Star Wars: Battlefront II - a DICE hajlandó változtatni

Tegnap kérdezz-feleleket tartottak a Redditen a Star Wars: Battlefront II fejlesztői. Azt nem akarták elismerni, hogy több ezer órába telik feloldani a játék összes tartalmát, de újra és újra elismételték: hajlandók változtatni.

Habár a Star Wars: Battlefront II még meg sem jelent hivatalosan, a bétateszt és a korai hozzáférésű változat alapján a fizetős pályacsomagok helyébe lépő mikrotranzakciós rendszer már kellően felbőszítette a játékosokat. Legutóbb ott hagytuk abba, hogy a DICE bejelentette, hogy a rajongók nyomására csökkenti a feloldható hősök játékbeli árát, igaz, ezzel együtt a kampány teljesítéséért járó kreditet is korlátozták, és az Arcade módból kisajtolható pénzre is napi limitet vezettek be.

A DICE tegnap egy reddites kérdezz-felelekben igyekezett tüzet oldani, ahol a játékosok a legérzékenyebb témákban is feltehették a kérdéseiket - az már más tészta, hogy nem minden esetben kaptak kielégítő választ. Így például nem tudtuk meg, hogy igazak-e azok a becslések (köszi, Abydos!), amelyek szerint akár 4500 órát, illetve 2100 dollárt is felemészthet az összes tartalom feloldása a jelenlegi rendszer mellett, ami persze nem meglepő, hiszen egy múlt heti videóinterjúban az egyik multiplayer producer, Paul Keslin már elismerte, hogy fogalma sincs a számokról.

A játék egy másik producere, John Wasilczyk szerint azonban nem feltétlenül jók a becslések. Az úriember szerint az eddigi tapasztalataik alapján a játékosok "jóval gyorsabban" haladnak ennél, persze a tempó a rajongói tábor növekedésével változhat. "Az a célunk, hogy a fejlődési rendszer mindenki számára szórakoztató legyen. Semmi sem tűnhet elérhetetlennek, vagy ha mégis, teszünk róla, hogy ne érződjön így." A fejlesztők ezt egyébként többször is elismételték: odafigyelnek a játékosokra, és ha valami nem működik jól, igyekeznek változtatni rajta.

Wasilczyk azt is megjegyezte, hogy alapvetően az Arcade módban sem szeretnék korlátozni a rajongókat, a napi limit bevezetésével az volt a céljuk, hogy ne lehessen visszaélni a rendszerrel, és az Arcade (valamint a kampány) jutalmazása ne érintse hátrányosan a multiplayert. 

A fejlesztők azt is leszögezték, arra törekedtek, hogy elejét vegyék annak, hogy a Battlefront II-ből pay-to-win játék váljon. A DICE szerint a matchmaking kiküszöböli a különbségeket, számos tényező (a képességek, a felszerelések, a játékidő) határozza meg, hogy kivel kerülhetsz össze egy csatába.

A Star Wars: Battlefront II holnap jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.

11 komment - szólj hozzá!