A tegnap esti PlayStation Meetingen bejelentették a lefogyott PlayStation 4-et, és megmutatta magát a PS4 Pro is, amely felturbózott vassal célozza az extrém látványra vágyókat. Ahogy azt a két masina dizájnja és az új gép elnevezése is sejteti, a PlayStation 4-család egy újabb tagját tisztelhetjük a Pro személyében, ahogy azt Mark Cerny is leszögezte, a generáción belüli frissítéssel még nincs vége a PS4-érának, és nem céljuk a generációk összemosása sem. Ez a kommunikáció szöges ellentétben áll a Microsoftéval.
Habár önként szaladunk be a konzolháború pusztító taposóaknái közé, muszáj felemlegetnünk a redmondiakat. A szivárgások beigazolódtak, a PS4 Pro valóban gyengébb a Project Scorpiónál, a hivatalos specifikációk szerint 4,2 TFLOPS elméleti számítási teljesítményre képes, míg a Scorpio 6-ra. A Microsoft már le is csapta a labdát, ugyanakkor korántsem állíthatjuk, hogy ez a hajó elúszott volna a Sony számára: a japánok már idén novemberben boltokba küldik a PS4 Prót, méghozzá teljesen vállalható, 400 eurós áron - akárhogy nézzük, ez minimum egy év előny.
A teljesítménykülönbség viszont teljesítménykülönbség. A Microsoft persze még semmi konkrétat nem mutatott, a PS4 Pro bejelentésére érkezett reakcióikban hangsúlyozták, hogy a Scorpióval natív 4K mellett tudunk majd játszani. Nem véletlenül: habár a PS4 Pro esetében is a 4K az egyik fő hívószó, a Digital Foundry beszámolója alapján nagyon úgy fest, hogy a Sony gépén a játékok egy jelentős része nem natívan támogatja majd ezt a felbontást.
Lesznek persze ilyenek is, a már kapható PS4-játékok közül néhány biztosan kap natív 4K-támogatást, de a legtöbb címnél marad a felskálázás - a Sony first-party címeinél, a Horizonnál és a Days Gone-nál is. Félreértés ne essék, a végeredmény még így is nagyon jó a beszámolók szerint, és egyértelmű az előrelépés. A PS4 Próban használt skálázási technológia - amit amúgy bármelyik fejlesztő könnyedén kihasználhat - a 4K pixelmennyiségének feléből dolgozik, ami ugye már eleve több, mint amennyit a full HD felbontás kínál.
Hálátlan, de fontos újítás a HDR-támogatás bevezetése is, ugyanis a brutális színtengert ígérő fícsört képtelenek visszaadni a tegnap mutogatott YouTube-videók. Pedig a Digital Foundry szerint rengeteget hozzátesz az élményhez, egyes esetekben annyi részletet, mint a 4K felbontás. Az is óriási hír (és ezzel a Sony is tudna üzenni a Microsoftnak), hogy a jövő heti firmware-frissítéssel az összes PS4-modell megkapja ezt a funkciót, nem csak a Pro - igen, a játékok esetében is.
A feketeleves? HDR-kompatibilis tévé nélkül ebből az égvilágon semmit nem fogsz látni (ez természetesen igaz a 4K-ra is), a Digital Foundry szerint ezért is alaptalanok azok a félelmek, hogy ez a lépés esetleg visszaveti a Pro iránti keresletet. A lap szerint egyfajta kapudrognak szánja a Sony a firmware-frissítést: ha elég jó a tévéd, és látod, mit tud a HDR, valószínűleg befizetnél a "teljes csomagra", a PS4 Próra is.
A szűk keresztmetszetet mindenesetre inkább a tévé jelenti, ezért is fontos, hogy mit ad az új konzol azoknak, akiknek nincs 4K-, illetve HDR-barát tévéjük. A Sony szerint ilyenkor a super-sampling és az egyenletesebb teljesítmény jelenthet előnyt, de a fejlesztők adott esetben rámehetnek arra is, hogy full HD-tévén részletgazdagabb látványt nyújtsanak. Állítólag a Rise of the Tomb Raider tűnik a legígéretesebbnek ebből a szempontból: a Crystal Dynamics három különböző üzemmódot tesz a játékba, tolhatjuk 4K-ban 30 fps mellett, 1080p-ben 30 fps mellett, de szebb látvánnyal, illetve 1080p-ben korlátlan fps-számmal (ami a gyakorlatban 40-60 fps-t jelent).
Összegezve: ha van 4K-, illetve HDR-kompatibilis tévéd, a Digital Foundry verdiktje szerint megéri ráugrani a PS4 Próra, mert viszonylag jó áron kínál eddig soha nem tapasztalt látványt. Egy bosszantó hiányossága persze így is van: az UHD Blu-ray-támogatás kimaradt a gépből, noha - újabb pont a Microsoftnak - ezt már az Xbox One S is hozza.
Egy mamutvállalat ilyen Sea of thieves, Recore féle kacatokkal szúrja ki az ember szemét. 0 innováció. Csak a Qb-t, SO-t mondanám, ami jó rá, de ez lópikula.
Na már most szerintem pont azért jönnek a Ps4 Pro-val, mert a világban beköszöntött a 4K, ilyen konzolt akarnak hosszabb távra, és egy darabig nem szeretnének új Ps konzolt, Persze lehet tévedek, de ezekből én így gondolom.
Ennek kellett volna lennie A PS4-nek! Kapkodva kiadta mindenki a pénzt (PS4 XO) egy FÉLKÉSZ valamire! Tudták ők ezt nagyon jól csak evvel húzták az időt! Most őszintén nem érzi senki se magát egy picit ÁTVERVE? Bár ez most nagy divat legyen szó a telefonokról (lsd: Iphone7 Samsung S7 ) vagy akármilyen tech termékről ! Ezen felül meg gondolkodjon el mindenki aki lenézi a Nintendo-t aki csak próbál egyéni maradni! Bár nem tudom azok is...... akkor mostantól Márió almás pólóba fog rohangálni? :(
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.