Kötetlenebb történetmesélést szeretne a Ubisoft

Nagyobb szabadságot adna a játékosainak a Ubisoft, a következő Assassin's Creed már az új filozófia mentén készül: lebontanák a történetmesélés korlátait, a merev narratívát kínáló játékok helyett jönnek az "anekdotagyárak".

Erről a Ubisoft kereskedelmi igazgatója, Serge Hascoet mesélt a francia Le Monde-nak adott interjúban. Hascoet azt mondta, a cég új filozófiája szerint a narratívának inkább "anekdotagyárként" kellene működnie, és kisebb szerepet kellene betöltenie a játékokban, nem szabadna arra kényszeríteni a játékosokat, hogy egy, a történet által kijelölt úton haladjanak végig.

A Ubisoft a jövőben ezen a téren is nagyobb szabadságot biztosítana a rajongóinak, akik eldönthetik, hogy mikor folytatják a sztorit, és mikor térnek el attól - szerinte a szigorú forgatókönyv korlátait lebontva a játékosok sokkal többet kapnak a játék világából. Habár az új filozófia első teljes értékű képviselője a következő Assassin's Creed lesz, már a Far Cry Primal és a Watch Dogs 2 is előfutára ennek: mindkét játék tervezésénél az volt a céljuk, hogy egy élő-lélegző világot alkossanak meg, és ne a szkript irányítson.

Hascoet azt is hozzátette, hogy az új Assassin's Creed mögött dolgozó rendszerben a játékos minden egyes cselekedetének lesz következménye, és azok hosszú távon befolyásolják a játék világát. Fontos különbség továbbá, hogy amíg a korábbi játékokban a sztorira azért volt szükség, hogy a játékos találkozhasson a kulcsfontosságú NPC-kkel, most már éppen az a cél, hogy úgy fusson össze velük, hogy azt nem a történetvezetés követeli meg.

16 komment - szólj hozzá!