Így nyírta ki a Take-Two a fejlesztőit

  • Írta: zoenn
  • 2016. október 31.
  • Pletyka
Link másolása
Egy névtelenségbe burkolózó egykori Irrational Games-fejlesztő kitálalt. Elárulta, hogyan szólt bele a kiadó a The Bureau: XCOM Declassified, a Mafia III és más címek munkálataiba, és vált elkerülhetetlenné a kudarc.

A 2K Games története az utóbbi időben nemcsak sikerekről szól, hanem kudarcról is. Egy egykori Irrational Games- és 2K Australia-alkalmazott egy blogbejegyzésben ment neki a kiadónak, mert szerinte a rossz döntések vezettek a játékok sikertelenségéhez és végül a belsős stúdiók bezárásához.

A névtelen fejlesztő szerint minden a The Bureau: XCOM Declassified munkálataival kezdődött. A 2K már itt is beleszólt a munkálatokba, amit egyszer újra is kezdtek emiatt, de a végeredmény elég gyenge lett, és a vártnál is rosszabbul fogyott a cím. Végül a 2K Marin lehúzta a rolót.

A Borderlands: The Pre-Sequel! langyos fogadtatása után a 2K Australia is bezárt, a kiadó akkor költségcsökkentéssel indokolta a döntést, pedig csakis magának köszönheti a sikertelenséget. A 40 fős stúdiónak mindössze 18 hónapja volt arra, hogy elkészítse a prológust, mégis 1,7 millió darabot adtak el belőle és a DLC-k is szépen tejeltek. A 2K szerint Ausztráliában anyagilag nem éri meg fenntartani egy ekkora csapatot, pedig a fizetések lényegesebb kisebbek, mint Amerikában. "Ennek nincs semmi értelme!" - fogalmazott a névtelen érintett. 

A Mafia III egy igazi pénznyelőnek bizonyult, és ez látszólag nem okozott gondot a kiadónak. A 150 főt foglalkoztató Hangar 13 egy luxusirodában dolgozott Novatóban. A 2K éveken át több tízmillió dollárt pumpált a projektbe, pedig esély sincs arra, hogy a játék végül nyereséget termeljen. A szivárogtató szerint 8 millió eladott kópia kéne ahhoz, hogy a cím visszahozza a költségeket. Ezzel szemben eddig kevesebb mint 1 millió példány talált gazdára belőle. Látva a számos negatív értékelést és hibákat, a játék jövője nem valami fényes.

A 2K tehát gyakran beleszól a kreatív döntésekbe - ez volt az oka annak, hogy a Mafia III és az Evolve ennyi pénzt nyelt el. Nem tudjuk biztosan, hogy a fent leírtak igazak-e, a BioShock Infinite egykori pályatervezője, Steve Lee szerint kamuról van szó. Ám a 3D Realms alapítója és a Duke Nukem alkotója, George Broussard a névtelen fejlesztő pártján áll, szerinte is "egy nagyon szar cég a 2K".

14.
14.
Necreon
Ez annyira tipikus. Névtelenül nyilatkozhat bárki bármit, és ha még tegyük fel hogy valóban az beszél akinek állítja magát, kizárt dolog hogy pontos tudomása lenne róla hogy a világ négy sarkában lévő felvásárolt fejlesztőstúdiók mindegyikében pontosan milyen munkálatok folynak, milyen stádiumban, milyen játékmechanikai és audiovizuális tervezés folyik, és a Nagy Gonosz Céges Ember A 2K-től ezekbe hogyan szól bele, és miért lesz ettől rossz a játék.

De egy konkrétum nincs benne egyébként semmiről, csak felsorolt pár címet és "na ebbe is beleszóltak". Valószínű hogy egy sértődött valóban volt alkalmazott próbál a maga szánalmas módján megnyugvást és támogatást találni mert tudja hogy az ilyen nyilatkozatokra ezrével repülnek rá a felhasználók (akikről persze senki nem fogja kimondani, hogy 14-16 éves a 90%-uk) és fáklyával vasvillával ostromolják a Nagy Gonosz Céget majd az interneten keresztül - ezen a ponton pedig önelégültségét és önigazolását kielégítve emberünk elégedetten hátradől és úgy érzi letett valamit az asztalra.

Ha valamit letett akkor a méltóságát és a gerincét, majd ott is hagyta mind a kettőt.

Sértődött óvodás. Érdemes megfigyelni hogy ez nem egy olyan "kitálalás", hogy jaj 12-16 órában dolgozunk a hét napján, meg alulfizetnek, meg hajtanak, neeem. Neki egy ok kell, amiért az egy kaptafára készülő, dögunalmas szar térképtakarító házimunkának inkább beillő játékaik nem a toplistán ülnek, és hát ki legyen a hibás? Ő, akit lehet hogy pont ezekért rúgtak ki? Ha anonim, ki tudja, simán lehet pont az az ember aki felelős volt olyan designbéli döntésekért, amik ide vezettek az ő adott projectjében, a 2K ezért leváltotta, és most keresi az önigazolást a neten...

Névvel tenné mindezt, akkor adnék neki hitelt. Persze valószínűleg nem egy titoktartási szerződést szeg meg most is, ezért anonim, de így meg semmi értelme, csak egy sértődött, gyáva, pitiáner ember.
13.
13.
#12: Azt mennyire szerettem, remek játék volt.
Már lassan a Hi-Octane is szebb, nem? :D
12.
12.
GAMEROD
Nem volt ebben semmi fejlesztés, ilyen grafikája még a Midtown Madnessnek is volt.
11.
11.
kastorhun
#9: Meglehet kövezni de szerintem az FPS változat sokkal jobbnak tűnt!
9.
9.
ilovenancythompson
istenem a The Bureau mekkora egy zseni ötlet volt, hangulat rendben, és sikerült egy kalap szar játszhatalan valamit csinálni belőle. Az egyik 'legnagyobb jajj de kár' cim amivel valaha játszottam.
8.
8.
Csoki80
#2: Azt a szintet amit az első rész lerakott, szerintem nem nagyon ugrotta meg még semmi...
6.
6.
Codehook1337
#4: Kólára chipsre pizzára starbucksra :Dd
5.
5.
ollie92
#4: Lehet a nagy része az akkori slágerek licenszére ment el :D Mert más ésszerű magyarázat nincs. vagy képzeljétek el, elmegy a fejes a 2K-tól a Hangar 13 "Szerény" stúdiójába, hogy lássa már, mire megy el a sok millió. Erre a faszi megmutatjta a kész játék alfa verzióját. Mivel a kész játék is egy gyengébb alfa minőség, akkor az annak az alfája mi is lehet basszameg ? :D na mindegy, csávó meglesi a prezentációt, lehet kipróbálja és eleédetten távozik.... WTF ?
4.
4.
Hunszi
csak tudnám mire ment el az a több 10 millió dollár...mert, hogy nem játék fejlesztésére az biztos
3.
3.
crytek
#1: Nekem pl az volt egy egyetlen 1 X-Com game ami tetszett és valaha végig vittem (többször is)
Kevésbé volt olyan körökre osztott fos (gyűlölöm az olyat) mint a többi része.

Csak sajnos minden jó game-el ez van. LA Noire, The Saboteur, ez is.... :(
2.
2.
GAMEROD
Mafia 3 szégyen és gyalázat. Soha nem találkoztam olyan folytatással a játéktörténelemben ami minden tekintetben gyengébb a legelső résznél ráadásul 15 év után. Ontották magukból a videókat közel egy éve, de már abból is látszott hogy a grafikával valami nagyon nincs rendben, a többi meglepetés pedig már csak hab volt a tortán.
1.
1.
godach
PL a The Bureau: XCOM Declassified-el semmi gond nem volt, csak annyi, hogy mentek a copypaste cikkek és a divatmajmolás.
Aki végigvitte, rögtön megmondja, melyek ezek a cikkek. Én rögtön kiszúrtam. Magyarul pl hivatalos tesztet nem is olvastam, aki tényleg végigtolta. Mind ugyan-ott vérzett el.
Ennyit az írásokról. :/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...