next-gen konzoltulajdonosok részére. Az indoklás ekkor még az volt, hogy a mesterséges intelligencia és a több mint harmincezer NPC lejjebb kényszerítette a megjelenítés minőségét, de a Ubisoft azóta előállt még egy magasztos magyarázattal.

"A Ubisoftnál régóta szeretnénk elérni a 60 fps-t. Nem hiszem, hogy ez jó ötlet, mivel nincs igazán érezhető előny a másodpercenként 60 képkockában és nem is néz ki valódinak" - adta elő Nicolas Guérin, a játék pályaépítésért felelős rendezője a TechRadarral készült interjúban. "Kicsit olyan mint a Hobbit című filmben, nagyon furán festett" - tette hozzá.

Guérin a különös összehasonlítás után még tovább ment, és azt állította, hogy az iparág "kollektívan továbblépett" a 60 fps sztenderdjéről, mivel "annyival nem jobb" tőle a minőség.

Alex Amancio, a Unity kreatív igazgatója később hozzáfűzte: "a 30 [fps] volt a célunk, mert filmszerűbbnek hat. A 60 nagyon jól mutat egy lövöldözős játékban, de egy akció-szerepjátékban nem annyira. Tulajdonképpen jobb érzés az embernek a 30 fps. Emellett pedig több teret hagy a teljesítményt illető határok feszegetésére."

"Olyan ez, mint mikor a felbontásról kérdeznek. A pixelek száma vagy a minősége érdekel? Mert ha egy játék gyönyörű, akkor kit érdekelnek a számok?" - egészítette ki magát Amancio.

Az Assassin's Creed: Unity novemberben érkezik a PC, PS4 és Xbox One platformokra.

94 komment - szólj hozzá!