GC 2017: Call of Duty: WWII próbakör

Link másolása
A Gamescomon lehetőségünk volt kipróbálni az idei Call of Duty-epizód többjátékos módját is, így megnéztük, hogyan is sikerült visszatérni a második világháborús miliőhöz a Sledgehammer Gamesnek.

Az egy évtizedes modern kori és sci-fi kitérő után idén a Battlefield nyomdokaiba lépve a Call of Duty is visszatér a múlt a csatáihoz. A második világháborús játékok reneszánszukat élték a 2000-es évek közepén, mostanra azonban kevés ilyen témájú cím készül, így üdítő élmény lesz a sok sci-fi ugra-bugra után újra Normandia partjainál harcolni.

A Gamescomról természetesen a Call of Duty: WWII sem hiányozhatott, melynek a többjátékos módját volt lehetőségem kipróbálni. A próbakör alatt két klasszikus Team Deathmatch-et tolhattam le, valamint az új War Mode-ba is belekóstolhattam. A TDM a CoD-hagyományoknak megfelelően pörgős és akciódús, mely tényen az sem változtat, hogy ezúttal kimaradnak az ugrálós, repülős és falon futós képességek. Sajnos a tapasztalataim szerint az egylövetű puskák egyelőre nem teljesítenek túl jól ebben a módban. A pályák túl szűkek ahhoz, hogy kihasználhassuk ezeket, szinte mindenki vagy a géppuskát, vagy a shotgunt választotta.

Szerencsére azért nem teljesen haszontalanok, hiszen a nagyobb taktikázást igénylő War Mode-ban már hasznukat vettem. A új játékmód kicsit olyan, mintha a fejlesztők összekeverték volna az egy- és többjátékos módok legjobb tulajdonságait. A meccsek itt is pörgősek és izgalmasak, viszont folyamatosan változó célokat kell teljesítenünk a monoton öldöklés helyett.

A bemutatón kipróbált pályán a támadó csapatnak először egy épületet kellett elfoglalnia, melyet a védőknek meg kellett akadályozniuk. Ha ez sikerült, akkor egy hidat kellett bevenniük és újjáépíteniük a támadóknak, majd ha ezen is túljutottak, akkor akkor az ellenség utánpótlását kellett elpusztítaniuk. A célok nem egy nagy pályán jelentek meg véletlenszerűen, hanem egy csőszerű, a kampány helyszíneihez hasonló térképen nyomul egyre előrébb a támadó fél. Ezzel a harcok általában egy helyen összpontosulnak, és a játékosok sem tévesztik szem elől a célt, jobban összerázódik a csapat. A War Mode nagyon ígéretesnek tűnik, de a csőszerű helyszínek és a szkriptelt események miatt ismétlődővé válhatnak egy idő után.

Ahogy a fejlesztők korábban elmondták, a Create-A-Class eltűnt, az új epizódban úgynevezett divíziók közül választhatunk. A próbakör során túl sok lehetőség nem volt a személyre szabhatóságra, így csak az alapfegyvereket ismerhettem meg. Ezeken természetesen változtathatunk majd, de természetesen nem minden divízió tudja majd ugyanazt a fegyvert használni, sőt a gránáttípusok is korlátozva lesznek - a gépfegyveres kaszttal például csak füstgránátot tudtam dobálni.

Azt el kell ismerni, hogy a hangulat nagyon rendben van, a fejlesztők remekül dolgozták fel a témát: a fegyverhangok hihetetlenül jók, végre keményen szól mindegyik, elfelejthetjük a sorozatra eddig jellemző puffogó effekteket. A helyszínek szépek, aprólékosan kidolgozottak, hozzák a második világháborús hangulatot, melyet oly rég láttunk már Call of Duty-játékban.

Pozitívak voltak a tapasztalataim az új Call of Duty többjátékos módjával: az alapok rendben vannak, már csak finomítani kell rajta, és az új War Mode remek ötletnek tűnik, közönségkedvenc is lehet belőle.

Hamarosan a szerencsések egy zárt bétateszt keretein belül próbálhatják ki az új CoD-ot, a megjelenés pedig november 3-án esedékes PC-n, PS4-en és Xbox One-on.

76.
76.
shatterhand
#75: Ki mondta hogy kell? Nem muszajbol jatszunk. Varjuk milyen multis lovolde lesz es valasztunk. Nekem tokmindegy hogy nez ki ha elvezetes. De mar lemondtuk az este az az elirendelest. Azt hittem azert jo lesz a vh2 tema, de nem. Nekem tok fapados a felhozatal. Inkabb visszamegyek a tavalyihoz. Az legalabb gyors volt, meg a fegyverek is bejottek.
75.
75.
br1Koo
#74: " Most ez lesz, ezt toljuk."
Miért kellene tolni?! Ez a problémám, hogy az emberek birka módjára vesznek meg egy felülértékelt szemetet, csak mert a tömeg vonzza az embereket a vásárlásra. Mintha kötelező lenne minden évben ugyanazt a szar árút megvenni, mer az cod. Így sose fog semmi változni, és csak növekedni fog a trend, hogy lusta, teletömött játékkiadók sablonabbnál sablonabb szart fognak letolni a torkokon. Csak abba gondoljunk bele, hogy az Assasins Creed bónuszmissziót (missziót!) ad el extra tartalomként, ha előrendeled a cuccot, ami még meg se jelent. Totál normális manapság, de ha belegondolunk 15 évvel ezelőtt egy ilyet bejátszani nagyon meredek lett volna.
74.
74.
shatterhand
#70: F*ert kellett visszamenni VH temaba. Idaig sirtatok. Most megkaptatok azt launch trailer ota megy a fika, nehogy meg a vegen azt mondjatok egy codra -hosszu evek frocsogese utan- hogy jo.
Amugy nem jo. A legbenabb csapat kesziti, de en nem is varok tole mast. Most ez lesz, ezt toljuk. Tavaly az IW-t de csak mert a bf1 a meghulyebb idobe repult vissza. Ami raadasul enyhen future a valosaghoz kepest.
73.
73.
shatterhand
#63: Lol
Ezek szerint a bf kampanyat se nezted meg. Soha nem tudtak egy normalis sztorit se osszevagni. Latvanyos arkad lovolde nagy palyan.
Cod azert nepszeru mert kicsi porgos es sokan toljak. Tok mas a ketto.
72.
72.
#63: Totál arcade lövölde az is, jó lenne felébredni. A buta playerekről nem is beszélve, nagy pályás darálás.
71.
71.
Firsttime
#70: Oké csalódnak az emberek. Rendben. De kicsit akkor emeljük életszerűbbre a dolgot, hogy értsd mi a bajom. Elhagy a csajod. Csalódsz benne. Ezt akkor hónapokon keresztül minden nap fel kell emlegetni? Vagy egy érett felnőtt emberhez méltóan, egészséges mentalitással, megpróbálod túltenni magad rajta, és nem foglalkozni vele.
Mindenki megérti, hogy nem tetszik ez valakinek, mást várt, nem jött be a számítása. De marha unalmas, hogy minden hirnel, minden nap ezen kell fröcsögni. Tessék tovább lépni. Tessék átlépni a szar felett. Nem kell a hiszti. Főleg az olyan nem ami súlytalan, sőt olykor még túlzó is...
70.
70.
br1Koo
#29: Igen, csak én annak idején szarrá játszottam a cod 1-UO-2 multit, és vártam ezt a játékot. Ehhez képest kajak azt látni hogy szarnak bele az egészbe, koppintanak a bfből pár dolgot és eladják ugyanazt a szart amit 8 éve kérdés nélkül meg is zabálják az idióták, mert eddig jutnak a videójátékok ismerete terén. Zavaró, ezért írnak ide a "betokosodott degeneráltak".
68.
68.
ollie92
#67: Igen, a BF1 stabil 60hz szervereken fut. Ez a frissítési ráta a szerver és a kliens között. Példa képpen a bf3 még 30hz szerókon futott, de ma már a dupláját kapjuk, így pontosabb a hitreg, nincs sarok utáni halál, stb...
67.
67.
Firsttime
#65: A szerverek 60 hz-sek??? Mivan? 60 hertzesek a szerverek? Vagy mi? :D
66.
66.
Kalácsképű
#64: Nekem tetszett a 3 es 4 kampanya, mert szepen haladt a 2142 iranyaba, feltarva a sztorit, aminek a veget mar 2006-ban lattuk.
Persze nem volt egy mely es osszetett kampany egyik sem, csak erdekes.
65.
65.
ollie92
#62: Csakhogy itt a Coddal ellentétben hatalmas és rombolható pályák vannak. A szerverek mind 60hz-esek.
Multiban a hitbox elég korrekt, de a random bullet deviation kevésbé. Ha valaki rádfut bajonettal, picit ellenállóbb a lövésekre. Vagy baszd fejbe, vagy csússz el. De az olyan gyerek hibák, mint a :
-Bajonet roham közben csap késsel.
-Nem lehet jármű típust választani, csak ha sikerül elkapnod a spawnt.
-Huszárt nem lehet testre szabni, csak a lovat.
-Ha alacsonyan szállsz, közeli robbanás beszippant a földbe.
- A hátsó LMG többet sebez, mint a vadászgép dupla lövegje.
- Légelhárítók mocskosul OP.
-Halott ellenségre spawnoló játékosok.

Ezek mind a DICE faszságai amit nem képesek javítani, balanszolni
64.
64.
DON GONDOCS
#62: És nem csak a bf1nek gyenge a kampánya hanem hanem a 3-4nek is de nem az a lényeg, hanem a multi. Az meg emberfüggő hogy valakinek a maratoni futkosás jön be (tudom lehet társra spawnolni), de én nem igen láttam még embereket csapatban összedolgozva mozogni, Pedig ugye itt lenne lehetőség a taktikázásra a terepviszonyokat és kasztok adottságait kihasználva. Hozzáteszem én csak a 3-4 hardline multival játszottam. Na nem úgy mintha annyira összedolgoznának a codban, de nem is kívánja meg a játék, nincsennek kasztok akiknek van sajátos képességük mint az enginer medic, recorn stb (vannak score streakek amiket bevethet az ember bizonyos számú kill után). Itt az egyéni teljesítmény számít a másiknál a csapatmunka.
63.
63.
Beniciodeltoro
#62: Persze hogy nem hibátlan a BF, van ott is baj, de a játszhatósága még sem annyira árkádos, persze ez kicsit a rovására is megy, de életszerűbb BF-ben fegyverekkel lőni, nálam sokat számít ha rendben vannak a hangok, a BF ebben csillagos ötösre vizsgázott, és a grafika is gyönyörű, nem kell ahhoz 30 kill egy meccsen hogy jól érezzem magam, még a K/D arányt is lexarom ha jó a hangulata.
Conquest meccsen van hangulat mint az állat olyan, ezt COD-nál sose éreztem.
Egyébként a BF1-et kb 2 hete tettem be, szóval nem nyomom annyit csak ha néha olyanom van.
Ennél a COD-nál végig nézni se tudom a gameplayeket mert rohadt unalmassá válik, nem tudnám elképzelni hogy lekötne hetekig, szerintem a kampány se lesz nagy szám.
Lehet ha 18 éves lennék más szemmel nézném a COD-ot, de már engem az ilyen játékokkal nem tudnak arra ösztönözni hogy megvegyem.
62.
62.
Kalácsképű
#59: A hitbox mar a betaban is rendben van a cod eseteben. Nem ugy, mint az agyonig peccselt es DLC-zett BF1-nel. Ahol labon utod asoval az ellent es abba meghal, de egy fel tarat belepumpalsz, az nem fogja meg a szuronyos rohamot. Meg lehetne meg targyalgatni azt, amiert felesleges itt felhozni azt, mint " jobb " jatek. Szebbnek szebb, csak eppen nem az szamit egy multiban. A kampanya a BF1-nek meg szinten baromi gyenge.
Tobb evnyi video van kinnt ahol probalgatjak a hitboxot. Embereken, jarmuveken, lovakon is. Sirva fakadsz, ha latod, hogy mekkorakat teveszt. Emellett rubberbanding a mai napig jelen van, mert jatek kozben sokszor elszall a ping a holdra. Mondjuk a francia mapokon eddig nem jott elo, de az alap mapokon rendszeresen.
Persze van, aki szerint a talaj texturaja a meno dolog. Szerintem meg a jatszhatosag fontosabb.
60.
60.
Beniciodeltoro
Az meg tényleg vicc, hogy csak pozitívumokat lehet írni egy játékról, aki elégedetlen az kussoljon, üdv a "demokráciában".
59.
59.
Beniciodeltoro
#47: Ezt annyira kihangsúlyozod hogy NEKEM nem tetszik :)
Ha lenne egy közvéleménykutatás szerinted mennyi pozitív érv szólna a CoD mellett ?
Kotick még egy babkonzervet is eladna Call of duty felirattal, és vennék, mert az átlag kisgyereket nem érdekli a tartalom, COD legyen ez a lényeg.
Nézd meg az űrhajós COD mennyi dislikeot kapott, és még se mentek csődbe, mert veszik, az egész kampány a játékban röhejes :)
https://www.youtube.com/watch?v=EeF3UTkCoxY&t=105s

Szóval nem csak NEKEM nem tetszik hogy magasról lexarja Kotick mit dob piacra az Acti, ezt tényleg csak évről évre átskinezik és új sztorit adnak, ennyike dől a pénz.
Azt a katonák hányásban futnak mert úgy néz ki, BF-ben normál HD tv-n is olyan a grafika hogy orgazmusod lesz szinte, 4K-on meg leszopod magad, na a COD sose fog így kinézni mert Kotick csak a reklámokra költ, de arra elég rendesen.
58.
58.
Kalácsképű
#56: Sajnos csak egy 4790K van jelenleg, de majd jovore befigyel a Kavebol a 6 magos i&7. Onnantol lesz kanaan.
57.
57.
Dave567
#38: Az undorító picsogásod meg téged minősít, fogd fel, hogy valakinek ez kell, és élvezi, Cod Mw1 élményben és játszhatóságban is lekörözi a Battlefiled összes részét, mert azt lehetett élvezni.
Ezt meg leszarom, úgy ahogy a Batllefieldet is, de egyik se jobb a másiknál, Te meg ótvar Troll vagy, hogy nem tudod elfogadni, ez nem BATTLEFIELD, ÉS NEM IS LESZ SOHA.
De inkább ne is legyen, mert ne gyártsanak olyan mocskot inkább.
56.
56.
ollie92
#55: Az szép,először azt szemeltem ki, de talán AOC lesz belőle. De akkor már szedd le lowra a MESH QUALITYN kívűl, bár a játék elég kurva ami az FPS-t illeti 100 felett. El kell az i7, hogy stabilan tarsta 150+ :(
55.
55.
Kalácsképű
#53: Nem, 144-es van. Benq xl2720.
54.
54.
Firsttime
#53: Akár hiszed akár nem, a hatvan herzes monitoron is Megmondom neked, hogy valami 100 felett pereg, vagy 60-on. Durva mi? Így születtem. Nehéz teher volt ez mindig az életemben. Már magzatként rosszul fejlődtem emiatt. Később az iskolában hátráltatott, most meg a munkahelyemen fog vissza. Viszont a csajoknak bejön. Nem egy görbe este után vittem haza valakit, hogy megmutassam neki, hogy látom a különbséget a hatvan herzes monitoron is.
53.
53.
ollie92
#52: 60Hz monitoron ugye ...
52.
52.
Kalácsképű
#50: Nem igazan jatszom a BF1-et ultran, mert a sok effekt miatt hatranyba kerulok. A gep birna persze.
Low-medium melett szepen kitolja a 120 fps-t stabilan, es meg latok is.
51.
51.
Firsttime
#50: Felfogom, hogy valakinek ez kevés, nem vagyok debil. :D DE MÉ KÖLL EZT MINDIG IDEHÁNYNI??!! De komolyan. Nem lehet egy értelmes beszélgetést lefolytatni egyik topik alatt sem, mert jön egy hülye a mantrájával amit minden nap benyom, meg odavalaszolja annak akiknek esetleg tetszik az adott dolog. Ha én leírom, hogy dejó ez dejó az, valaki válaszol, higy jajj dejó nekem is tetszik, meg ezt figyeld, azt nézd meg. Az tök jó. De az, hogy ebbe bekapcsolódik úgymond valaki, azzal, hogy ne mondjuk már, hogy jó ez, hiszen ez egy fos, ez eléggé romboló hatású minden téren. Nagyon negatívak az emberek, amivel még nem us lenne talán baj, ha nem lépten nyomon ezt látnád mindenhol. Örök elegedtlenseg, szőrszálhasogatás, irigység, ez a bibibí amit én nyomok az jobb, meg ilyenek. Nem elég hogy az utcán a társadalom háromnegyede ilyen, még itt is ezt a szart kell nyomni??? Komolyan?? Azt hinned ide fiatalok járnak, kicsit derűsebb liberálisabb gondolkodoassal. De neeeeeem.
Szerintem ez a baj tezsdvír. És ez nagy baj, hidd el nekem...
50.
50.
ollie92
#47: Neked meg az a bajod tezsvír, hogy nem fogod fel, hogy sok játékosnak ez ...kevés. kevés egy olyan címtől, ami már átdolgozta az egész FPS világot. Kevés, egy olyan címtől, amit évente várnak emberek, hogy hátha idén már jobb lesz, de ugyan azt az átskinezett szart adják el évek óta. Aki azt mondja, hogy szép a COD WWII, annak azt ajánlom, hogy lesse meg PC-n a BF1-et ultrán, bár az a játék már tavaly kint volt, lemossa ezt a náci nélküli nácis szart. Átírják a történelmet és parádéznak dédapáink vérén kigúnyolva hagyatékunkat. 2017-et írunk, SW BFII, AC Origins, FC5 mind korrekt grafikával érkezik, de CODWWII semmit se javítottak, ugyanaz a pocsék, karton grafika élettelen mozgással.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...