Assassin's Creed - az első részbe is terveztek multit

Habár csak később jelent meg benne, a Ubisoft már az Assassin's Creed-sorozat első részénél is kísérletezett a többjátékos móddal. A legviccesebb, hogy egy bug révén még a premier után is elő lehetett csalni a maradványait.

Az Assassin's Creed-sorozatba a Brotherhood alcímű epizód hozta be a többjátékos módot, a rajongók pedig egészen a Black Flagig örülhettek a kompetitív multinak, utána a Unity co-opra cserélte a közösségi mókázást. Az idei epizód, a Syndicate már csak egyjátékos módot tartogatott, a fejlesztők ugyanis jobbnak látták, ha a Unity félresiklása után nem osztják meg a figyelmüket, és kizárólag a sztorira koncentrálnak.

Érdekesség azonban, hogy a Ubisoft már a sorozat első részébe is szeretett volna multiplayert tenni, ezt Julien Merceron, a cég egykori technikai vezetője árulta el egy, a párizsi Cité des Sciences et de l'Industrie-ben tartott előadás során. Merceron nem részletezte különösebben, hogy mit tudott a multi, csak azt jegyezte meg, hogy bár kivágták a címből, egy bug révén még a megjelenés után is elő lehetett hozni a "maradványait": ha bedugtál egy második kontrollert a konzolodba, egy második asszaszin is felbukkant a képernyőn. A hibát azóta javították persze.

Merceron a Ubisoft után a Square Enixhez ment, később pedig a Konaminál kezdett el dolgozni. Ha ismerős a neve, az nem véletlen, mikor kiderült, hogy a japán cég ejteni készül a konzolos fejlesztéseit, az ő távozása is előkerült, ugyanis ő volt a Fox Engine fejlesztésének egyik kulcsfigurája is. A napokban jelentették be, hogy a Bandai Namcóhoz igazolt.

10 komment - szólj hozzá!