Kudarcba fulladt a Square Enix felhős projektje

  • Írta: fojesz
  • 2016. január 7.
  • Gyászhír
Link másolása
Habár az elindításakor még azt mondta a cég, hogy az idei év kulcsfontosságú lehet a Shinra Technologies számára, úgy néz ki, elszámolta magát: a 2016-os esztendő inkább a felhős projekt leépítéséről szól majd.

Nem jött be a Square Enixnek a felhős játékstreamelés: habár a japánok óriási lehetőséget láttak a szolgáltatásban, a mögé felhúzott, Amerikában és Japánban is működő Shinra Technologies csak a pénzt nyelte: a márciussal véget érő pénzügyi évre a kiadó 16,9 millió dolláros mínuszt lesz kénytelen elkönyvelni a Shinra miatt, és fel is oszlatja a csapatot.

A szolgáltatást 2014 szeptemberében indította útjára a Square, a vezetőjének pedig a korábbi vezérigazgatót, Yoichi Wadát nevezte ki. A fejlesztői csomagokat tavaly júliusban kezdték el kiosztani, a japán bétateszt pedig az év elején, az amerikai pedig augusztusban vette kezdetét. A szolgáltatás részeként a Deus Ex: Human Revolutiont, a Hitman: Absolutiont és a Tomb Raidert is ki lehetett próbálni, de a céggel több külsős fejlesztőcsapat, így például a Republique-ot jegyző Camouflaj is együttműködött.

A kiadó elmondása szerint tudatosan szervezték külön cégbe a Shinra-csapatot, és abban bíztak, független befektetők is látnak majd potenciált az ötletükben. Sajnos nem így történt.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...