Komoly gondban a System Shock-remake

  • Írta: Shifty
  • 2018. február 17.
  • Gyászhír
Link másolása
Néha hátra kell lépni egyet ahhoz, hogy aztán kettőt léphessünk előre.Gyakorlatilag ezzel a gondolattal jelentette be a Nightdive Studios, hogy egyelőre pihentetik a System Shock Remastered fejlesztését.

Ugyan voltak már előjelei, de csak a tegnapi hivatalos bejelentés után állt össze, miért is késik ennyit a 2016 nyarán sikeres Kickstarter-kalapozás után elindult System Shock Remastered projekt. Durván másfél évvel ezelőtt még úgy tűnt, hogy az 1,3 millió dollárból elindult fejlesztés sínen van, még úgyis, hogy az eredetileg 2017 végére időzített premiert végül eltolta a csapat, valamikor 2018 második negyedévére.

Tegnap aztán a támogatók kaptak egy tájékoztatót, amiben a Nightdive Studios CEO-ja, Stephen Kick bejelentette, hogy egyelőre parkolópályára helyezik a projektet. Az indoklás szerint a túlzott siker után elvesztették a fókuszt, a korábban kitűzött célok teljesen megváltoztak, így nem csak a Unityről Unreal Engine 4-re váltás, de minden más is a csapat fejére nőtt. Egyelőre most úgy döntöttek, hogy egyelőre félreteszik a fejlesztést, átgondolják, hogyan tovább, aztán ha igaz Kick ígérete, akkor valamikor be is fejezik majd a klasszikus teljes renoválását.

A Polygon közben egy belsős forrásra hivatkozva arról ír, hogy az egész fejlesztés mindvégig irreális ambiciókra épített, aminek következtében a csapat teljesen felélte a Kickstarter-adományokat. Larry Kuperman, az üzleti részleg vezetője pedig megerősítette, hogy nem igazán tudtak más tőkét bevonni a fejlesztésbe, mert a kiadók nem repültek rá a felújítás ötletére, a csapat víziója és ambíciói ugyanis nem egyeztek a piaci elvárásokkal, így nemrég 15 szerződött munkatárstól meg is vált a Nightdive. Azt viszont Kuperman is egyértelművé tette, hogy be fogják fejezni a játékot.

A Nightdive döntése természetesen nem érinti az Otherside Entertainment gondozásában készülő System Shock 3-at.

18.
18.
Montim
#17: 2012-őt akartam írni teljesítés ideje alatt..

https://www.kickstarter.com/projects/2122031929/novus-aeterno-the-next-evolution-in-rts-games/description

Ráadásul 75.000 dolláros projektről beszélünk, amiből így is 268.000 lett teljesítve és egy ilyen hírrel rukkolnak elő több mint 5 év múlva, hogy nincs pénz. :D
17.
17.
Montim
Hasonló mint a 2013 decemberében teljesített Kickstarter kampány Novus Aeterno (sci-fi stratégia mmo) név alatt. Az egyik olyan játék amit támogattam és azóta se jött ki, miközben a tervezett kiadás 2014 áprilisa lett volna. Pár hónapra rá kiadtak egy pre-alpha változatot ami nagyjából 1 hónapig működött, utána már beloginolni se lehetett a szerverre, aztán pár évig információkat szórtak a készülődési állapotról. Tavaly pedig végig az NDA által le lett védve, miszerint új támogatót szereztek és rájöttek nagyobb elképzelésik vannak, emiatt hírt se adhattak a játékról. Idén ismét hallani felőlük, ami átdolgozott motort kapott és már a Hades9 név alatt fut. Most pedig pénzhiánnyal jönnek, ami úgy gondolom elég nagy pofátlanság, mert én elhiszem ha egy jobbat akarnak készíteni, de én nem ezt a projektet támogattam, hanem azt aminek már 2014-ben ki kellett volna jönnie.
16.
16.
user101
Törjenek a csontok, follyon a vér, a beleitek a majd a földig ér! :)
15.
15.
markoci555
hát akkor számomra meghalt, imádtam az első részt és nagyon vártam hogy kijöjjön valami új grafikával de alapjaiban ugyan az, nem tudom miért lett volna ez olyan nehéz...

Van egy olyan érzésem egy két ráérősebb modder valamivel megcsinálná otthon pár év alatt, mint a Half Life-nál, vagy mik voltak még, Stalker, Skyrim Oblivion stb
14.
14.
vmiki88
Biztos elment pár rosszlányra a pénz, de legalább jól érezték magukat. :F
13.
13.
KopyAti
Ne má'! Pedig ezt úgy vártam!
12.
12.
Ooorky
#11: Szoftvereknél nincs, egy ígéretért fizetsz, ami vagy teljesül vagy nem.
Fizikai dolgoknál be kell mutatniuk egy létező prototípust.
11.
11.
latis666
Szerintem aki ilyesmire fizet az tisztában kell legyen azzal hogy ez azért korántsem biztos. Másfelől szerintem is kellene valami kontroll és felelősség. Egyébként az is lehet hogy van. Sosem néztem utána.
9.
9.
Gorrister
Ezekben legalább volt annyi becsület, hogy közölték mi a helyzet. A régi Sierra féle Space Quest-es srácok összeszedték a pénzt 2012-ben egy új kalandjátékra Spaceventure címen. Azóta is készül és jóformán semmit nem tudni hogy mi van, mert nem igazán kommunikálnak senkivel. Közben állítólag az egyik tag ott is hagyta a csapatot és ez egy 2 fős bandánál azért elég nagy érvágás.
7.
7.
logic5
És ez még ugye mind semmi, a SC-hez képest... Ott világbotrány lesz hamarosan..
4.
4.
Ilyet mindig gáz olvasni. Mármint vannak alakok, akiknek az eredeti régi játék sokat jelentett és jó játék is volt, nem hiába került kult klasszik státuszba.

Ezek az emberek befizették előre a pénzt, csak azért, hogy most ez történjen. Én nem török pálcát senki feje felett, hiszen nem voltam ott, nem láttam, de érdekes. A fejlesztők vezetőségének látnia kellett volna és a rendelkezésre álló pénzhez kellett volna igazítania a játékot - de elkészíteni.

Persze ötletei mindenkinek vannak, meg mindenki jót akar. De ugye nem szabad elfelejteni, hogy ezek nem az eredeti fejlesztők és egy játékot lemásolni és áttextúrázni nem egészen az, mint megalkotni.
3.
3.
Gykrizsi
Befejezzük, csak nincs rá pénz. Ebből sok jó nem sülhet ki.
2.
2.
Ooorky
Egy újabb bukott KS project, mint a többi 90%...
1.
1.
Grat. Beszedték a zsét, elkurvázták és majd idővel úgy ahogy alapon befejezik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...