Frissítve: Prey - csúnya hiba a PC-s változatban

  • Írta: fojesz
  • 2017. május 15.
  • Hír
Link másolása
Habár a Prey fejlesztői azt ígérték, hogy nem kell aggódnunk a játék PC-s verziójáért, így is maradt egy-két csúnya hiba a játékban. A legdurvább bug a mentéseknek ad mattot, ráadásul jó pár óra játék után.

Többen (köztük az IGN újságírója is) olyan bugba szaladtak bele a Prey PC-s verziójánál, amely tönkreteszi a mentéseket és így játszhatatlanná teszi a megkezdett játékot. A hibajelenség egyik tünete, hogy a program hibaüzenettel válaszol a mentés betöltésére, másoknál pedig elindul ugyan a játék, azonban a következő területre lépve a Windows desktopján találja magát az illető.

Az összeomlásokra egyébként is panaszkodtak néhányan, és bosszantó lehet, hogy ezek a problémák nem az első órákban, hanem sokszor jóval később jönnek elő. A már említett IGN-es újságíró 30 óra után futott bele a fenti bugba, az egyik polygonos kolléga pedig 40 óra után találkozott összeomlással. A Bethesda közleményben jelezte, hogy vizsgálja a hibajelenségeket, és arra kért mindenkit, hogy jelentse a bugokat a hivatalos supportoldalán.

Ami a teljesítményt illeti: ne lepődj meg, ha a játék egy pontján beállítástól és hardvertől függetlenül durván leesik a framerate, vannak ezzel így néhányan.

A Prey május 5-én jelent meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra. A hétvégén már az első speedrun-rekordok is megszülettek, a 44 perces csúcsot épp tegnap tették nevetségessé egy 20 perc körüli végigjátszással.

Update! Az Arkane a múlt hét végén kiadta a játék 1.2-es javítását, amely kigyomlálja a fent emlegetett bugot, és a tönkrement mentéseket is helyreteszi. Emellett néhány másik összeomlásgyanús esetet is megakadályoz, a teljes javításlistáért erre tessék!

55.
55.
Formula1fanatic
#54: Azért ez nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy megismerd az összetettségét játszanod kell vele sokat :) A mai napig tanulok újat, ez egy folyamatos fejlődés. Az nagyon alap, hogy ismerd melyik hős mire való, de attól még nem feltétlen leszel eredményes, rengeteg tényező van még ezen kívül a játékban.
54.
54.
Heldengeist
#52: Azért a Dota 2 is csak a többihez képest összetett, vagyis konkrétan van egy eltalált game balance, ami a karakterek kiismerésén alapul. Ennyi a tartalom és a mélység benne. Azért is, mert az egy verseny játék. Már Quake 2 multiban is csak akkor voltál jó, ha sokat gyakoroltad, mégis csak egy fapados fps-ről van szó kiegyensúlyozott fegyverekkel.
52.
52.
Formula1fanatic
#49: Azt állítottad az előbb, hogy a steam lista vezető játékai nem elég összetettek, erre írtam cáfolatul a Dota 2-őt. Szóval nem értem, hogy jön ide az hogy ki hogyan játssza, az igény megvan a játékra.
51.
51.
Yanez
#46: Ez az én 34 éves fejemre tényleg nem igaz. :D Sőt, mindenki tudna itt saját példákat felhozni, de attól az csak szubjektív nézőpont lesz.
49.
49.
Heldengeist
#48: És szerinted hányan játsszák úgy a Dota 2-t, ahogy szerinted normális? A másik kettő pedig benne sincs a TOP100-ban. A Souls sorozat is híresen nehéz, az pedig konzolos gyökerekkel rendelkezik (Demon's Souls).
48.
48.
Formula1fanatic
#47: A konzol leginkább játékra való erre is veszik az emberek, a kiadók/készítők ismerik a statisztikákat, a vásárlóközönség túlnyomó többsége és annak igénye határozza meg a játékfejlesztési irányt. Nem véletlen van az, hogy a mai AAA játékok nagy részénél a konzol a prioritás a pc csak másodlagos.

Steamen a legnépszerűbb játék a dota 2 amihez egy év is kevés, hogy megtanuld normálisan játszani, sőt folyton van mit tanulni. Multis shooterből pl Killing floor 2 amire készült arra tökéletes, nem agyatlan lövölde, ha úgy játszod elhasalsz hamar főleg a legnehezebb fokozaton. Túlélő szimulátorból ott van pl a Project zomboid ha az nem elég kidolgozott akkor semmi sem.
47.
47.
Heldengeist
#46: Rendben, akkor ez igaz [b]RÁD[/b], de nem minden játékosra és azt sem hiszem, hogy belőled átlagot lehetne levonni rájuk. Például rám, vagy a nyakamat teszem rá hogy Yanezra vagy godachra sem igaz.

Nem mellesleg a Steamen a legtöbbet játszott játékok között sem dominálják a lista elejét a kidolgozott világgal, összetett játékmenettel rendelkező játékok. A legtöbb különböző f2p vagy early access multis shooter, túlélőszimulátor és MOBA. Vagyis tipikusan azok, amikkel elüt a játékos 20-30 percet, aztán megy a dolgára.
46.
46.
Formula1fanatic
#44: A konzol játékosok nagy részének nincs igazán komoly igénye a játékok terén. A többség a fiatal korosztályból kerül ki, az idősebbek NAGY RÉSZE pedig akkor veszi elő ha épp nem a gyerekkel kell foglalkozni, vagy indulás előtt marad egy kis ideje. Jó ideig konzol bizniszben utaztam :) Amúgy én is konzollal játszottam még gyerekként, amíg el nem kezdtem komolyabban foglalkozni a témával.
44.
44.
Heldengeist
#38: Ezzel az a baj, hogy konzolra is meg lehet csinálni a játékokat jobbra, tartalmasabbra. Például a Skyrim és a Fallout 4 esetében sem azért jöttek az irdatlan butítások, mert multiplatform, elvégre a Morowind, Oblivion és Fallout 3, illetve New Vegas is kijött tartalmi csonkítás nélkül. Az már egy másik oldala a dolognak, hogy az "alap játékvezérlő" nem ideális minden műfajhoz, mint ahogy a PC-é sem amúgy. A casual mainstream közönségnek meg ugyanez lenne az igánye, bármelyik platform dominál.

Már csak azért is, mert a konzoloknak nincs igazán térhódiátása. Nem fogynak látványosan jobban, mint bármi a PS2 óta (amiből önmagában majdnem annyi fogyott, mint a PS3+X360-ból együttvéve és még volt 3 másik asztali konzol a generációjában). Márpedig a játékos piac azóta kibővült.
43.
43.
dcba
Na akkor ertem mostmar h nekem miert nem droppolt ott, csodalkoztam h meg a titan xet is megfekteti a jatek, nekem meg latopon high grafikan meg sem mozdul a szamlalo :)
42.
42.
Formula1fanatic
#41: Ahogy elnézem lenne még kit, de gondolom itt fokozatok vannak :)
41.
41.
barackostej
o==3 a kommentjei alapján nagyon szerette volna már ha valaki kitiltaná, így megtettem neki ezt a szívességet. Szívesen, (máskor is)!
38.
38.
Formula1fanatic
#32: Azt azért hozzátenném, hogy a konzol komoly térhódítása és ebből kifolyólag a célközönségének igénye határozza meg az aktuális trendeket, nagyrészt ez az oka a mai játékok lebutításának is. Például RPG fronton is nagyon érezhető a régi új címeknél is, csak gondolkodni ne kelljen ellenben kúl legyen. Nekem ez az egyetlen bajom az egésszel.
36.
36.
Chrysh
#34: Majd mindjárt folytatni fogja a hősünk a vitát (seggeszki), csak szerintem még épp most megy neki le az első órája a 3. osztályos ált. iskolás órarendjéből, szóval még várni kell rá a napközi végeztéig.
34.
34.
Perseus84
Szegyen gyalazat. Amint kijon ilyen hir rogton kezdodik a piszkalodas. Mit bizonyitotok a debil kommentjeitekkel? Azt h azok vagytok.
6.
6.
aordog
Hiába szebb a grafika a legtöbb játéknál PC-n, ha nincsenek megbecsülve a játékosok.
Volt egy idôszak, hogy Én is PC- n toltam, de annak vége.
Szerintem, akinek olyan konfigja van, hogy ezt tudja nyomatni...az kèpes konzolt is vásárolni. Ettôl még lehet neki a PC a favorit és játszon azon, de ilyen helyzetben most beszerezhetnè konzolra a játêkot. A legtöbb játékkal mostanában PC probléma van. És szerintem konzolokra több exl. játék van.
Ez a pár perces végigjátszás meg szerintem undorító. Nem tudom értékelni az ilyen videókat, mert pont a lényeget veszi el a játékokból. Az ilyen emberek nem úgy játszanak, mint mi. Ez nem is játszás!
3.
3.
logic5
Nálam is ez volt. Csak nem ezzel a játékkal. Meg nem ez a hiba... :D
1.
1.
crytek
"Az összeomlásokra egyébként is panaszkodtak néhányan, és bosszantó lehet, hogy ezek a problémák nem az első órákban, hanem sokszor jóval később jönnek elő. A már említett IGN-es újságíró 30 óra után futott bele a fenti bugba, az egyik polygonos kolléga pedig 40 óra után találkozott összeomlással."

A francért tolják eddig? Ezért a hiba a Bethesda se tett bele ennyi 3 végigjátszás alatt sem így nem jött elő náluk a hiba :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...