Kitálalt a Dead Space fejlesztője

Néhány órával a Visceral Games bezárásának híre után az egykori pályatervező, Zach Wilson elárult pár érdekességet a Dead Space-sorozat teljestményéről. Kiderült, hogy az EA pontosan miért nyírta ki a frencsájzt.

Tegnap este robbant a bomba, miszerint az EA bezárta a Visceral Studiost, a készülő Star Wars-játékukat egy másik fejlesztőnek passzolta át, hogy újragondolják azt. A hirtelen munka nélkül maradt pályatervező, Zach Wilson a Twitteren árult el pár részletet a parkolópályán heverő Dead Space-sorozatról.

A Battlefield: Hardline és a Star Wars-játék pályadesignere ugyan azt nem említette meg, hogy a Dead Space 2 végül nyereséges volt-e, vagy sem, annyi azonban bizonyos, hogy az EA nem volt elégedett a teljesítményével, holott körülbelül 4 millió példányban kelt el a trilógia középső darabja. Nagyjából 60 milliót költöttek el a fejlesztésre (az első részre 37 milliót), így ez a 4 millió végül is szép eredmény, de az EA elvárásainak nem felelt meg.

Így már érthető, hogy a soron következő Dead Space 3-ba miért kerültek mikrotranzakciók. Az EA igyekezett minden pénzt kipréselni belőle, ám végül a pénzügyi siker itt is elmaradt. A kiadó ezután döntött úgy, hogy egyszerűen megöli a frencsájzt. Ez a leglogikusabb magyarázat arra, miért nem kaptunk több Dead Space-játékot.

A szomorú tények bizonyítják, hogy kicsivel szerényebb elvárások mellett talán még ma is élne a Dead Space-sorozat. A nagy kiadóknak nem feltétlenül kéne folyton az új Call of Dutyt, vagy Assassin's Creedet keresniük, inkább a meglévő IP-jeiket kéne megbecsülniük és továbbcsiszolniuk.

29 komment - szólj hozzá!