A Left 4 Dead alkotói, a Turtle Rock Studios legutóbb azzal hallatott magáról, hogy az Evolve mérsékelt sikere után egy teljesen új játék fejlesztésébe kezdett, ami akkor előrevetítette, hogy nem az aszimmetrikus multiplayer móka kap folytatást.
Most viszont a 18 hónappal ezelőtt megjelent játék honlapján felbukkant egy rejtélyes visszaszámláló, ami holnap jár majd le.
Az első spekulációk szerint a nagy bejelentés azt leplezi le, hogy free-to-play modellt kap az Evolve, míg mások szerint mégiscsak folytatódik a játék.
Az Evolve tavaly februárban jelent meg, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Update! A Turtle Rock még tegnap éjjel kiadott egy közleményt, amiben megerősítették, hogy az Evolve free-to-play modellre vált, mégpedig a mai naptól. A változás egyelőre csak a PC-s változatot érinti, igaz, azt drasztikusan, az ingyenessé válás mellett ugyanis rengeteg egyéb dolog is változni fog, így ismét bétafázisba küldi a csapat az Evolve-ot.
A kiadott sajtóközleményben a csapat elismerte, hogy mikor bejelentették a DLC-kel kapcsolatos politikájukat, az teljes egészében elvette az akkor még viszonylag nagyszámú aktív játékostábor kedvét is.
Éppen ezért alaposan átgyúrnak mindent, így belenyúlnak a karakterosztályokba, a térképeken is módosítanak és a kezelőfelületet is finomhangolják. Igyekeznek kigyomlálni a bugokat, több személyre szabhatóságot ígérnek, illetve a fejlődési rendszert is átdolgozzák.
Azok akik szerették a játékot és rohadt sok pénz öltek bele most jogosan vannak felháborodva hogy a legtöbb dolog ingyenes lesz és a founder státusz nem hozza vissza a pénzüket. Ezek az állandó játékosok voltak. Szóval őket meg tudom érteni. Ha jól tudom a legtöbb eredményt is resetelik ami az állandó játékosoknak egy elég nagy lehúzás. De a többi ember csak troll aki valószínűleg egy hónap után megunta vagy mérhetetlenül nagyot csalódott a játékban és már akkor megbánta az elköltött pénzét. Most pedig jön sírni a fórumokra mert ez neki érzelmileg kompenzációt jelent. Mindezt úgy hogy soha a büdös életbe nem fog vissza térni a játékhoz.
EVERYWHERE
Basszameg egyre több játék lesz F2P ami korábban nem volt az, és ezek az önjelölt magukat valakinek gondoló szarházik internetszerte (senkire nem mutatok konkrétan de remélem minél többen magukra veszik) F_O_L_Y_A_M_A_T_O_S_A_N elárasztják a fejlesztőket egy 10 éves értelmi szintjén aluli gyökerekkel bíró gondolatmenet végén megmutatkozó színtiszta izzó gyűlölettel.
Ez a korszak pedig az "enyém" korszak, ami valahol az emberi lények 2-3 éves korszaka. Megjelent egy játék nagyjából másfél, két éve. Egy alapvetően kiváló ötlet ami önmagában díjnyertes kategória, kisebb-nagyobb hibákkal amiket azért orvosolni lehetett volna, csak épp túl későn. Mert a kiadó lenyomta a torkukon a DLC szarvihart és egy alapvetően "oké" mennyiségű contenthez egy teljes árú játékhoz 2 Season Pass-t toltak ki, meg vagy 300€+ értékű customization DLC-t ami ezekben benne sem foglaltatott. Nem csoda hát hogy az emberek hamar elpártoltak tőle és a játék hírneve rekordsebességgel ment át "5 dolcsiért vettem, bánom" kategóriába.
Erre mi történik? Előállnak a fejlesztők egy free2play modellel. Mindenki számára kinyílik a lehetőség hogy játsszon vele, egy brutálisan masszív plusz játékosbázist hozva ezzel, amiből a meglévő játékosok igen csak profitálnak úgy hogy egy kurva centet nem kellett pluszba fizetniük. De hát sok lesz a noob! Mit ad az ég, a teljes játékot újrabalanceolják, szinte nulláról átalakított hunter-ek, szörnyek, interfész, map módosítások hogy ésszerű és nem túlzó egyszerűsítések mellett legyen nagyobb szórakozás mindenkinek, ami nem azt jelenti hogy kevésbé lesz szükség csapatmunkára, társ-,hely- és szörnyismeretre, mindössze annyit hogy nem egy béna emberen fog múlni ha széttépnek. Specifikus kérdésed van e téren, javaslom olvasd el a changelog-ot. Nem elég? Akkor csapd hozzá az engine (=teljesítmény) optimalizációkat. Nem elég? Akkor mondjuk a 2 Season Pass mögé zárt content, alap 8 hunter és 3+1 (preorder bónusz volt) szörny helyett kapsz ingyen 24 huntert és 7 szörnyet, messze több mint kétszeresét az alapjátéknak, és még mindig KURVÁRA INGYEN. Nem elég? Tessék, customization DLC-k amik csak paid DLC-k voltak, játékkal feloldhatók egytől egyig.
De ha még mindig úgy érzi valaki hogy elárulták, hátbaszúrták, már-már loptak tőle a fejlesztők mert az előző másfél évnyi hozzáférés nem ért meg 5-40 eurót, akkor még a seggetek is ki lesz nyalva a FOUNDER status által rendszeresen adott bónuszokkal.
De nem, sírni, toporzékolni, fejlesztőket keresztre feszíteni, ez az első bazmeg. Aki netán szokta azért olvasni az irományaim valószínűleg levette hogy milyen szinten dühít az emberi hülyeség ezen formája, ilyen méretekben pláne. Miért?
Mert ott vannak a fejlesztők, hús vér emberek, megjegyzem egy zseniális design-al, és orbitálisat bukott a játékuk a kiadó által rájuk erőszakolt üzleti modell miatt. Másfél évvel a bukásuk után, képesek voltak odaállni a kiadó elé, előállni egy olyan tervvel amire az rábólintott (nem kell zseninek lenni hogy egy majd két éve megbukott projectbe ne akarj bődületes pénzt fektetni) szóval eleve nem semmi terv kellett legyen, és INGYEN.
A még mindig toporzékolók egyszerűen kétszínű gerinctelen alakok. Másfél éve jelent meg a játék. Megvettem teljes áron az ígéretes béta miatt, majd hamar otthagytam a bétához képest drasztikusan rosszabb teljesítmény (fps) miatt, aztán jött a DLC zuhatag, és vissza se néztem.
Na már most két lehetőség van.
1. Vagy azt csináltad amit én.
2. Vagy ott maradtál és játszottál sokat. Ez utóbbi eset további két variációban végződhet:
a) azért maradtál mert szeretted, és azért szeretted mert jó volt. Valószínű hogy beleöltél annyi időt ez alatt a másfél év alatt ami alapján úgy érezheted megtérült az ára, csak erre az ilyen nem gondol, az első az hogy a fejlesztők őt "meglopták".
b) A másik az hogy annyira tetszett (ez a maradtál játszani két "alkategóriája" még mindig) hogy befizettél a DLC-kre.
Na már most egy olyan ember, aki eleve Season Pass-t vesz egy játék megjelenésekor vagy utána, az valószínűleg igen nagy híve a dolognak, eléggé ahhoz hogy kezében a kifizetett játékkal plusz pénzt áldozzon rá. De azóta is eltelt legalább 1 év, szóval ha még mindig játszik a vélhetően felelős döntéssel megvásárolt játékával, akkor nagyon szereti. Egy csomó jó dolog történik most szeretete tárgyával, gyakorlatilag rászakad húsz tonna jó, és mi a reakció? Basszák meg a fejlesztők. Nem, kicsit sem gerinctelen vagy kétszínű az illető.
Visszatérve az 1. ponthoz (megvetted, csalódtál, hamar otthagytad), a másfél évvel ezelőtt elköltött 40 euródért most korábban több száz eurónyi content-et kapsz totál ingyen, és mindenki más is, hogy minél többen legyetek, minél többen jöjjenek vissza, és játsszanak, és szórakozzanak, és egy kiváló játék mögött ülő fejlesztők büszkék lehessenek a munkájukra amire nagyon rászolgáltak mert önhibájukon kívül ment szarrá a dolog a legutóbb (üzleti modell). Aki ennek nem tud örülni, magának, a játéknak, a fejlesztők örömények hogy büszkék lehetnek valamire amiből TE profitálsz (=fun), az vagy hazudik önmagának és sosem volt fan, vagy a legaljasabb depresszív fukar szemétláda aki azon élősködik hogy másoknak rossz, és dühíti ha másoknak jó.
MAGIC
Ők szerintem mindenképp buktak a dolgon így visszatekintve és azok nyertek, akik annak idején nem ültek fel a hype vonatra és nem húzták be a játékot.
De persze még semmi sem biztos, szóval várjuk ki a végét.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.