League of Legends - 1 milliárd mikrotranzakciókból

Habár a mikrotranzakciókat ki nem állhatja a játékosok egy része, a számok egyelőre a kiadók és fejlesztők oldalán állnak: úgy tűnik, egyre többet és többet költünk az online játékokban.

Sok kicsi sokra megy, bődületes mennyiségben költünk mikrotranzakciókra. Na jó, nem feltétlenül mi, de Ázsiában például egyre jobban mennek a free-to-play játékok, így hiába ellenkezünk, a kiadók valószínűleg jó ideig nem fognak leszokni erről a modellről.

A SuperData nevű elemzőcég jelentése szerint ráadásul a League of Legends egy rekord küszöbén áll, az első olyan játék lehet, ami több mint egymilliárd dollárt fog összekalapozni mikrotranzakciókból. Az elemzők az alábbi toplistával rukkoltak elő egyébként, ezen azt láthatjátok, hogy a különböző PC-s játékok mekkora bevételre tettek szert az ingame költésekből idén január és szeptember között:


Néhány megjegyzés/kiemelés ezzel kapcsolatban:

  • A számok a január és szeptember közötti időszakot összegzik, tehát ez korántsem a végeredmény!
  • A League of Legends szuperül megy, tavaly összesen 624 millió dollárra futotta neki mikrotranzakciókból, most meg máris 946 millió dollárnál tart.
  • Persze nincs könnyű dolga, a nyomában van a tavalyi év legjobban futó free-to-play játéka a Crossfire, illetve a Dungeon Fighter Online is.
  • A World of Warcraft negyedik, és az itteni számokban benne sincsenek az előfizetési díjak!
  • A DOTA 2 és a Hearthstone (mármint a PC-s verzió) a tízes toplista végén szerepel.
19 komment - szólj hozzá!