A jó, a rossz és a csúf

A játékmegjelenések akadoznak, azonban annál szaftosabb hírek várják a játékvilág rajongóit. Ezen a héten is történtek bejelentések és emellett sajnos történtek késések is.

A jó

North American International Auto Shown jelentette be a Microsoft Forza Motorspot 6-ot. Előtte pár nappal már pletykáltak róla, hogy valami különlegessel készül a redmondi cég, így azért senkit sem ért teljesen váratlanul a bejelentés. El kell ismerni, hogy a Turn 10 és a Microsoft remekül bánt a Forzával az utóbbi 10 évben, hiszen az első epizódok botladozásai után most már bátran a konkurens Gran Turismo mellé tehetjük a Forza-sorozatot. Emellett az sem elhanyagolható, hogy egy szintén sikeres, árkádosabb  mellékszál is született a Forza Horizonnal.


A most bejelentett epizód ráadásul már a harmadik játék lesz a sorozatban, ami Xbox One-ra jelenik meg, ez pedig fontos előny lehet a konkurenciával szemben. PS4-en egyelőre csak a felemásan teljesítő Driveclub érhető el a versenyzés szerelmeseinek, az új Gran Turismóról pedig még azt sem tudják, melyik évben fog megjelenni. Reméljük, azért a Forza esetében a mennyiség nem megy a minőség rovására és a hatodik rész is továbbviszi az előző epizódok örökségét.

A rossz

Múlt hét után ezúttal is a GTA V PC-s verziója kapja meg a rossz fiú szerepét. Egyeseknek már unalmas lehet a játékot körülvevő hercehurca, de sajnos nem lehet szó nélkül elmenni az események mellett. Sokan már az ünnepek alatt kongatták a vészharangokat, azonban csak a héten vált hivatalossá, hogy a játék PC-s változata tovább késik. Öröm az ürömben, hogy legalább a gépigényt megkaptuk és szerencsére nem kell atomerőművet építeni a szobánkba ahhoz, hogy futtatni tudjuk a játékot.

A két hónapos késés jelenthet jót is és rosszat is. Pozitív lehet, hogy a fejlesztők nem erőltették a korai megjelenést és inkább elcsúsztatták a játékot, mintsem egy borzalmas portot adjanak ki. Azt sem szabad azonban elfelejteni, hogy közel másfél év telt már el az eredeti megjelenés óta, igaz, közben persze érkezett egy új generációs kiadás is FPS-móddal és sok más extrával megpakolva. Ennek ellenére jogos lehet a kérdés, hogy a játékipar egyik legnyereségesebb vállalata miért nem tudott némi extra erőforrást mozgósítani, hogy tartani tudják az átirat megjelenését? Költői kérdés volt, választ úgysem kapunk.

A csúf

Amennyire jól indult a Steam Early Access rendszere, annyira borúlátóak most az emberek. Több ígéretes alkotás is megfeneklett a fejlesztés közepén és az új jövevények sem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket. Ezúttal a frissen indult H1Z1 került be a hírekbe azzal, hogy a fejlesztők ígéreteivel ellentétben előnyt szerezhetnek a játékmenetben azok a játékosok, akik fizetnek a játékon belüli extrákért. Bár a H1Z1 végleges változata free-to-play lesz, a korai hozzáférésű verzióért közel 20 eurót kell fizetni.

Többen emiatt visszakövetelték pénzüket, mivel szerintük félrevezették őket a fejlesztők az előzetesen kiadott információkkal. A Sony Online Entertainment úgy döntött, visszatéríti a játék árát az elégedetlenkedőknek és a mikrotranzakciós rendszeren is változtatnak majd. Mivel a H1Z1 még kezdetleges állapotban van, bőven van idő még változtatni rajta, így ez alapján azért nem érdemes levonni következtetéseket a játék milyenségéről. Mindenesetre azért azt érdemes megjegyezni, hogy pont az ilyen hibák kiszűrése miatt vannak a játékok korai hozzáférésű állapotban.

10 komment - szólj hozzá!