Kitálalt a Dead Space fejlesztője

Néhány órával a Visceral Games bezárásának híre után az egykori pályatervező, Zach Wilson elárult pár érdekességet a Dead Space-sorozat teljestményéről. Kiderült, hogy az EA pontosan miért nyírta ki a frencsájzt.
  • Írta: zoenn

Kommentek

#29
Törölt felhasználó
Tényleg itt tartotok már, hogy clickbait címeket kell adnotok, mint a Blikknek, hogy aztán nulla tartalommal tálaljatok fel egy "hírt", ami nem is hír?

Illetve, hogy beharangozzátok, hogy majd holnap írunk valamiről.

Mehhhhh...
#28
Ahogy Speak (the hungarian rapper) mondaná (dünnyögné): "Bisznisz."
#27
#25: Mondod te egy olyan kiadorol ami csinaltatott egy star wars gammat nulla tartalommal, teljes aron +50 dollaros season passal...ha ilyeneket csinal ne csodalkozzon.
#26
#25: Azért akadnak erős kétségeim afelől, hogy az EA esetében még mindig annyira drága a fejlesztés, miközben évek óta csak a Frostbite pályatervezőjét kell használgatnia a kiadó stúdióinak...

A Bethesda/Activision/Ubisoft esetében sokkal diverzebb motorhasználatról van szó és az egyik ezek közül ennek ellenére bemerészkedik niche piacokra (akció-horror). Más kérdés persze, hogy az EA a "hét bő esztendő - hét szűk esztendő" minőségpolitikájával tartósan csak a tini korosztályt képes megszólítani, ami tényleg jelentősen szűkíti a kereteit.

#22: Ez mondjuk egy EA-s hír alatt pont nem annyira releváns. Áll annyira stabil lábakon a cég, hogy előbb vásárolja fel a Bethesda-t vagy a Ubisoft-ot, mintsem csődbe menjen.

Sajnos a legnagyobb kiadóknak, akik a legkomolyabb lehúzásokkal operálnak és leggerinctelenebb módon használják ki a fejlesztőiket, mindig lesz annyi tartaléka, hogy megmentsék magukat a buktától. Ez max akkor fordulhat nagyot, ha a független stúdiók nagyon megerősödnek. Mert ekkor jön el az a pillanat, hogy nem a beetethető vásárlók kezében dől ez az EA-féle cégek sorsa, hanem a dolgozók kezében.
#25
#22: A fő gond az hogy nagyon drága a fejlesztés, eléggé beszűkült a kiadók mozgástere. Ma már nem nagyon lehet "kisérletezgetni" "legfeljebb nem jön be" alapon. Egy nem EA szintű kiadó egy-két bukásba is beledögölhet.
#24
"A kiadó ezután döntött úgy, hogy egyszerűen megöli a frencsájzt."

Az EA már azelőtt megölte a franchise-t, mielőtt elkaszálta a folytatásokat.
#23
imádtam az első részt, a többivel nem nyomtam, nagy kár érte, 3-ast lehet teljesen ki is hagyom mikrogenyókkal menjenek a fenébe
#22
#21: Hogyne alakulna, de nem azert amit irsz. A profit maximalizalas mindig is elso szamu szempont lesz. A minta is mindig ugyanaz. Van egy kiado, valtozatos jateklistaval. Ez a lista egyre jobban szukul, a fanok otthagyjak a maradek jatekaikat idovel, a kiado felfordul. Egy masik kiado felvasarolja a cimeiket mert a sok jateka melle pont jol fog jonni nehany bejaratott nev es az egesz kezdodik elolrol. Hol van mar az Interplay, thq, stb. Pedig volt ido, amikor elkepzelni sem tudtuk a bukasukat.
Ugyanigy fog jarni az ea meg acti is idovel, meg a tobbi is.
#21
Sztem a játékpiac idővel majd átalakul, mert az irreálisan magas profit utáni hajsza ellehetetleníti az ipart.
#20
#15: De miért sírsz, ha már kiégtél vagy nem tetszik a felhozatal? Hagyd a ..csába vagy játsz a régiekkel. Nem a piac hanyatlik, az köszöni szépen növekvő pályán van, hanem az emberek változnak. Te kiégsz ,jön helyetted a pattanásos pistike(pont amilyen te is voltál) aki meg lealáz vagy neki más az ízlése. Neked ez az Nfs szar, neki meg a régi.
Természetes folyamatok zajlanak (régen is pont ennyi szar/klón játék volt mint most is), de miért kell mindig rinyálni?
#19
A cikk hatásán elgondolkodtam, hogy mikor vettem utoljára EA játékot, talán pont a Dead Space I volt az utolsó előtte a Dantes Inferno, meg Mass Effect és Dragon Age I-II azelőtt RA3 és Spore volt még talán. Szerintem mostanában sem fogok vásárolni játékot tőlük, valahogy vérgagyivá váltak az évek alatt...
#17
#15: Hát barátom nem tudom ki válaszolta ezeket ,de szerintem ezekre a kérdésekre az elmúlt 5 évben garantáltan nem ezek a válaszok hangzanak el... NFS az már önmaga árnyékának paródiája régóta...a Cod szintén (ez főleg pc-n ....)

Ha most autós game kell egyértelműen a Forza és a Cars, Asetto Corsa a menő...
#16
Na most azert vegyuk figyelembe a kovetkezoket:
* A deadspeace eleg szepen teljesitett eloszor
* Meg anime meg minden szar (konyv, stb.) is epult kore
* Tobb volt, mint egy jatek, univerzumot epitettek kore
* A kiado-nak nem jott be annyi della, mint amit akart
* Elkaszalta az egesz felepitett mizeriat

Megertem az EA-t, mivel ez egy gazdasagi dontes volt. Nem ertem az EA-t, hogy miert nem fektetett bele energiat a tovabbi univerzum epitesbe. A problema ott van szerintem, hogy bar ertheto az EA dontese, nem tett semmit azert, hogy be is jojjon a bevetel. Sajnos befektetett energia nelkul nncs haszon. Az EA viszont nem szeret energiat befektetni semmibe. Ezt azert szerintem mindenki elismerheti.
A csavo meg jo hogy duhos es csalodott, mivel az o gyereket buritottak ki a furdovizzel egyutt es dobtak utana meg a kadat is. Szerinte egy kisebb bevetel is elvitte volna tovabb a franchiset+univerzumot.
#15
Ebből is látszik, hogy az emberek még mindig a neve miatt veszik meg a játékot és nem a tartalom a lényeg. Pl felmerül a kérdés: Milyen autós játékot ajánlanátok? ÉS jön egyből a válasz: Vrd meg az új NFS-t, az király lesz! Honnan tudod haver? Az előző részekből kiindulva egy hulladék lesz az is, csak a neve miatt megy még mindig, akár csak a COD. Hog mernek emberek úgy ajánlani dolgokat, hogy látnak belőle egy videót meg tudják a nevét? Szánalom, hogy egy névvel megveszik a cégek a leketeket. Hányok az ilyentől, az összes COD-tól, NFS-től de még a UBisoftos játékoktól is már a retek szervereik miatt. Vegyétek csak, nem csak az emberiség de a videó játék piac is hanyatlik, még ha a pénz beszél akkor is... Agymosott zombi a fél világ, ezért nincsenke normális RTS játékok sem már, mert a megyek ölök spawnolok-ra fap fap fap-ol mindenki, aminek értéke = 0, hiába "szórakoztató"...
#12
Engem is beszippantott. Ha jól emlekszem 3x vittem végig az 1.őt, nem 1xe de évek alatt. 2-öt is 2x.
Szerintem is etalon ebben a műfajban. Megboldogult hardwireden kisebbségben voltunk mikor a leg1. trailer után "mondogattuk" , hogy meglátjátok ez beszarás lesz gyerekek. A legtöbben csak hümmögtek hogy ez egy bishock klón meg ilyenek.
#11
#9: 1 az a mai napig nagyon jó játék. Emlékszem anno totálisan kimaxoltam vagy 5x vittem végig egymás után.. Ezt kevés játék mondhatja el magáról
#10
#8: ++ így van! egy semmitérő cikk..