A jó, a rossz és a csúf

Sokatok már az ajándékok becsomagolásával vagy a karácsonyfa beszerzésével van elfoglalva, így talán lemaradtatok pár érdekes témáról. Itt az ideje bepótolni: vegyetek magatokhoz pár szelet süteményt és olvassátok el összefoglalónkat.

A jó

Apró, ám annál fontosabb hír, hogy ezen a héten végre lerántja a leplet a Rockstar Games a GTA V gépigényéről. Annak ellenére, hogy a Grand Theft Auto-sorozat legújabb része már szinte minden fontosabb platformra megjelent, még mindig sokan vannak, akik messiásként várnak a PC-s változatra. Bár egy játék rendszerigénye mindig fontos, a GTA új részénél még ennél is kiemelkedőbb szerepet kap, hiszen a negyedik epizód borzalmas portjának élményei sokakban egész életet meghatározó, maradandó károsodást okoztak.

Ennek ellenére tegyük félre a rossz emlékeket és vegyük elő a józan eszünket. A GTA IV az első RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) által hajtott játék volt, ez pedig rányomta a bélyeget az átiratra. Bár az idő elteltével az emlékek megszépülnek, azért azt sem árt elfelejteni, hogy a konzolos változatok sem a stabil sebességükről voltak híresek. Azóta több játék is megjelent, ami az engine-t használta, PC-re pedig jött egy nagyon jól optimalizált Max Payne 3. A GTA V a feltupírozott látvány ellenére is egy előző generációs játék, így hiszek benne, hogy ezúttal egy optimalizált átirat lesz a PC-s változat.

A rossz

Egyre jobban úgy tűnik, hogy az Areal/STALKER Apocalypse nem az a játék, aminek a West Games mondja. Már a Kickstarter-kampány körül is bűzlött valami, most azonban az eredeti S.T.A.L.K.E.R-játékokat készítő GSC Game World rántotta le róluk a leplet.

A GSC szerint a West Games csapata soha nem dolgozott teljes értékű S.T.A.L.K.E.R.-játékon, hanem csak egy Flash-alapú webes mellékágat fejlesztettek. Valami lehet a dologban, hiszen az Areal/STALKER Apocalypse-ból eddig csak koncepciós rajzokat láttunk és azok szerzői jogaival is gondok voltak. Ennek ellenére azért minden rosszban van valami jó: úgy tűnik, a feltámadt a GSC Game World, és egy új, teljes értékű játékon dolgoznak.

A csúf

Folytatódik a Hatred körüli botrány: éppen csak lecsillapodott a bejelentés körüli dráma, amikor a játék újra a középpontba került. Történt ugyanis, hogy a fejlesztők Steam Greenlight segítségével szerették volna a játékot a megjelenés felé terelni, azonban a Valve lecsapott rájuk és törölték a projectet. A Destructive Creations felháborodott a döntésen, mivel szerintük igazságtalanul vették le a munkájukat. Másnap újabb fordulat következett, hiszen a játék visszakerült a Greenlightba, sőt maga Gabe Newell kért bocsánatot a csapattól. 

Szerintem Gabe Newell jó döntést hozott. Bár igaz, hogy a Hatred egy botrányosan erőszakos játék, a fejlesztőknek igazuk van abban, hogy nem ez az egyetlen ilyen cím a piacon. Biztosan sokan emlékeznek a Postal 2-re, melyben égő emberi hullákat vizelhetett le a játékos. Ezek mellett a Manhunt- vagy a GTA-sorozat sem mentes a botrányos jelenetektől, hiszen utóbbiban például a játékos bármikor tömegmészárlást végezhet a civil lakosság között, ha ahhoz van kedve. Ne legyünk álszentek, a Hatred tökéletesen beleillik a többi erőszakos játék sorába. A GTA-részekben ugyanolyan tömeggyilkos vagy, mint a Hatred főszereplője, csak ott nem írják rá a játék dobozára.

18 komment - szólj hozzá!