450 milliót hozott a Destiny és a Hearthstone

Befutott az Activision legfrissebb pénzügyi jelentése, ebből látszik, hogy csak a Destiny és a Blizzard kártyajátéka 450 millió dollárt hozott a kiadónak. S akkor még az új Call of Dutyt nem is említettük.

Az Activision-Blizzard legújabb pénzügyi jelentéséből kiderült, hogy a 2014-es naptári évben a cég 4,41 milliárd dollár árbevételt ért el, amely kicsivel elmarad a 2013-as 4,58 milliárdtól. A kiadónak azonban nincs oka panaszra: a digitális csatornákból 1,9 milliárd dollár folyt be, így a teljes bevételek 43 százalékát adják a letölthető tartalmak. A cég nyeresége 1,13 dollár volt részvényenként, ez viszont több, mint a tavalyi 95 cent.

Ami pedig a december 31-én lezárult pénzügyi negyedév teljesítményét illeti: a három hónapos időszakban 1,58 milliárd dollár bevételre tett szert a kiadó, amely kicsivel több, mint a 2013-as év azonos időszakában elért 1,52 milliárd. A részvényenkénti nyeresége is nőtt, méghozzá 22 centről 49 centre.

A Destiny immáron 16 millió regisztrált felhasználót vonultat fel, míg a Hearthstone 24 milliót, csak ez a két frencsájz 450 millió dollárt hozott az Activision konyhájára. A Bungie FPS-ének játékosszáma ez alapján jelentősen megnövekedett, hiszen 2014 októbere és novembere között csak 9,5 millió felhasználót mutatott fel az alkotás. A játékosok átlagban napi 3 órát destinyznek.

2015-ben új tartalmak érkeznek a Hearthstone-hoz, ráadásul jönnek az okostelefonos változatok is.

Az Overwatch bétája még idén várható. Január óta 9 millió játékos iratkozott fel a Heroes of the Storm zárt bétatesztjére. Ami pedig a World of Warcraftot illeti, a Warlords of Draenorból 3,3 millió példányt passzoltak el az első 24 órában, az előfizetők száma pedig újfent átlépte a 10 milliót. A Blizzard egyébként itt csökkenésre számít, elsősorban az ázsiai régióban.

A Skylanders-széria is átlépte a 3 milliárd dolláros bevételt.

A Call of Duty-sorozat 2003-ban indult útjára, s eddig 11 milliárd dollárt hozott az Activisionnek. Az Advanced Warfare 2014 novembere óta 1 milliárd dollár bevételt termelt, s a kiadó arra számít, hogy mind az alapjáték, mind a kiegészítők bevétele "jelentősen növekedhet" a jövőben. A Havoc DLC (és a Season Pass) például sokkal jobban fogy, mint a Ghosts adott térképcsomagja.

A cég emellett megerősítette, hogy tényleg a Treyarch készíti a 2015 novemberében érkező új Call of Dutyt. A csapatnak három éve volt a fejlesztésre, az elkövetkezendő hónapokban további információk várhatóak az idei részről.

24 komment - szólj hozzá!