Minden, amit a hazai e-sportról tudni érdemes

Immáron második alkalommal készült olyan átfogó kutatás, amely a hazai e-sportolói szokásokat vizsgálta. Az Esport1, az Egymillióan a magyar e-sportért és az eNET 1800 fiatal játékost kérdezett meg.

Rengeteg fontos és érdekes adattal lettünk gazdagabbak a magyar e-sport helyzetéről. Az e-sport játékokkal játszó magyar fiatalok hétköznap átlagosan 3, hétvégén pedig 5 órát töltenek e-sporttal. 44 százalék játszik vagy tervez versenyszerűen játszani, a legnépszerűbb cím pedig a Counter-Strike: Global Offensive – derült ki az Egymillióan a Magyar Esportért, az Esport1.hu és az eNET kutatóközpont kutatásából.

Második alkalommal készült olyan kutatás, amely a hazai e-sportolói szokásokat vizsgálja, a kérdőívet 1814-en töltötték ki.

Az e-sport hazai bázisa még viszonylag kicsi: ha az e-sport játékokat játszókat, a versenyzőket, e-sport nézőket és az „offline” versenyekre járókat e tábor részének tekintjük, akkor a számukat körülbelül 200 ezer főre tehetjük. Míg a tágan értelmezett videojátékot (digitális eszközökön való játék) játszók között csak kicsivel több a férfi, mint a nő (52-48 százalék a férfiak javára), addig az e-sport játékosok táborában ez a szám közel 95 százalék a férfiak javára.

Mindez komoly piaci potenciált is mutat: az eNET korábbi videojátékos kutatásában becsült 15 milliárd forintos, videojátékhoz kapcsolódó költés egyharmadát ők generálják. Perifériákat, videojátékokat, videojátékon belüli virtuális tárgyakat és e-sport merchandise termékeket vásárolnak leginkább.

Minden egyéb tudnivalóért csekkold az alábbi infografikát!

6 komment - szólj hozzá!