HWSW: Milliárdos profit a Sonynál

  • Írta: zoenn
  • 2016. január 30.
  • Biznisz
Link másolása
Csak az elmúlt negyedévben 8,4 millió PlayStation 4-et szállítottak le a boltoknak. Hosszú bukdácsolás után számottevő profittal zárt a gyártó, a komponensgyártás viszont most nem húzott.

Hajszálvékony, félszázalékos bevételnövekedést könyvelt el a Sony, a cég tavaly decemberben zárult harmadik üzleti negyedévében - ezzel párhuzamosan ugyanakkor a japán gyártó kifejezetten egészséges, 33,5 százalékkal tudta profitját gyarapítani, a megelőző év harmadik negyedévéhez képest. A vállalat frissen közzétett negyedéves jelentésében ennek megfelelően 21,4 milliárd dollárnak megfelelő japán jenes bevételről, és 994,4 millió dollárnak megfelelő profitról számolt be.

A 2015 utolsó negyedévében a vállalat nyereségorientált stratégiája szinte minden szegmensben működni látszott, részlegei növekvő üzemi profitot tudtak felmutatni az egy évvel korábbiakhoz képest - leszámítva a többek között komponensgyártással foglalkozó Devices részleget. Utóbbi gyengébb teljesítményének javítására a cég már tavaly októberben bejelentette, a szekció új struktúra alatt, három részre bontva működik majd tovább idén áprilistól.

Csökkenő eladások, növekvő nyereség

A cég mobilkommunikációs részlege az eladott darabszám tekintetében számottevő, 36 százalékot meghaladó csökkenést jelentett (a gyártó 7,6 millió készüléket értékesített), valamint bevételei is 3,2 milliárd dollárra zsugorodtak (14 százalék fölötti visszaesés). Ez a stratégiai döntés következménye, a cég a profitra fókuszált, ennek megfelelően drasztikusan lefaragta a költségeket, így képes volt üzemi nyereségét növelni - több mint az egy évvel ezelőtt érték duplájára, így közel 200 millió dollár üzemi eredményt hozott.

A gyártó szerint ez az átszabott, értéknövelt eszközöket előtérbe helyező termékmixnek, illetve a marketing, kutatás-fejlesztési és egyéb kiadások visszanyesésének köszönhető. A Sony ezt a stratégiát követve további konszolidálódásra számít az eladott darabszámot illetően, ugyanakkor az újabb költségcsökkentések és a korábban tervezettnél várhatóan magasabb készülékárak további nyereséget hozhatnak a cégnek.

Ha kíváncsi vagy, milyen eredményeket ért el a konzolokat, játékokat és hálózati szolgáltatásokat magában foglaló szegmens, olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!

114.
114.
kamgecam
#101: Bárcsak a negyede lenne az itt kommentelőknek olyan igényes mint Te,aki álszentség és képmutatás nélkül le tudja írni a véleményét!
110.
110.
kamgecam
Lehet találni még ma is igényes játékokat,hiába megy az álszent,képmutató duma hogy bezzeg az én koromban...igen tudjuk régen minden jobb volt...
Bárcsak ilyen egyszerű lenne az élet.
Megértem a kritikát a "mai" játékokkal kapcsolatban de a keserűség és a kiégettség nagyon sok elmét elborít, ezért a kritikájuk de még csak a véleményük sem releváns.
Hiába hordasz sötét szemüveget, és mondod azt hogy sötét van miközben süt a nap,attól még nem lesz igazad. De persze mindenki higgyje el neked hogy a nap az nem is létezik mert a fásultság hályogot borított a szemedre és ha te vak vagy a többi is vakkuljon meg, ők se lássák a napot ne élvezzék a melegét.
Hát én élvezni fogom, mint most pl a Witness-el kapcsolatban.Ti beszéltek hogy milyen igénytelen a játékostársadalom?Sírtok és hisztiztek mint egy sznob elkényeztetett kiskölök.Itt töltitek az időtök nagyrészét és nagyokat "gondolkodtok"arról hogy milyen kurva tökéletesek és igényesek vagytok,mindenki más meg milyen hülye és igénytelen, ahelyett hogy játszanátok.
Kibróbálta valaki a Witness-t közületek by the way?...

Igen van sok szemét,egyszerűsödött sokminden sajnos nemcsak játékok terén, sokminden meg túl bonyolult lett.Viszont régen sosem lett volna alkalmam kipróbálni egy Heavy Rain-t például ami szanaszét tört,megérintett és mélyen elgondolkodtatott vagy egy Journey-t egy Last of Us-t vagy amivel most játszok az Everybody's Gone to the Rapture.Ezek barátaim nem igénytelen játékok ahogy egy Dosztojevszkij könyv sem az.Persze ha FF Tactical-ra gondoltok vagy valami összetett jrpg-re (,ohh, Ni No Kuni az sem olyan régi játék mégis kurva igényes)Persze ha csak a játékmechanikát nézzük akkor lehet kiabálni hogy de....balabla

Nyitott szemmel kéne játni régen sehol sem csináltak olyan komoly játékokat történet terén mint manapság.Ahelyett hogy kipróbálnátok új dolgokat, keseregtek hogy felnőtettek, észre sem véve hogy kinyalták a seggünket a sok IGÉNYES játékkal (amit ki tudtunk válogatni a igénytelenek közül)Persze könnyebb a depressziót ráerőszakolni a másikra az igényesség és komplexitás álarcába burkolva.

MA IS VANNAK IGÉNYES JÁTÉKOK
és Hell yeah!!! de jókat fogok még játszani!

Ja és az hogy egy konzolos cikknél 90%-ban a pc-ések osztják az észt az mindent elmond....SALT.
105.
105.
godach
#104: Sokan jönnek pl a két gombos irányítással, ami egyébként nem igaz. Ezért is vannak a váltó gombok, ami alapból 2x4 gombra tehető. Ehhez jönnek a többiek. Ebbe se mennék bele, mert az AC utálónak ezt nem lehet úgysem megmagyarázni.
Nemrég gondolkodtam el rajta, mennyivel lenne élvezetesebb, folyamatosan a SPACE, A, vagy X gombokat nyomkodni, egy-egy ugrásnál. Hát semennyivel, mert egy rész után lehetne cserélni a billt, kontrollert. Teljesen fölösleges, és ez nekik már igénytelenség.
Ha az ember belemerül, akkor nagyon rá lehet érezni az assassinkodásra. Ehhez viszont pont, hogy nem arra kell figyelni, hogy leesünk e egy kiszögelésről, vagy nem. Elvileg ez már benne van az assassinok vérében :) Nagyobb kihívás lenne az, ha minden fanyalgó megpróbálná inkább teljes 100%-os szinkronizálásra megcsinálni a küldetéseket, mert úgy bizony már igen is szükség van, tapasztalatra.
Persze, mindenki a legkönnyebb utat választja és persze hogy nem élvezetes nekik. Meg lehet úgy is csinálni, teljesíteni lehet a játékot, hogy a causual gamerek is élvezkedjenek, de aki nem úgy játszik egy AC-vel mint ahogy én mondom, vagy ahogyan kellene, az olyan mintha egy Hitman részt nyomna végig, kódokkal, terminator módban. Persze, hogy nem élvezi, és sem kihívás, sem pedig maradandó élmény :D
104.
104.
delphijos
Mondjuk egy sorozatnál tényleg veszélyes is lehet "nagyon" újítani. Mert akkor meg ugyanazok akik előtte azt kifogásolták hogy nincsenek komoly újítások, azzal jönnek hogy ez már "nem is az a sorozat". Nehéz ügy ez. És kiváncsi lennék hogy mondjuk Ti milyen AC-t tudnátok elképzelni, hogy AC legyen, de olyan újdonságokkal amiket most hiányoltok? ( És ha mondtok is dolgokat, fogadni mernék hogy 100 AC rajongóból 80 utálná.... )
77.
77.
Yanez
kamgecam: Köszi neked is, mindent! Ezt a számot pedig még nem is hallottam, nagyon jó! Csőrike még él? Képzelem mekkora kéjencet neveltél belőle! :D

HUNRova:
Gondolom a játékok árának (is) sok köze van az ottani politikához. Ez sajnálatos. :(

Ez amit leírtál az UC4-ről, az ilyen akciójelenetek szinte mindegyik részben jelen vannak. Azt mondod régi címekkel zúzod inkább, akkor meg miért zavarnak az ilyen unrealisztikus akciójelenetek? Ez csak egy játék, méghozzá nem is szimulátor. Nekem tetszenek az ilyen látványos jelenetek, ám teljesen egyetértünk abban, ha az akcióvonalat erőltetik inkább, és háttérbe szorítják a kalandelemeket, akkor lehet az UC már nem is lesz az az UC. Akkor már nem egy Indiana Jones féle játékot kapunk, hanem valami Jackie Chan - Jason Statham kombósat, ami fene tudja hogyan fog elsülni! A videóért külön köszönet, mindig remekül szórakozok ezeken az indiai "akciójeleneteken"! :)
75.
75.
Animejetix
#73: Áááh!!! Jó játékot mindig fognak csinálni csak keresni kell meg jól szétnézni, én csak azt mondom hogy az ipar átalakul, a jelen gen akkor is fostalicska Na! Majd a kövi jobb, lesz, volt már ilyen a kilencvenes években, hasonló lejtő... Nem szabad gépekhez kötődni meg kiadókhoz az a lényeg, sose tudhatod ki tud kielégíteni. Jómagam ezt az időszakot most a nintendo gépekkel mulatom pedig jellemzően nem vagyok N-es, dehát ezvan :D
74.
74.
kamgecam
#55: Nem is tudod Yanez milyen megerősítő hogy ezt mondod.Valamilyen értelemben jobban ismerjük egymást mi Gk tagok egy ilyen oldalon mint a hozzánk legközelebb állók, mert itt sokszor a szörnyet is megmutatjuk magunkból!
Tudod itt lehet látni az árnyoldalaimat is és bár sokszor vagyok ítélkező és vannak gonosz kommentjeim amikor másokat lenézek, ilyenkor nő a sötétség bennem,,de pont az ilyen megerősítő szavak húzznak ki a fényre,és érzem azt az Élettől hogy már megint kaptam egy esélyt.Egy esélyt arra hogy a fényben maradjak,esélyt arra hogy szeressek és én is fényben ragyogtathassam az embereket,ahogyan azt Te is teszed, tetted most velem.Valaki nem elítél minket hanem hülyeségeink ellenére felemel.
Ez most szóljon neked Barátom:

https://www.youtube.com/watch?v=yRtc0b7JUtU

Kívánom neked hogy az igazi, mindent legyőző önmagát adó szeretetet válaszd,válasszuk mindketten,mindannyian.
Én a győztes oldalán akarok állni most és a végén is.

Azért nem privátba küldöm ezt az eléggé személyes levelet mert valahol mindnyájunkról szól.Hálás vagyok az itteni emberekért,azokért is akikkel marakodunk:I LOVE YOU BITCHEZZ ALL! Csörike boldogítson benneteket! xD
73.
73.
Yanez
#71: Sajnos ez van, ezért lett több a leegyszerűsített játék. Szerencsére még bőven vannak figyelemreméltó alkotások, de hogy a jövő a mobiloké meg a casual rétegé, az hótziher! Ezellen nem is fog változni semmi, hiszen lassacskán mindenki rájön, hogy nekik a nagyobb profitokat hozó játékokat érdemes gyártani, még ha az egy egyújjal végigvihető cucc is. Sok nagy név megy lefelé a lejtőn (Ubi, Konami, EA, Capcom), és még több fog utánuk menni. Miért is? A pénz miatt! Addig kell élvezni a jó játékokat, amíg még vannak!
71.
71.
Animejetix
#66: Magamat roppant igénytelennek tartom, sose nőnek az igényeim. Én rengeteg folytatás nélküli jó játékot kipörgettem azóta az idő után, nem is azt mondom h folytatni kéne mai köntösben ugyanazt, hanem már az is jó lenne ha a benne meglévő elemeket újradolgoznák érted? Kutyának se tűnne fel... Ott hever csomó félkész program parlangon, rengeteg szerzői jogot fel kéne oldani, lehet pereskedéstől fosnak csak... De olyanról is tudok ahol nem lenne szerzői jog sértés mégse veszi elő az EA, Sony elő ezeket a koncepteket... Sok sok munka lenne, kénének azon programozok ezreik akiket kirúgtak az elmúl 10 évben érted? A sok megszűnt stúdió meg stb. Nincs lóvé és olcsóbb, jobban megéri mobilra írni programokat... Éssatöbbi stb.
66.
66.
Yanez
#63: Pont erről beszélek! 20-25 év után már brutálisan nőnek az elvárások, ezt tapasztalatból mondom! Abban viszont igazad van, hogy újat mindig lehet mutatni!
65.
65.
Animejetix
Csak én magam olyan ötleteket tudnék adni 25 év játszás után hogy leszakadna a pofátok! De! Ne is menjünk olyan messzire hogy én mit tudnék, eléh az elmúlt 15 év félbehagyott koncepcióiról leporolni a port és már összepisálnátok magatokat hogy úristen "micsoda kreativítás"!!!! Csak hát pénz beszél kutya ugat...
63.
63.
Animejetix
#61: 20-25 év után már van annyi rálátása az embernek hogy tudja mi a jó és a szar között a különbség nemde? Olyan nincs hogy nem lehet már újat mutatni, elhiheted nekem!
61.
61.
Yanez
#59: És arra nem gondoltál, hogy ennyi év alatt a játékosok ígénye is megnőtt? Hogy az elvárások már a felhőket súrolják? Hogy ezt már qrva nehéz kivitelezni? Régen egy Doom vagy CS is szórakoztató volt, most pedig az is baj, ha nincs jó sztori, ha nem több 10 óránál, ha valahol alacsonyabb textúrákat is lehet találni! Régen az NFS, ColinMcrae és GT-vel mennyit szórakoztunk! Ma már az sem jó, ha nincs 200 kocsi, ha nem lehet kisodródni, ha nincs realisztikusságot megszégyenítő fizikia, stb. Ez csak néhány példa a sok közül.

Amikor már akkor fikáznak egy játékot, amikor még meg sem jelent, akkor mit mondjunk? Mindenki csak a fejlesztőkben képes meglátni a "hibákat", saját magunkban az már luxus lenne.
59.
59.
Animejetix
#50: Igen, szokás mondani hogy lehet "kiégett", a lényegen mit sem változtat, ugyanis a piac átalakulóban van. Egyre többen elégedetlenek vagyunk joggal, számunkra egyre kevesebb jó játék lesz, dehát nem mi belőlünk kaszálnak a kiadók hanem a sok hülye igénytelen játékosokból. Évek óta tart ez a hanyatlás és csak azt adják úgyis amire ígény van.
55.
55.
Yanez
52-53: Örülök amikor valaki ennyire éretten és tisztán képes látni a dologkat, ezért nagy respect!!! Nem fanboyozol és nem a szubjektív véleményed szerint ítélsz és ítélkezel!
53.
53.
kamgecam
#50: Ugyan ezt érzem de abszolút megértem Petit, sőt igazából az éretség jele is ez hogy valaki rájön csak a mulandó dolgok nem tesznek maradéktalanul boldoggá.
Sokszor beleesek én is abba a csapdába hogy túldimenzionálom a játékokat,és ilyenkor beszükölök,és már nem is élvezem az egészet.Viszont amikor mértéket tartok, és megvan a maga ideje akkor oké, de ott már baj van ha a fontosabb(és sokszor örömtelibb)dolgokat elhagyom aztért mert rászűkűltem arra hogy a világ összes játékát ki kell játszanom és csak ez lebbeg a szemem előtt.Na ilyenkor szoktam havi szüneteket tartani! :D
52.
52.
kamgecam
#49: Valahol egyetértek veled Peti, de szerintem abból amit leírtál abban egy nagy adag megkeseredetség is van, ami persze pont az olyan régimotoros veteránokat fenyegeti mint amilyen Te is vagy.Bár idősebb vagyok magamat nem sorolom ide mert Te mint játékos más szinten vagy ezt teljesen elismerem, de a hsz-edból kihalló fásultságot nem fogadom el.
Szerintem fontos hogy picit kikapcsolj,tarts szünetet játékok terén, és ha később visszatérsz,átértékelődik minden és rájössz hogy ez csak egy hobbi,és nem a legeslegfontosabb dolog az életetben.Akkor fogod majd újra értékelni a különleges játékokat, mert azok bizony ma is vannak.Tök mindegy XO vagy Ps4 (vagy rosszabb esetben pc...xD) a lényeg a hogy egy jót játszottunk!
51.
51.
strike19
Látom sok írták azt ,hogy PSN borzasztóan bugos.
Már nem az PS4 platformon.
PS3 platformon nem változott semmi.
Sokan mondják ,hogy kevés exclusiv cím jön.Lehet.
De azt ne felejtsétek el ,hogy mai világba egy játék összerakása sokkal idő igényesebb mint akkor.Nem a programozásba keresendő a hiba hanem a óriási elvárások ,igények.
Főleg ,hogy már lassan FotoRealisztikus látványt várnak páran.
A üzleti modell is átalakult.Szűkösebb határ idők.Ezért van manapság a sok késés.Meg ezért jelenik meg sok bugos játék mert nincs idő rendes tesztelésre.A kiadó pénzt akar.Az aranylemezt már préselik mikor a fejlesztők még nagy hibákat javítanak.
50.
50.
Yanez
#49: Jól indult a mondókád, és tényleg sok igazság van benne! Csak ahogyan a végére értem, olyan érzés fogott el, hogy téged ez a hobbi már nem is hoz annyira lázba. Ez lehet attól, hogy szerinted zuhant a minőség, de nem kizárt, hogy "kiöregedtél" belőle, igen ilyen is van. Amikor egy tonna játék fog megjelenni idén, és valaki azt mondja, hogy ebből csak 2-3-at fog megvenni, akkor ott nem a videójáték világgal vannak a főbb gondok. Ezt még úgy is értem, hogy a többi címeket ezekszerint látatlanba elítélted, vagy legalábbis pár kép és videó szerint. Idén rengeteg alkotás lesz, és ha abból csak a fele lesz klassz, már akkor sem lesz rájuk elég időm!

UC4, Far Cry Primal, Xcom2, Deus Ex, Quantum Break, Ratchet & Clank, Battleborn, Mirror's Edge Catalyst, No Man's Sky, Doom, Dishonored 2, FFXV, Horizon Zero Dawn, Gran Turismo Sport, Mafia III, Unravel, ME Andromeda, The Last Guardian, Dark Souls 3, Gears of War 4, Bound, Escape from Tarkov, stb, stb, stb, stb, stb, stb...

Komolyan 2-3 valamirevaló címet látsz?
49.
49.
p3ti
Ennek a generációnak a legnagyobb problémája SZVSZ hogy nincsen innováció és ötlet. Hogy jogosan vezet e a PS4 ennyi eladással az XO előtt? Szerintem abszolút nem. Nem szolgált rá kb. semmivel arra hogy ennyivel "jobb" legyen mint a konkurencia, és ráadásul egy ötlettelen szar gen, amiben a This is for the players a világ legnagyobb kamuja - és még mielőtt elkezdenének fanboyozni 1mást, az XO sem jobb.

Na most ha végig veszem a játékokat, akkor egyértelműen látszik hogy a sík hülye és korlátozott vásárlói réteg mit fog vásárolni. Vagyis a kiadók és a fejlesztők NEM fognak túlságosan nagy energiát invesztálni arra hogy újdonságokat, új Ipket vagy ötleteket erőltessenek, hisz még mindig el tudják adni a COD -ot, eltudják adni az AC -t tonna számra. Ezt a tendenciát tökéletesen tükrözik a gépek is, hisz teljesítményben már a megjelenésükkor le voltak maradva a jelenlegi technikai állás szerint ( ezt úgy írom hogy a grafikai teljesítmény kevésbé érdekel ).

A remasteredek hegyén ott áll olyan cég mint a Capcom, aki a PS2 korszakban csak minőségi címekkel kecsegtetett, most meg nem tudnak összehozni egy épkézláb játékot, és eladják a GC korszak Resident Eviljeit (amit ugyebár szintén nem maguknak köszönhetnek, mert Mikami zsenialitásából tudnak mai napig profitot húzni).

Ahogy észre vettem, nagyon kevés kis cég tud normális játékkal előrukkolni mert valószínűleg olyan horribilis a fejlesztési költség hogy masszív anyagi háttér vagy Kickstarter nélkül kb. labdába sem tudnak rúgni. Ezért maradt egy terület, ahol van a sok " AAA " cím amit jelenleg a nagy kiadók bitorolnak. Ezért van hogy pl. egy Ubisoft orrba szájba hazudik hogy eltudja adni a termékét, egy Activicion 60 részre bontja a játékát hogy még több lét tudjon kipréselni a játékaiból, egy Sony meg csak simán eladja azt amit már mindenki habosra játszott aki akart remasteredként. Összességében az összes fejlesztő közül eddig szerintem csak a CD project volt aki igazán odatette magát, a többieknek volt korrekt próbálkozásuk (Bloodborne, Sunset overdrive, Forza horizon, Wolfenstein, Shadow of mordor stb. - ők összeraktak egy korrekt és játszható játékot ami szerintem alapfeltétel lenne ennyi év után) de a többi cím és folytatás súrolja a vicc kategória alját.

Olyan gamer mint én, aki végig játszotta magát az Atari Jaguar óta egészen idáig, annak ez a This is for the Players meg a többi kamu egy hatalmas vicc. A játékok egyre ötlettelenebbek és unalmasak. Újdonságnak semmi nyoma. Korszakalkotónak semmi nyoma. Mindenki abból él amit anno olyan emberek találtak ki akiknek tényleg volt ötletük ( Gears of war, halo, resident evil, MGS stb.) Hogy ezek után jogos e hogy ennyi ember ment be és vett PS4et meg Xboxot ? Abszolút nem. Nekem kb. 2-3 játék lesz ebben az évben amit meg fogok venni, de már azokat is akkor ha valaki elpasszolja 10 rongy körül. Egyszerűen nem fognak akkora újdonságot nyújtani számomra hogy első nap menjek és megvegyem őket.
43.
43.
kamgecam
#41: ÁÁÁ Until Dawn kurva jóóóó! :D
Minden pc-s csóri kis pöcsös aki veri itt a nyálát közben ki sem próbálta(vagy azért mert nem tudja...)osztja az észt.
Olyan jókat mulatok rajtuk Yanez nehogy komolyan vedd már őket.
Haters gonna hate.
Tiszteletben kell tartani az életvitelüket azt kész,ha ez a heppjük hogy ilyen oldalakra játnak fel köpködnek és tépik a szájukat akkor ez a heppjük.Inkább itt éljék ki a feszkót,valaho mégl meg is értem,én legalább jókat röhögök.
(én sem vagyok különb, csak tudom hogy.....I LOVE YOU GK LIKE THIS :) )
42.
42.
kamgecam
:D
Most próbáltam PS4-en a Divison-t és meglepően élvezetes és bug-mentes.
Valakinek van kedve csatlakozni a mókához, a Dark Sector-ban eléggé egyedül érzem magam... :P

A cikkhez hozzászólva gratulálok minden PS4-es tulajnak, remélem ők is olyan jól töltik az időt vele ahogyan én.Ps3-on sosem volt ennyi barátom, külön öröm hogy az online szegmense a ps3-oméhoz képest ég és föld!
THIS IS FOR THE PLAYERS

KeXx felvettelek, és látom csapattad a Witness-el.Milyen a game?Nagyon sok jót hallani róla.
34.
34.
mnmn1
#33: *viszont például kihagytad
31.
31.
ADMlN
#9: Miben "bekorlátozotabb" a One mint a 360? Őszintén érdekel.
28.
28.
kopic
#20: "Igazából te vagy a GK M. Krisztiánja, nem tudom, észrevetted-e."
irigy
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...