Hivatalosan is halott a Kinect

  • Írta: zoenn
  • 2017. október 26.
  • Gyászhír
Link másolása
A Microsoft hivatalosan is megerősítette, hogy leáll az Xbox 360 és az Xbox One mozgásérzékelős szenzorjának gyártása, a meglévő készleteket még kisöprik, de utánpótlás már nem érkezik. Ezzel vége a Kinect-korszaknak.

A Kinect hosszú haláltusa után végleg jobblétre szenderült. A mozgásérzékelős szenzor alkotója, Alex Kipman és az Xbox marketingfejese a Fast Companynak adott interjújában megerősítette, hogy az eszköz gyártása leáll. A meglévő készleteket még értékesítik a kiskereskedők, de utánpótlás már nem várható.

A Kinect szoftveres támogatása még egy darabig folytatódik, de vélhetőleg ennek is búcsút mondhatunk a jövőben. Mivel igazán kiemelkedő játékok nem érkeztek rá, így ennek hiányát nem is érezzük meg.

Az eszköz Xbox 360-as verziója még a 2009-es E3-on mutatkozott be Project Natal kódnéven, a premierre a következő év októberében került sor. A Microsoft a teljes életciklusa alatt 35 millió Kinectet adott el. Az Xbox One premierjekor még kizárólag a Kinecttel együtt lehetett megvásárolni a konzolt, ami sokaknak nem tetszett, így 2014 októberében megjelentek a 100 dollárral olcsóbb, szenzor nélküli kiszerelések is. Ezután folyamatosan gyengült a Kinect relevanciája. A redmondiak akkor úgy fogalmaztak, hogy a szenzor nélkül a fejlesztőknek több erőforrás áll a rendelkezésükre, a 2015-ös E3-on pedig már nem is beszéltek a Kinectről.

A konzol legutóbbi iterációi - beleértve az Xbox One S-t és az Xbox One X-et - már nem kaptak dedikált Kinect-portot. Ha valaki megvásárolta az eszközt, egy 50 dolláros USB-s átalakítóra volt szüksége, hogy használni tudja.

Érdekes, hogy a Microsoft legfrissebb nyilatkozatában még mindig kapaszkodik az Xbox One-os Kinectbe. Mint írják, a gyártás leállítása "nem jelenti a technológia végét", elvégre a Kinectnek fontos szerepet szánnak Xbox One-on és Windows 10-en a Cortana, a Mixed Reality és a jövőbeli technológiák kapcsán.

27.
27.
Trapyd
#26: Bocs körökre osztott játékok irányítására használható és kb ennyi.
26.
26.
Trapyd
A Kincet a működési elve alapján eleve alkalmatlan bármiféle játék mozgatására. Aki ezt nem látja be az eleve ezen el sem gondolkodott. Az hogy eddig élt az csak annak köszönhető, hogy a játékosok egy része ennek ellenére éltette.
24.
24.
Utalom, hogy mindent felbehagynak, ps move azert volt kiraly (es kiraly mai napig) mert lehet tolni a house of the dead 3-4-overkillt ugy mintha jatekteremben lennel csak nem kell zsetont hajigalnod bele, imadom a mai napig. Lehetett volna meg tobb ilyen, de time crisis 3 es a kalozos utan tobb nem jott, csalodas...
23.
23.
McDuff
Máshol épp most olvastam, hogy még green-screen opciót is tudott a 2.0-s verzió (legalábbis Windowson), megvették a Mixert (leánykori nevét már nem tudom), mindenki streamel most és még ezt se vették észre, hogy jó kiegészítője lehetett volna ez az xbox-nak. Biztos meg tudták volna oldani, One-n is lényegében egy kiherélt Windows 10 fut. Ezzel elkerülhető lett volna, hogy feledésbe merüljön, alkalmanként meg jött volna rá pár játék is.
22.
22.
user101
Alapvetően a VR zsákutca, mindaddig amíg egy akármilyen 2D-S SÍK kijelzőt akarsz amúgy teljesen természetellenesen a szemed elé tenni 5 cm-re... Fiziológiailag ez mindig is az marad, hiába a 3d hatás és a kurvagyors képfrissítés az agyad tudni fogja, hogy mi történik. Megszokni megszokja, de folyamatosan küzd ellene... Én például szemüveges vagyok elméletileg ( nem hordom csak speciális esetekben, mert megszokja a szemem és hozzá romlik ), de VR-ben sem tudok 20-30 percnél többet tölteni, mert szétmegy tőle a fejem ). A látvánnyal nincs bajom, fizikailag nem bírom és itt most arra gondoljatok, hogy ha mainstreammé válna a VR akkor MINDIG, MINDENT ebben kéne nézned !!! Ez beteg.

Egy kivetített virtuális tér már más kérdés, meg az is, hogy aki játszik, tervez, dolgozik, az nem biztos, hogy fog egy szobában ugrálni, mint Tony Stark :) Ha csak nem ad akkora pluszt a dolog, ami miatt érdemes lesz ezt bevállalni. A VR sem fog kihalni addig a pontig amíg egy olyan szegmenst tudhat magának, ami profitot termel az abban érdekelteknek, de mainstream még nagyon sokáig nem lesz.

Itt a pártolók és az ellenzők között azt gondolom nem is azon megy a vita, hogy a VR megmarad-e egyáltalán, mint platform ( szerintem meg ), hanem, hogy lesz-e mainstream vagy sem ( szerintem nem ).
20.
20.
Norbiii
Nincs Xboxom, de ezért nagy kár! Nagyon ötletes és jó dolog, nekem nagyon tetszik. Évekkel ezelőtt én is szerettem volna, milyen jó lehet vele játszani, mondjuk egy Star Wars-r vagy egyéb mást. A Star Wars azóta is érdekel, a kinectnek köszönhetően kicsit olyan, mintha tényleg mi lennénk a főhősök.
19.
19.
Heldengeist
#10: A virtuális valóságba nem ilyen ormótlan sisakok fognak elröpíteni, és amíg ezekkel próbálják meg elhozni, szerintem rendre bukni fog az összes. Egy holodecktől vagy a mátrixtól meg olyan messze állunk még technológiailag, hogy szórakoztatóelektronikai szempontból kár is róla beszélni. A VR még nagyon sokáig sci-fi marad.
17.
17.
Grabowsky30+
Ms-t ez addig érdekelte amíg rá tudta erőltetni a vásárlókra ugye az első xbox one-okhoz járt jó pénzért, csak nem tudom mire használták, mert a címek már az xbox360 alatt is kifulladtak! Amúgy nekem 360ashoz volt, marha jól működött és tényleg tök jó party játék kellék is lehetett volna, de sajnos értelmes játék nem sok volt rá, kár érte sokkal több volt benne!
Annyira bírom ezeket a "VR halott" embereket, gondolom soha nem próbálta, csak hajtja a baromságait! Meglátja mennyibe kerül, meg hogy nem elég hozzá a 9800gt-je és akkor már szar, meg halott! Ha ezeken múlna bármi is már rég minden halott lenne! Egyszer ráadnák a fejére aztán alig lehetne leszedni róla, ő tudja látatlanban is, hogy szar! Szánalmas! :D
16.
16.
delphijos
Szerintem nem kéne összemosni a VR-el. Állítom hogy ha jöttek volna ki "casual" játékok ( sport, party, stb ) akkor - akár a gyerekek körében - népszerű maradt volna a ONE érában is. Én sem értem hogy miért fordultak el tőle ennyire. ( A PS kamera hasonlóan járt, azt is max. a PSVR használja ) Nem kell beleerőltetni minden stílusba ezt az irányítást, de lett volna olyan stílus ahol jópofa.
15.
15.
McDuff
#13: Az amire te gondolsz az inkább a Google Glass és Hololens megoldásai, sztem az nem említhető egy lapon ezzel. A VR, ahogy ma ismerjük még simán bedőlhet, míg az előbb említettek nem biztos.
13.
13.
Yanez
#12: Én a jövőbeli vr-t nem csak játékokra alkalmas platformként látom. Úgy képzeld el, hogy majd úgy fog kinézni, mint egy hétköznapi szemüveg, amely nem ott fog véget érni, hogy van rá néhány 1 órás játék. Rengeteg dologra lesz képes! Ha van egy kis fantáziád, vagy netán láttál már több scifit is, akkor nem kell ecsetelnem. Egyszerűen túl sok potenciál rejlik ebben a technológiában ahhoz, hogy mindössze pár játék miatt bukásra ítéljük. Én már most látom, ahogyan az emberek egyszerű kis szemcsikben járnak az utcákon, mint most a mobilokkal. A majdani AR technológiával karöltve pedig ez a mindennapok pótolhatatlan eszközévé válik!
12.
12.
McDuff
#10: Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy sztem még sem az Oculus, sem a Vive nem hozta még be az árát, míg a Kinect már az első évben ezt megtette. Az eszköz népszerű volt, láttuk benne a potenciált, nem azzal volt a baj, a rákészült szoftverek nyírták ki, és a VR-t is az fogja, ha csak ilyen 1 órás demó jellegű dolgok jönnek továbbra is, függetlenül attól hogy vezetékes vagy vezetéknélküli.
11.
11.
McDuff
Akkor így One-ra még kevesebb exkluzív cím lesz a jövőben :D

Viccet félretéve, én 360-n most is nagyon jól elvagyok vele, egyedül is és társasággal is. Sztem teljesen használható és szórakoztató cucc, ott cseszték el, hogy nagyon hardcore gameket is akartak rá csinálni, amibe beletőrt már a bicska. Most őszintén, a Wii konkurenciája akart lenni, hol jöttek arra ilyen gamek? Sehol, mert nem volt rá igény.

A One-hoz adott Kinect 2.0 mögé meg premierkor kellett volna pakolni már legalább egy tucat játékot, hogy az emberek tudják mivel tolni ha már kötelezően rájuk sószták.

A VR meg kb ugyanez lesz, néhány játéknál azt veszem észre, hogy baszki ezt már a Kinect is meg a PS move is tudta volna, csak most sisak van a fejeden (utóbbiban jó, okké, irányító is volt a kezedben, mint most), azt erre mindenki összeszarja a bokáját hogy, "fúúú, anyád ki tudok hajolni meg fedezék mögé tudok gugolni"...-.-
10.
10.
Yanez
#2: Úgy vélem a vr-ban ennél sokkal több lehetőség rejlik, és bár eddig nem a legkeresettebb cucc, mégis nagyobb népszerűségnek örvend, mint a kinect, s ezáltal a bukása is kétséges. Azt se felejtsük, hogy míg a kinect egy MS-xbox produktum, addig a vr egy szinte minden multimédiás eszközre kapható kütyü, amely nem egy fejlesztőre van beszűkülve. Ezt az úgynevezett kütyüt pedig egyre jobban fejlesztik tovább. Nemsokára jönnek majd a vezetéknélküli high-tech változatok is, ahol a kreativitás határa a csillagos ég. A kinect nem tudott önmagában hódítani, a vr-nak minden lehetősége megvan rá.

Azt se feledjük, hogy ez annak a vr-nak a kezdete, amely majd egy szép napon elröpít minket a virtuális valóság világába! Egyelőre még nagyon nem tartunk ott, és jelenleg engem is annyira hidegen hagy a cucc, hogy majd halálra fagyok, de ez nem jelenti azt, hogy nem látom a fától az erdőt. Most komolyan, a kinecthez hasonlítjuk? Basszus...
8.
8.
Slan
Pedig anno a Kinect miatt vettem x360-t PS helyett. Legalább portolhattak volna az x360-as játékokat xo-ra. Ha az xo megjelenesenel kiadják a remastered verzióit a játékoknak, nem háborodott volna fel mindenki jogosan, hogy kötelező a Kinect, de szinte semmi tartalom nincs rá.
7.
7.
Sun9us
#5: Túl alacsony a felbontás, és így is a gazdagok játékszere. Egy szemenkénti 4k felbontás 90fps-el már más tészta lennne, viszont azt semmi sem hajtja meg per pillanat.
5.
5.
PaprikaJancsi
#2: Egyetértek, túl kezdetleges formában indították útjára őket.
4.
4.
logic5
#2: +1 Sztem is döglött a vr... Legalábbis ebben a formában
3.
3.
Prax
Sztem mar akkor halott volt, amikor bejelentettek, hogy a one-hoz nem lesz. A vr-ral kapcsolatban nekem is ketsegeim vannak, majd az ido eldonti.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...