GC 2017: Star Wars: Battlefront 2 próbakör

Az idei Gamescomon mutatkozott be a Star Wars: Battlefront 2 űrcsatáit összefogó játékmódja, a Starfighter Assault, ami lényegében a sokat kritizált Fighter Squadron minden kritizált pontján javított.

Hiába vártuk óriási lelkesedéssel a DICE-féle Star Wars: Battlefrontot, a két évvel ezelőtt boltokba küldött újrakezdés teljesen joggal kapott hideget és meleget. Nemcsak tartalmilag maradt el a várakozásoktól a játék, de az űrcsatákat, dogfightokat összefogó játékmód, a Fighter Squadron sem azt nyújtotta, amit a legtöbben reméltünk. A foghíjas tartalom mellett a sorozatra jellemző grandiózusság is elmaradt, az irányítás távol állt a reszponzívtól és nagyon árkádosra lett szabva, ráadásul jó pár olyan játékmechanikai elem is akadt, ami még tovább rontott a játékmód élvezhetőségén.

Az E3-on bemutatott Naboo-i csata bemutatója azonban már előrevetítette, hogy a DICE és az Electronic Arts tényleg odafigyelt a rajongói visszajelzésekre, így nemcsak a játékmenet főbb elemeit gondolta újra, de sok minden mást is. És ebbe szerencsére nemcsak a szárazföldi összecsapások, hanem a légi párbajok is beletartoznak. A Battlefront 2-ben így nemcsak új névvel, de teljesen megújulva térnek vissza a légi ütközetek, legyen szó szárazföldi légi támogatásról vagy a mély űrben zajló parázs, monumentális csatákról. A Starfighter Assasult ráadásul a három nagy éra, az előzménytrilógia, az eredeti trilógia és a Disney által frissen indított új vonulat eseményeiből szemezget.

Mi az általatok is már látott fondori csatát próbálhattuk ki, ahol a lázadók hullámokban érkező támadói igyekeznek darabokra szedni egy Csillagrombolót. A Birodalom egységeinek az a feladata, hogy mindezt megakadályozza. A küldetés azonban ennél sokkal összetettebb, azaz több fázisból áll. Először a lázadóknak el kell pusztítania két birodalmi cirkálót, hogy aztán egy szűk bejáratot megközelítve kiiktassanak néhány pajzsgenerátort, ezzel hozzáférve és leszedve négy dokkolót, hogy utána végre koncentrált támadást intézhessenek a Csillagromboló reaktorai ellen. A birodalmiaknak pedig eközben nincs más dolguk, mint a védekezés.

Ami azonnal szembetűnt a többkörös próba során, hogy azért még mindig akad olyan probléma, ami az első részben is gondot okozott. Nevezetesen az egyensúly hiánya, ami nemcsak abban érhető tetten, hogy a birodalmi vadászok sokkal hatékonyabbak, hanem abban is, hogy a lázadók csak és kizárólag összefogva, a célt nem szem elől tévesztve tudják megnyerni ezt a csatát. Erre pedig sosem került sor, amikor a birodalmiak oldalán harcoltam. Ennek az egyik oka, hogy bár a játék mindig jelzi, mi az aktuális fő célpont, az ember hajlamos elkalandozni és a dogfightra koncentrálni, a feladatot pedig elhanyagolni. Másrészt pedig a több fázis miatt nehéz megtalálni a támadók oldalán az űrhajók arányának egyensúlyát, így a lomhább Y-Wingek helyett mindenki a nagyon fürge vagy a közelharcban jobban alkalmazható X-Winget választotta. Persze ha összefog a csapat, így is nyerhetőek a körök, de az egyensúly ilyesfajta megbontásával máris hátrányból indulnak a támadók.

Viszont ezt leszámítva nemigen lehetett fogást találni a Battlefront 2 kipróbálható demóján. A látványt Ti magatok is ellenőrizhetitek a videók jóvoltából, viszont az irányítás finomhangolása csakis játék közben érezhető igazán. Valóban nem olyan pergős és gyors az akció, mint amilyet a fenti előzetes ígér, de ezzel egyáltalán nincs probléma, mert ennyire intenzív és szórakoztató űrcsatában nagyon régen nem volt részünk. Ebben hatalmas szerepe van a DICE-nak besegítő Criterionnak, akiknek köszönhetően az irányítás végre teljesen reszponzív. A hajónk a legkisebb rezdülésünkre is reagál, így sokkal könnyebb lett a navigáció, ami nemcsak a dogfightok és üldözések során lesz hasznos, de végre azt is egyszerűbb lesz elkerülni, hogy állandóan összeütközzünk mással vagy másokkal. 

Maga az irányítás komplexitása viszont megmaradt, de ez annyira gyorsan tanulható, hogy a Fighter Squadron módban elszenvedett állandó kudarcok után kész felüdülés volt számomra, hogy a második körben már nem az állandó újraéledéseket kellett bámulnom, hanem gyakorlatilag az elejétől a végéig aktív részese voltam ennek a gigantikus űrcsatának. A jobb karral lehetett kormányozni, a ballal pedig gyorsítani és a gépet jobbra-balra forgatni. A jobb ravasz a fő lézerfegyverünket aktiválta, míg a jobb illetve bal bumperrel a három rendelkezésünkre álló speciális kiegészítést lehetett aktiválni. Például javító droidot kérhetünk, bekapcsolhatjuk az utánégetőt, aminek a segítségével könnyebb eliszkolni a szorult helyzetekből, valamint erősebb rakétákat és protontorpedókat aktiválhatunk.

Most már a respawn is változott picit, így egyrészt sokkal hamarabb belecsöppenhetünk a csatába, másrészt a játék rendszeresen összedob minket más pilótákkal, így alkotva egy egységet. Ha az egység tagjai együtt maradnak és közösen teszik a dolgukat, egymást segítve és támogatva, akkor azt a játék is jutalmazza, többek között több bónuszponttal. A demó kipróbálása során erre természetesen nem sokszor került sor, de ha összejön egy-egy feladat-orientált társaság, akkor ebből nagyon jó dolgok is kisülhetnek.


Már csak azért is, mert egy alakulat akkor tud sikeres lenni, ha eloszlanak a különböző géptípusok. A bombázók, mint például az Y-Wing vagy a TIE Bomber ugyanis védelemre szorul, hiszen lomhábbak. Ebben lehet segítségükre a fürgébb és a bevitt találatokat jobban bíró TIE-Fighter és X-Wing, míg az elterelésben a nagyon agilis A-Wing és TIE-Interceptor játszhat szerepet. Arról nem is beszélve, hogy minden egyes vadászgép kicsit személyre is szabható lesz, köszönhetően a gyűjtögethető és szerencsére alaposan átalakult Star Card-rendszernek. Ezeket most akár a meccsek alatt is változtathatjuk. Lesz közte olyan, ami csökkenti a fegyverzetünk túlmelegedését, passzívan fokozza a találataink erejét vagy megnehezíti az ellenfél számára, hogy becélozzanak.

A másik fontos változás, hogy szerencsére eltűntek a felszedhető holografikus ikonocskák, amelyekkel bónuszokat vagy a Hero-egységeket lehetett megszerezni. Most már csakis rajtunk áll, hogy sikerül-e valamelyik egyedi, ütős gép volánja mögé ülnünk, hiszen a játékbeli teljesítményünkért kapott Battle pontokat tudjuk majd Millenium Falconra, Slave I-re, Darth Maul Scimitar gépére és Poe Dameron Black One-jára váltani.

Picit ezen a ponton is elcsúszott az egyensúly. A Millenium Falcon ugyan nagyon szívós, de túlzottan lomha, a Black One-t pedig csak alig éreztem erősebbnek, mint egy sima X-Winget. Ehhez képest Boba Fett járgánya, a Slave I nagyon fürge, ráadásul rendelkezik egy szeizmikus töltettel, amit kidobva minden közelében lévőt ledarál. A Scimitar pedig nemcsak álcázni tudja magát, de sorozattüzelő módjával és viszonylagos agilitásával nagyon nehéz felvenni a küzdelmet.

Ezeken viszont még bőven lehet dolgozni az őszi megjelenésig, ráadásul októberben elrajtol a bétateszt, ahol a készítők biztosan rengeteg visszajelzést fognak még gyűjteni. A javulás és fejlődés egyértelmű. Reméljük, az eddig nagyon rejtegetett kampány is hasonlóan kellemes szórakozás lesz!

A Star Wars: Battlefront 2 november 17-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

57 komment - szólj hozzá!