Komoly gondban a System Shock-remake

Néha hátra kell lépni egyet ahhoz, hogy aztán kettőt léphessünk előre.Gyakorlatilag ezzel a gondolattal jelentette be a Nightdive Studios, hogy egyelőre pihentetik a System Shock Remastered fejlesztését.

Ugyan voltak már előjelei, de csak a tegnapi hivatalos bejelentés után állt össze, miért is késik ennyit a 2016 nyarán sikeres Kickstarter-kalapozás után elindult System Shock Remastered projekt. Durván másfél évvel ezelőtt még úgy tűnt, hogy az 1,3 millió dollárból elindult fejlesztés sínen van, még úgyis, hogy az eredetileg 2017 végére időzített premiert végül eltolta a csapat, valamikor 2018 második negyedévére.

Tegnap aztán a támogatók kaptak egy tájékoztatót, amiben a Nightdive Studios CEO-ja, Stephen Kick bejelentette, hogy egyelőre parkolópályára helyezik a projektet. Az indoklás szerint a túlzott siker után elvesztették a fókuszt, a korábban kitűzött célok teljesen megváltoztak, így nem csak a Unityről Unreal Engine 4-re váltás, de minden más is a csapat fejére nőtt. Egyelőre most úgy döntöttek, hogy egyelőre félreteszik a fejlesztést, átgondolják, hogyan tovább, aztán ha igaz Kick ígérete, akkor valamikor be is fejezik majd a klasszikus teljes renoválását.

A Polygon közben egy belsős forrásra hivatkozva arról ír, hogy az egész fejlesztés mindvégig irreális ambiciókra épített, aminek következtében a csapat teljesen felélte a Kickstarter-adományokat. Larry Kuperman, az üzleti részleg vezetője pedig megerősítette, hogy nem igazán tudtak más tőkét bevonni a fejlesztésbe, mert a kiadók nem repültek rá a felújítás ötletére, a csapat víziója és ambíciói ugyanis nem egyeztek a piaci elvárásokkal, így nemrég 15 szerződött munkatárstól meg is vált a Nightdive. Azt viszont Kuperman is egyértelművé tette, hogy be fogják fejezni a játékot.

A Nightdive döntése természetesen nem érinti az Otherside Entertainment gondozásában készülő System Shock 3-at.

18 komment - szólj hozzá!