CliffyB: a kampány a büdzsé 75 százalékát elviszi

Most hétvégén rendezték meg az idei PAX South-t, ahol a Gears of War-trilógia vezető dizájnere, Cliff Bleszinski is jelen volt, hogy népszerűsítse új játékát, a LawBreakerst. Ennek apropóján készített vele interjút a PC Gamer.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#52
Na akkor ha jól értem...A profit hajhászása miatt lesz kevesebb VAGY marad ki a kampánymód a játékokból. Nem véletlen, hogy az Indy játékfejlesztési kultúra egyre erősebb mert ők szívvel és lélekkel készítik az alkotásaikat, persze pénz miatt is de nekik még más a prioritásuk. 100% játék(75 kampány+15% egyéb költség) = 100% (15% fejlesztési költség) még a hülyének is megéri. ...és a hülyék meg is veszik :S
#50
Marketing nélkül szinte minden játék azonnal meghal, ez egy rendkívül fontos és kihagyhatatlan tétel.

Beyond Good & Evil nem kapott elegendő marketinget, és később hiába lett kult-játék, nagyon gyengék lettek az eladásai. És rengeteg más jó cím volt PC-n, ami így járt.

De még a SONY is bocsánatot kért tavaly, mert az egyik exkluzív nem kapott elég marketinget (és most nem a hype-vonatra gondolok, hanem arra, hogy egy játékot az összes jelentősebb országban külön reklámozni kell óriásplakátokon, tömegközlekedésen, stb).
#47
#45: Hát igen elég buta vagy, ha ezeket nekem szánod... Visszaolvasnád láthatnád, hogy én védtem CliffB-t: "Valószínű igaza van", a "hülye" egy ironikus megjegyzés volt, mert ma már rég az a trend, hogy a marketing önmagába 30-50%-át kiharapja a költségeknek, de mint írtam, valószínű azért mondta így, mert nem lenne elég hatásos valós adatot mondott volna, kb. 35% menne single fejlesztésre, azzal nem jut el az üzenet miért is nem akar ilyet, nem gondoltam volna ez ilyen rémes fejtörőt jelent. 34# kommentet is javaslom figyelmedbe, ha nem vagy buta....
A trendet arra értettem (továbbra is), hogy marketing viszi a költség jelentős részét, nincs is ezzel baj, nem tudom kicsit összemosódtak a fejedben a dolgok, légszíves körültekintőbben kommentelni, meg ne összemosni 4-5 ember gondolatmenetét az enyémmel, ha már az én írásomra válaszolsz. Miután Gears rajongó vagyok biztosan patkány embernek tartom...
#44
Én kb 99%-ával amivel eddig játszottam kivittem a single-t és mentem a következő játékra. Régebben azért mert letorrenteztem, mostanában azért mert kihaltak a multik vagy nem tetszik. A legutóbbi ahol nem volt kihalva az az "új" Aliens vs Predator. De egyáltalán nem fogott meg a multi, csakis a singleplayer, multiban elég volt 1-2. Szóval sz*rok bele a multiba, és nagyon szomorú ha ez a trend, de szerencsére vannak még kivételek.
#43
#42: Ha ennyire nem tudsz értelmezni mondatokat, ennyire nem vagy járatos a témában, akkor mire fel próbálod leoltani a fél forumot? Ne hari, de elég buta ember benyomását kelted ezzel, köpködni meg kb. csak Te köpködsz, ahogy látom... Picit szerényebben ezzel a stílussal és ilyen kevés ismerettel sztm,..
#41
#37: Sztm nem beszéltem úgy, kicsit azért olvasd vissza, vagy úgy gondolod itt a fórumon kommentbe világosítottál meg a marketing szerepéről gazdasági karon szerzett diplomámmal együtt? Kicsit sértő volt.
#36
#33: És akkor most ezzel mit kezdjek, vagy miért írtad?
#34
#29: Ő nem az anyagi részéért volt felelős a játékoknak, de mindegy...