Nem érdemes várni a Half-Life 3-ra

A Half-Life folytatását "leleplező" pletykákkal már tele a padlás, az viszont a ritkábbik eset, hogy kijózanító hírek kapjanak szárnyra. Most a Game Informer informátora hűtötte le a kedélyeket.
  • Írta: fojesz

Kommentek

#46
#13: Most már nem biztos, hogy van értelme vele dolgozni, az a réteg akit annak idején játszott az első két résszel, már nem is biztos, hogy aktív gamer, a mostani tizenéves korosztály többsége meg szerintem azt sem tudja mi az a Half Life, a trendek is megváltoztak sajnos, már más az igény egy fps-nél. Persze ez csak az én véleményem.
#45
#44: Van még nekik egy Portaljuk és egy Left4Dead-jük, személy szerint ezeket a kooperatív multikat többre tartom, mint a kompetitív arénában fogócskázást. HL-val csak akkor növelik lényegesen a bevételeiket, ha hozzácsapnak egy kompetitív multit, ahol ténylegesen számítanak a kozmetikai kiegészítők.
#44
#36: Ez igaz. De az engine-t amúgy is fejleszteni kell majd és akkor lehetne nyitni egy HL3-al. Amire aztán majd ráépülne a TF3 és a CS3. És a HL3-at is megcsinálhatnák úgy, hogy kulcsokat, ládákat, skineket lehessen hozzá venni. Persze a CS és a TF is FPS igy egy harmadik már nem biztos, hogy megélne, vagy a többi rovására menne, de ha valami egyedi ötletet tennének bele, esetleg nem FPS vagy nem csak FPS lenne akkor tuti kibővitené a Valve bevételeit.
#42
Nem baj, hogy mi történt a főhősnővel már megmarad fantáziának. Viszont érdemes azt is megjegyezni hogy tért már vissza cím ennél jóval hosszabb idő után is. Nem lepődnék meg ha esetleg 10-15 év múlva mondjuk mégis jönne a harmadik
#41
Az a baj hogy egy ideje TES VI-ra is hiába várunk
#40
#39: Azur, nem vagy egyenrangú vitapartner. Hasonlítsd össze a kettőtök stílusát.
#38
Törölt felhasználó
#36, Így van, ez a legjobb érv, amit fel lehet hozni ellene, épp ezért gondolom úgy, hogy ha valaha is visszatér, az nem a közeljövőben fog megtörténni, és teljesen más koncepcióval, mint azt anno tervezték.

#37: És pontosan ezt próbálom veled is megértetni végre. Ahogy mondod, nincsenek meg az eszközeik arra, hogy a korábbi sikereket megismételjék, és még jó ideig nem is lesznek, talán soha. De ettől még nem lehet teljesen kizárni a lehetőségét. Viszont ami a stílusodat illeti, köszönöm, nem kérek többet belőle.

A Prey 2-t pedig még 2014-ben törölte a Bethesda.
#36
#35: Az igazság az, hogy a Valve akár kukázhatta is a sorozatot. Nincs rá szüksége, hogy bármilyen játékot fejlesszen. Több pénzt szednek be ládakulcsokból, TF2 sapkákból és CS:GO fegyver skinekből, mint amennyit egy AAA kategóriás játék valaha ki tudna termelni nekik és a kisujjukat sem kell hozzá mozdítaniuk. És akkor még nem számoltunk a steamen eladott játékokból kapott részesedésükkel, plusz a közösségi piac teljes fennmaradó részével.
#35
Törölt felhasználó
#34: Nos, az általad korábban leírt "hardcore képzelgők,akik a saját árnyékukban is a half life emblémát veszik ki", szerintem egyértelmű utalás volt a fanokra, akik közé aztán engem is besoroltál, de ezek szerint félreértettük egymást.

Persze, nyilván nem kell összeesküvés-elméleteket gyártani, de attól, hogy egy "illetékes" mond valamit, még nem kell tényként kezelni. Hányszor tűnt már a The Last Guardian, vagy a Beyond Good & Evil 2, esetleg az új Prey kapcsán is, hogy halott projektekről beszélünk? Az egyik már meg is jelent.

Könnyen lehet, hogy a Valve vár még pár generációt a feltámasztással (már ha azokat még generációnak lehet nevezni), de kétlem, hogy teljesen kukázták volna. Ez nem azt jelenti, hogy ténylegesen dolgoznának is rajta, szvsz egyszerűen csak parkolópályán áll. Időről időre jön valamilyen apró hírmorzsa, ami általában azt ecseteli, hogy miért ne számítson senki folytatásra, de úgy vélem, ezeknek túlnyomó része bullshit, és a Valve egyetlen célja az, hogy ne merüljön teljesen feledésbe a sorozat, amíg végül eldöntik, hogy mégis kezdjenek vele valamit, vagy végleg töröljék. Én az előbbire szavazok, ennyi a történet.
#32
#30: Fejlesztő, szinte bármelyik. A kreativitás és a műszaki tudás sok fejlesztőnél megvan. A probléma csak az lehet, hogy a játékfejlesztés elsősorban nem a fejlesztő oldalán meghozott kreatív, hanem a kiadó oldalán meghozott marketing döntés. Legalábbis AAA vonalon. Ez határozza meg alapjaiban, milyen lesz egy játék.
#31
Törölt felhasználó
#14: Látom elsőre nem sikerült megérteni. Egyik részével sem játszottam soha, így semmi okom várni a játékot. Ettől függetlenül a Valve hülye lenne nem elkészíteni a folytatást, bármikor is legyen az a jövőben. Valami tervük biztosan van még vele.

Mellesleg a hírben leírtakat miért kéne konkrétumként kezelni?
#30
#28: Vagyis hogy elkészítse a 3.reszt ?
#29
#26: megj. az oldalt még akkor nyitottam, amikor ez a hsz-ed még nem volt itt. Igen, azokkal lehet. Lehet még másokkal is, csek nekem is ezek jutottak elsőre eszembe.
#28
Egyetertek azokkal, akik szerint elkellene adniuk a jogokat ezeknek a gyökereknek. Csak a kerdes az, hogy mely fejleszto lenne erre képes ?
#27
#25: Szerintem nem, plusz a HL2-nek is megvannak a maga buktatói a borzasztóan elnyújtott járműves részekkel, ahol igencsak meg tudja csapni a játékost az unalom szele. A sztorivezetés csak más, de nem jobb. Cut-scehe helyett a kezedben hagyja az irányítást és maximum összezár valahova a karakterrel, akit végig kell hallgatni vagy látni kell, hogy mi történik vele. A játékostól függően ez igancsak felületes tud lenni, lehet idétlenkedni vagy sokszor letojni és otthagyni az NPC-t, mintha elnyomnád a bejátszást.

A logikai elemeket tekintve pedig van egy trükkje a játéknak, a fizika használata, ami köré felépítenek egy-egy pályaszakaszt. Ezt rengeteg játék csinálta előtte is, azóta is. Pusztán játékmenet szempontjából még az előbb említett Crysis esetében is sokkal inkább integrális része a 'trükk' (nanosuit) a játékmenetnek, mint a HL2-nél. A (HL2) logikai feladványainál pedig ki sem lehetett volna találni egyszerűbbeket. És sokszor kifejezetten alkalmatlanok, mint egy techdemonál a képedbe tolva, ami kifejezetten pályatervezési hiba.

Szerintem a Wolfenstein TNO, a két Metro játék vagy például a Dishonored jobb FPS-ek, jobb játékok és jobb történetek, mint a Half-Life 2, és a legidősebb is feleannyi idős. És mondom ezt úgy, hogy szeretem a HL2-t, a megjelenése óta eltelt 13 évben legalább 8-szor kipörgettem, ha nem többször (valószínűleg de), de bőven van hibája és komolyan megkérdőjelezhető az a kultuszstátusz, amit felépítettek köré.