Távozott a BioWare-től a Dragon Age írója

17 év után felmondott a BioWare-nél David Gaider, akinek többek közt a Dragon Age: Inquisition és a Star Wars: Knights of the Old Republic sztoriját köszönhettük. Ő alkotta meg a közkedvelt HK-47-es droid karakterét is.
  • Írta: zoenn

Kommentek

#26
#25: Ebben egyetértünk. :) Mellesleg, ha szerencsénk van akkor a könyvek alapján képesek lesznek folytatni a történetet, hisz Gaider ezt tovább szőtte a könyveken keresztül.
#25
#24: Másként hát! Nekem is van köcsög ismerősöm soha nem bántottam és nem is fogom, de hagy ne sztároljuk "má", mert meleg vagy micsoda, nagy divat lett e ratyikkal foglalkozni manapság... fuj.

Egyébként nagyon sajnálom, hogy elmegy, a kedvenc játékaim voltak, valószínűleg a következő játéknak már nem lesz ugyanaz a hangulata emiatt...
#24
#15: Gaider is meleg és felvállalta. Gondolom ez feléjük igencsak mérvadó, hogy a melegség "elfogadásával" tudnak kampányolni. Itthon persze ez másként működik.

Nálam a DA:I eddig kimaradt, de lemerem fogadni, hogy nem egy meleg főhős mentette meg a Bioware játékát. Persze a játék világához hozzáad, de felteszem, hogy több nem lett tőle.
#22
#21: "Ugyanakkor a "klisé" használata sem fordul negatívumba,ha mellette,vagy közben változatos dolgok is történnek."

Kissé elkanyarodtunk a lényegtől, azt hiszem. Magáról a történetről beszéltünk, nem pedig arról, hogy a játék mennyire változatos(ha erre céloztál), mert az teljesen igaz, hogy túlnyomórészt ingerszegény érzetet kelt a DA:I, de a története nemcsak abból áll, hogy én vagyok a nagy hős, aki "megmenti a világot"... Alapjáraton, Ferelden hőse és az Inkvizítor között is óriási különbségek vannak. De erről majd blog formájában fogok írni.
#20
#18: "az inkvizicio maga lett volna a gonosz amolyan illuminati megoldasban, uralmat gyakorolni az emberek es a vilag felett"

Ez is pokolian klisés, ezerszer ellőtték már, hogy az organizáció, amelynek dolgozunk, valójában gonosz.

Nagyon szerencsétlen dolog ez a "klisé"-emlegetés, találj ki bármit, és megmondom, hogy az elmúlt négyezer év irodalmából mire hajaz az ötleted.

"Te vagy a kiválasztott". Hát persze, de a részletekre is figyelni kéne. A DA igazi high-fantasy, ami sikeresen elszakadt az elf vs. ork alapoktól és egy csomó érdekes dolgot vezetett fel.
#19
#15: Ezt a mondatot én sem értem, pedig szeretem Dorian karakterét, de semmivel nem kiemelkedőbb mint sok más karakter vagy társunk a játékban.

DAI-hoz még: megvan az összes story DLC és tényleg szép lezárás és egyben felvezető a Trespasser. (Bár szerintem a Descent is jó kis mellékág volt). Az tényleg igaz hogy több értelmet nyer az alapjáték története és megismerhetjük, hogy mi miért volt és mik húzódtak a háttérben, csak aki elsőre játssza a történet főszálát ez akkor nem emeli fel, és az se biztos hogy azok után befizet a DLC-re (mondom ezt úgy hogy nekem a fősztori teljesen rendben volt, a hiba a rengeteg üres fiszfasz küldetésekben volt - a társakhoz kapcsolódó mellékágak még jók voltak). Szóval a Trespasser egy remek felvezető lehet a 4. rész számára, ott kéne most nagyot dobbantani és marha nagy szerencséje volt a DAI-nél a BioWarenek, hogy a CD Project fél évet késleltetett a W3-mon, mert az szerintem új határt szabott meg.
A Dragon Age-nél az első részre is rá lehet húzni a klisés jelzőt, de nekem az még mindig a sorozat csúcspontja. A DAI meg casual-ként működik szerintem jól. Csak annyi mellékes ürességet kell végigvinni amitől megvan a kellő power pontod hogy továbblépj abban ami a játék lelkét adja. Csak én olyan típus vagyok hogy először mindent bejárok és megcsinálok és utána jöhet a főszál. Na most azért így voltak ám nagyon unalmas perceim. A sárkányharcokat (10 db dög) külön kiemelném, rohadt jók voltak. Lényeg a lényeg, van még hova fejlődnie a BioWare-nek, illetve visszahozni régi önmagát. Kíváncsi vagyok milyen lesz az új Mass Effect, mert egyelőre baromi kevés infó van, nem úgy tűnik mintha a kész állapot egyáltalán látótávolságban lenne. Könnyen lehet egy 2017-es csúsztatás. A baj csak ott van, hogy az EA lehet hogy kiköveteli a mostani év őszi szezonjára, aztán megint csorbul a minőség.
#17
#16: Egyetértek. Én félúton annyira meguntam a DA:I-t, hogy azóta se vettem elő, pedig megvettem és nem letöltöttem a játékot. De tegyük fel, hogy kibebaszottul jó története van. A játékmenet akkor is annyira brutálisan unalmas, hogy az életben nem vittem volna ki. Egy singleplayer játék MMO-kra jellemző farmolási kapacitással.
#15
Ezt magyarázza meg nekem valaki:
"Gaider alkotta meg Doriant, az Inquisition meleg csatlósát, amely példaértékűnek számít a videojátékok történetében"

Mivan?! MIVAN?!!!
#14
#10: DS helyett a végén DA-t akartam írni :)
#13
#9: Akkor mondok én is valamit: Divinity: Original Sin. Komplex és szerteágazó története van és képzeld a Pillars-on is túl vagyok már, sőt a Baldur's Gate sorozaton is és akár hiszed, akár nem, a legnagyobb kedvencem a Witcher III. Amint lesz időm, bemutatom neked, hogy miről is szólt a Dragon Age és mekkora nagy hőstörténet jutott az inkvizítornak.
#12
#7: Azt próbálom már egy ideje szemléltetni, hogy mennyire megváltozik az összkép néhány új tényező megismerése után. Ha most megkérnélek Titeket, ugyan meséljétek már el nekem például, hogy ki Solas, mi az ő története, miért küzd és mi köze Corypheus-hoz, Flemeth-hez, a főszereplőhöz, valamint az egész DA világához, akkor megnézném, mit alkotnátok ide. Ez nem egy hétköznapi valaki, hanem egy mélységen kidolgozott háttérrel bíró figura. És ő csak egyetlen nagy dolog a DA:I történetében, mert amúgy rengeteg összefüggő történetdarab van feljegyezve benne(ahogy az elődökben is), sok Istenségről, legendáról és történelmi eseményről tudhatsz meg foszlányokat, amik szép lassan kezdenek összeállni. Hacsak ennyit mondasz rá, hogy a DA:I egy Big Hero story, akkor az már régen rossz! Mass Effect-nél is millióan mondták, mennyire szar és logikátlan a története, meg milyen faék az egész, ennek ellenére egy bloggal bebizonyítottam, hogy rohadtul nem így van. Nem volt könnyű, pedig az még mindig egyszerűbben emészthető, mint a DA.
#11
Én azért sajnálom Gaidert. Hisz ő nem csak egy fizetett író volt, aki pénzért töprengett a Dragon Age világán, hisz maga az egész Dragon Age "univerzum" is az ő agyszüleménye. A könyvekről nem is beszélve. Persze a Bioware bekebelezte, pláne, hogy az egyik munkatársuk irománya, de nélküle már akkor sem ugyanaz.
#10
#9: Erről jut eszembe, ha már klisékről beszélünk. Divat lefosozni a Dark Souls-t történet szempontjából, pedig abban aztán vannak történeti csavarok, csak mesterien eldugva, arról nem beszélve hogy tele van lovecrafti motívumokkal, amik azt a különös sötét atmoszféráját adják.
Akit érdekel: https://ipon.hu/jatekok/lovecrafti_motivumok_a_from_software_jatekaiban/2716/

Amúgy anno a DS 1 nekem nagyon bejött, a 2-t már nem játszottam ki, dühített az első részhez képest jócskán lebutított játékmenet.
#7
#5: Filmes vonatkozást illetően volt szerencsém végignézni Trónok Harca eddigi részeit, még mielőtt el nem szpojlerezi az a "nagyokos jónép, aki befizetett a' internetbe", és hasonló a helyzet ezzel a sorozattal, mint némely "nagy fordulatokkal" kecsegtető RPG-vel. Ugyanis a fordulatok egy jelentős része, csak annak lesz igazi fordulat, aki sose vette a kezébe egy RPG-t se.

Lényegében hasonlóképp egyetértek kindzsallal, hogy erős túlzás a fordulatok nagy részét FORDULATKÉNT harsogni.