Mass Effect - ne számítsunk a trilógia újrázására

Legalábbis Peter Moore, az EA jelenlegi alelnöke szerint. Moore ugyanis az IGN-nek adott interjúban elárulta, az egész cég a jövőbe tekint, és régi játékok leporolása helyett ők az új címek fejlesztésében hisznek.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#25
A 3. rész összes problémája arra vezethető vissza, hogy az EA nagyon siettette a kiadást (a szokásos 3 év helyett 2 alatt készült el a játék), ezért hiába volt a BW-nek rengeteg jó ötlete, nem volt idejük kivitelezni őket. Még a főbb cutscene-eket is össze kellett csapniuk, csomószor olyan fegyverrel lövöldözik Shepard az átvezetőkben, ami nincs is nála. Meg senki nem használ biotikus képességeket pl. A végső küldetés messze nem olyan változatos mint a 2-ben. Ez mind igaz, és nagy kár, főleg, mivel ha várhattak volna még 1 évet a kiadással, akkor nagyságrendekkel teljesebb lenne a trilógia. Remélem, az Andromedát elég hamar elkezdték, és rendesen be is lesz fejezve. Komolyan, inkább annak drukkolok hogy jelentsenek be megjelenési csúszást, mert minden plusz fejlesztéssel töltött nappal csak jobb lesz a játék.
#24
Az jó ötlet lett volna, ha a Földre bármelyik korábbi, élő csapattársunkat magunkkal vihettük volna.
A purgatórium nagyon jó börtön volt az me2-ben.
Amúgy az me3 azért nem sikerült jóra, mert eltörölte a korábbi döntéseink nagy részét. Pl ha az me1-ben kinyírtuk a rekni királynőt, úgy a 3-ba hoztak helyette egy másikat.
#23
#22: Kevered Ariat és Liarát :)
#22
#18: Citadella az egy olyan buroktársadalom, mint Európa, hogy nem nagyon hiszik el, hogy mi fog következni, szóval nekem tetszik az a kettősség, hogy a dokkokban a menekültek, felsőbb szárnyakon meg folyik az élet, miközben azért innen-onnan hírekből-beszélgetésekből érkeznek a hírek, meg azért aggódnak az emberek is.

Ariát én sem szívleltem, egészen addig amíg az árnybrókert el nem kaptuk együtt a DLC-ben, onnantól nálam nagy respektje volt, mivel ő lett az árnybróker, egyébként pedig nagy pszichotikus hatalma van, ami játék közben nem jön ki, kicsit olyan mint Samara, hogy jóval nagyobb hatalmú, mint amit játszani enged nekünk belőle a game. A 3. részben nem elég jó a csapat viszont. Pl. Jack, Samara, a drell orgyilkos nagyon kellene, nagyon szeretnék ilyen extrém erejű figurákat, de egyik sem csatlakozik, és akkor Garrussal meg a félszemű zsoldossal tolom végig jóformán az egészet. Ez szerintem nagy hiba. A legnagyobb gebasznál dukálna egy Bosszúállók osztag, de csak a második vonal csatlakozik.
#21
#6: Szamomra csak a DS1-2 volt jo jatek toluk.
#20
#6: Az ea-rol beszelunk, akik meg az újítás, kreativitás szot tavolrol sem ismerik.
#19
#18: A másik nagy bajom a játékkal, hogy nem ismer más eszközt csak a szimbólumokat és mű és díszlet minden. Odaraknak 2 db hordágyat és kész a kórház, 3 konténert és kész a menekült tábor. 2 lakóépület és kész a kolónia... Full hiteltelen az egész... Már a 2010-es Batman Arkham Asylumban is hitelesebben oldották meg ezt. Ott elhiszem, hogy az egy börtön, rengeteg cellával, kiszolgáló helységgel, őrtornyokkal, személyzettel, rabokkal tokostul-vonóstul. Itt viszont nagyon nem. Vorcha menekült tábor : 3 ( értem bazze ! három ) darab vorcha !!! :DDD
#18
#17: Ha már nem értesz egyet csináld rendesen :)
Amiket említettél pont nem adja vissza a világvége, mind meghalunk, mindenki essen pánikba hangulatot. Engem pont a Citadel steril laborfolyosói, a diszkóban iszogató, nyugiban üldögélők beszélgetők világa zökkentett ki végérvényesen... A dokkban a menekült tábor pedig egy rossz vicc. Az orvosi részlegről ne is beszéljünk...

Vannak jó pillanatai a játéknak, az Asari világ ( a játék csúcspontja, onnan már inkább csak lejtmenet ), Tuchanka és a végén a Föld visszahoz valamit az addigra teljesen elkedvetlenedettségből, de ezek is tipikus ME pályák és bármikor, bármelyik részben el lehetne sütni őket, annyira nincs egyediség bennük. Ezért van olyan érzésem, hogy a ME2 csapatépítős pályái a mai napig a kedvenceim, mert egyediek és nem ugyanazt az unalmas sablon képviselik, mint bármelyik másik a játékban... Arkangel 4 prezident ! :D

Amitől az egész játék tök hiteltelen az ahogy a karaktereit kezeli. Ott van például Aria, egy nyafogó ostoba kis picsa, úgy lőném fejbe a két testőrével a baromarcú fejével, hogy nyekkenni sem volna ideje. Egy senki Shepardhoz képest és nincs opció kinyírni! Miért köti meg a játék a kezem ? Hol az agyon szajkózott szabad akarat, az rpg, a következmények ? Lelövöm, bemasírozok a N7 kommandósokkal és kitakarítom a szemetet az Omegáról: ezentúl ez szövetségi helyőrség ! Ellenvetés ? Nincs, helyes... :))) Na ez badass! :D
#17
#15: Te se ess túlzásokba, a 3 sztorija a legdrámaibb, szerintem zseniális ahogy elpucolunk a Marsra, az egészt küldetést annak a hatása alatt játszottam, hogy a Földet épp most foglalják a reaperek. Utána megyünk a turián bolygóhoz, ott a holdon amit csinálunk annak is olyan hangulata van, hogy hihetetlen. Aztán elmegyünk a Fellegvárba, ami a menekültek miatt úgy néz ki mint most Berlin kábé. :D Lementem a menekültek közé és hallgattam ahogy sírdogálnak hogy vége a bolygóiknak. És akárhová megyünk ,végig az van hogy versenyt futunk az idővel, semmi esély a győzelemre, kapaszkodunk néhány szalmaszálba. A harcok teljesen rendben vannak, engem nem zavar benne, hogy nincs tér manőverezésre, harci adeptusz vagy mi voltam és imádban villámgyorsan lerohanni az ellenséget, és közvetlen közelről csapásokat mérni rá.
#16
#15: Sajnos a 3. rész tényleg egy Gears of war koppintás lett némi Rpg elemmel,meg egy rakás semmit mondó csapattárssal.
#15
Azért ne essünk túlzásokba, ez egy full prímitiv cső tps olyan pálya designnel, hogy némelyik indie dungeon crawler sirva röhögne ha látná... Szeretem a sorozatot de azért nem vagyok vak, hogy ne lássam a temérdek hibáját az erényei mellett. Nekem a harmadik végére olyan mindegy nem érdekel hangulatom volt, hogy az csak na. Szerintem a legjobb pillanata pont egy fizetős dlc a shepard klón vol. A többi felejthető középpálya. Az elso története és fő szála a második csapatépítése és a játékmechanika elegye lenne az ideális. A háromból semmi nem hiányozna.

Amúgy meg kapja be az ea és a bw is. 1-2 Steamen, harmadik csak origiben és szarakodjak bw-pontokkal... nyasgem! ;)
#14
#11: Igen meg ugye szedtük össze az egységeket a nagy összecsapáshoz, ilyen turián század, olyan emberflottilla, ilyen kommandóscsapat meg olyan pszihotikus osztag. Az volt az érzésem, hogy ezzel a végén majd stratégázhatunk picit, tehát nem szimplán egy szám lesznek a seregben, hanem az összegyűjtött seregeket bele kell vinni egy hadjáratba és majd mi sakkozgatunk velük, hogy bizonyos egységeket itt vetünk be, másokat máshol. Rengeteg potenciál volt ebben is, meg a földi kampányban is, amit nem használtak ki. Az volt az érzésem, hogy a végén már alig várták a fejlesztők hogy kész legyen, és egy csomó ötletet kikukáztak.
#13
#11: Igen, amilyen formában most kinn van a játék, az röhej, Megveszed a trilogyt, 8 ezerért, hozzá meg a dlc-ket 3X annyiért. Az alapjáték meg már kevés.

Egyszerűbb leszedni virágból complete edition azt hello.
#11
Egyetértek az előttem lévő 2 hozzászólással, nekem kicsit összecsapottnak tűnik a 3 befejezése. Mass Effect 2-ben például mi választottuk ki ki merre menjen képességeinek megfelelően, itt meg... Személy szerint nem érdekel a remastered, új grafika stb... Csak adjanak ki egy olyan trilógiát amiben BENNE VAN AZ ÖSSZES DLC, nem kell bioware pontokkal töketlenkedni, egy launch menü és kész, ezt most simán megvenném, de ami most kint van a piacon trilógia az egy vicc...
#10
Törölt felhasználó
#9: Hát mivel most mondták, hogy nem lesz remaster, az új rész otthona pedig egy másik galaxis lesz, hiába reménykedsz. :/ Amúgy egyetértek, annyi világ volt a trilógiában, hogy már-már elfelejtettük, hogy ott van közöttük a Föld is. Nagyon egyedi feelingje volt a játéknak ebben a szakaszban, szívesen láttam volna én is több helyszínt. Szerintem nagyon menő lett volna egy teljesen természetes csatatér, például egy trópusi sziget, vagy éppen valami hegyoldal, ilyesmi. Annyira nem volt ez jellemző a sorozatra, szvsz épp ezért működött volna olyan jól.
#9
Őszintén szólva nekem nagyon nagyon hiányzik a 3. rész végéről egy a Földön játszódó, hosszabb kampány. Mert amit leraktak a végén, az hangulatos volt, de számomra nagyon kevés. Talán 3 küldetés? Ennél az Omega DLC hosszabb és főleg izgalmasabb, összetettebb volt. Sokkal jobb lett volna egy jóval hosszabb, akár több kontinensre is kiterjedő földi kampány, amiben számos reapert kell felszámolni, és mittudomén. Lehetett volna föld alatt is harcolni, bázisokat felszabadítani, millió ötlet jön elő az emberből, hogy mit lehetett volna. Szóval én titokban reménykedem abban, hogy ez eszükbe jut. :P
#8
Szomorú, hogy minden szart kiadnak újra, azt ami tényleg megérne egy misét, azt meg nem... Én imádtam x360-on a szériát, nagyon szívesen nyomnék egy platinát most ps4-en is...
#7
YanezModerátor
#3: Csakhogy en a konzolt preferalom fo videojatek platformnak, es nekem azon lenne fun jatszani. Nem baj, a remeny hal meg utoljara! :)
#6
Igen a jövőre koncentrálnak és rengeteg innovatív folytatást csináltak / nak a teljesség igénye nélkül: Mirrors Edge 2, Mass Effect 4, Battlefield 5, Fifa 17, Titanfall 2, Battlefront 2, PvsZ 2 ... stb. stb.

Semmi új IP, semmi új jövőbe mutató, csak visszatekintő, remaster, reskin és társai. Nem bántásképp írom, engem nem zavar, van ebben a listában több is ami érdekel, csak akkora marketing bullshitet eregetnek már megint, hogy beriaszt a füstjelző... :)