CliffyB: a kampány a büdzsé 75 százalékát elviszi

  • Írta: Shifty
  • 2016. február 1.
  • Biznisz
Link másolása
Most hétvégén rendezték meg az idei PAX South-t, ahol a Gears of War-trilógia vezető dizájnere, Cliff Bleszinski is jelen volt, hogy népszerűsítse új játékát, a LawBreakerst. Ennek apropóján készített vele interjút a PC Gamer.

És ebben az interjúban hangzott el az is Bleszinski szájából, hogy a játékok fejlesztési költségének közel 75 százalékát viszi el a kampány fejlesztése. CliffyB ezután hozzáfűzte, hogy azoké az egyszemélyes sztoriké, amelyeket aztán a többség egy hétvége alatt letud, utána pedig beleveti magát a multiplayer mód adta lehetőségekbe. A Gears of War-sorozat alkotója szerint ez az oka annak a trendnek, hogy a legtöbb játék most már mellőzi, vagy csakis rövidebb formában kínál szólómódot.

Bleszinski legújabb csapatának, a Boss Key Productionsnek az első játéka nem meglepő módon egy online-orientált shooter lesz. A LawBreakers kizárólag PC-re fog megjelenni.

52.
52.
gegory
Na akkor ha jól értem...A profit hajhászása miatt lesz kevesebb VAGY marad ki a kampánymód a játékokból. Nem véletlen, hogy az Indy játékfejlesztési kultúra egyre erősebb mert ők szívvel és lélekkel készítik az alkotásaikat, persze pénz miatt is de nekik még más a prioritásuk. 100% játék(75 kampány+15% egyéb költség) = 100% (15% fejlesztési költség) még a hülyének is megéri. ...és a hülyék meg is veszik :S
50.
50.
Caleon
Marketing nélkül szinte minden játék azonnal meghal, ez egy rendkívül fontos és kihagyhatatlan tétel.

Beyond Good & Evil nem kapott elegendő marketinget, és később hiába lett kult-játék, nagyon gyengék lettek az eladásai. És rengeteg más jó cím volt PC-n, ami így járt.

De még a SONY is bocsánatot kért tavaly, mert az egyik exkluzív nem kapott elég marketinget (és most nem a hype-vonatra gondolok, hanem arra, hogy egy játékot az összes jelentősebb országban külön reklámozni kell óriásplakátokon, tömegközlekedésen, stb).
44.
44.
markoci555
Én kb 99%-ával amivel eddig játszottam kivittem a single-t és mentem a következő játékra. Régebben azért mert letorrenteztem, mostanában azért mert kihaltak a multik vagy nem tetszik. A legutóbbi ahol nem volt kihalva az az "új" Aliens vs Predator. De egyáltalán nem fogott meg a multi, csakis a singleplayer, multiban elég volt 1-2. Szóval sz*rok bele a multiba, és nagyon szomorú ha ez a trend, de szerencsére vannak még kivételek.
34.
34.
dzsiádzsó
#29: Ő nem az anyagi részéért volt felelős a játékoknak, de mindegy...
32.
32.
dzsiádzsó
#12: Hát szerintem nagyon nincs így, ha már Cliff, akkor mai napig betolod a Gears 1-et, és 10 év telt el, működik, csak annak lövik le a szerverét, aminek nincs tábora, de még akkor is ott van a buherált multik tömkelege.
30.
30.
dzsiádzsó
Akkor Cliff elég hülye, mert ma már 50%-át a marketing viszi el, persze akkor hülyén hangzott volna, hogy 35%-át viszi a keretnek a kampány az is igaz. Valószínű igaza van, meg szerintem, ha sikeres lesz a játék jöhet hozzá story mod, egyelőre várjuk ki.
29.
29.
dante92
Mindig is tudtam, hogy patkány ez a gyerek. Már a "pénzért vegyél a fegyveredre skineket" megmozdulásával elásta magát nálam.
19.
19.
Caleon
#18: Infinity-engine-s izometrikus rpg-k... Nem szokásom szerkeszteni, de ez... epic.
18.
18.
Caleon
Amúgy mondhatjuk, hogy "bezzeg régen", csakhogy épp a régieknek kellett lehúznia a rólót, szóval nem véletlen, hogy a kiadók biztosra mennek. Említhetném a Baldur's Gate-sorozatot. Igazi sikersztori, mindenki ismeri, kritikai bombasiker - és konkrétan megölte az InterPlay-t az Infinity-engine-s izometrikus engine-k fejlesztése. Nem egyszerűen nem hozta vissza az árát, hanem megölte az InterPlay-t.

Kétszer megnézi az okos kiadó, hogyan költi a pénzét, sajnos ez van.
17.
17.
Caleon
#12: Az a baj, hogy egy jó single-t előveszek mondjuk kétévente, szóval beleteszek úgy 2x20-30 órát mondjuk...

De egy jó multiba beleteszünk 2-300 órát alsó hangon. Single-ben ritka az a kivétel, ahol többszáz órát el lehet lenni. A FROM, a BioWare és a Bethesda ért ehhez, a legtöbben nem nagyon.
12.
12.
Yanez
#11: Ugy van! Multiban a szerverek egy ido utan megmurdelnak, de egy jo single-t pedig 10 ev utan is elovesz az ember. Vagyis pont ahogyan Te is mondod!
10.
10.
PCandCon
CliffyB meny vissza GOW-ot fejleszteni!! ;)
3.
3.
Nem értek egyet a csókával, szerintem ugyanennyi vagy kevesebb pénzből kijönne egy rendes kampány, ha nem hollywoodi csilli-villi moziélmény lenne ismert színészekkel, hanem például VALÓDI pályákat szerkesztenének, amiken egynél több út is van. Persze fontos a történetmesélés, de szerintem még fontosabb lenne a rendes mászkálás/gyűjtögetés/kulcskeresés/akármi a pályákon, a helyett hogy úton-útfélen scriptelt mozijelenetek történnek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...