Az Xboxokba is utat talált az AMD FreeSync technológiája: a Microsoft Xbox Live programigazgatója, Larry Hryb és a Tungler Antal az AMD marketingvezetője közösen jelentette be funkciót a redmondi óriás Inside Xbox műsorában. Az újítások a vállalat teljes Xbox One-portfólióját érintik, noha nem mindegyik modell kapja meg ugyanazokat az új funkciókat. Egész pontosan az eredeti Xbox One-ra a mezei, első generációs FreeSync jut el, az Xbox One X és Xbox One S pedig a HDR-támogatással megspékelt FreeSync 2-t kapja.
A FreeSyncet az AMD a rivális NVIDIA G-Sync ellen indította harcba, amely a kijelzők képfrissítési gyakoriságát hivatott szinkronizálni a videokártyák által generált képkockák tempójával. A bő egy évvel ezelőtt bejelentett FreeSync 2 a tavalyi év egyik slágertémájára, a HDR-re feküdt rá, amelyhez kiterjedtebb támogatást hozott Windows alatt, saját HDR pipeline-nal véve le a színbeállítási folyamat terhét a rendszer válláról, és automatikusan hozzáigazítva a beállításokat a technológiát támogató kijelzők natív megjelenítési képességeihez.
De mégis hogyan kamatoztathatják a konzolosok a képkockaszinkronizációt? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Amúgy ez nem rakéta tudomány, és nem is a Microsoft találta ki, akár te is ki tudod próbálni otthon: leszedsz egy bármilyen virtuális gép kezelő alkalmazást (pl.: VirtualBox-ot) létrehozol benne két virtuális gépet amiben úgy osztod el az erőforrásokat, hogy ne legyenek átfedések, és utána bármit csinálhatsz a két rendszerben, azok nem lesznek egymás sebességére számottevő hatással.
Microsoft Opens Up More CPU Power On Xbox One
Xbox One and PS4 to have different game memory allocations
Ha nem futna a "Shared" rendszer párhuzamosan az "Exclusive" rendszerrel, akkor nem működnének olyan alapvető funkciók mint pl az értesítések, vagy nem tudnál elindítani egy böngészőt játék közben. A "standby" meg csak úgy tudna működni, hogy amikor váltasz a dashboard meg a játék között, akkor az "Exclusive" rendszer hibernálásra kerül, majd betöltődik a "Shared" rendszer, a játékra visszaváltáskor meg fordítva, de szerintem nem szívesen ülnél hosszú percekig a sötét képernyő előtt amíg ez megtörténik.
Szeretek ilyeneket néha túlgondolni, szóval ez egy teljesen személyes teória.
Ebből kifolyólag a teljes Windows 10 plusz erőforrás igénye max a saját működését lassítaná, de továbbra sem lenne hatással a játékok teljesítményére.
Nem valószínű, csak eljátszadoztam a gondolattal.
Vagy azért mert kap egy új beviteli módot? Az egér bill kombóval nagyon sokat tudnának nyerni, mert egy teljesen új felhasználói réteg nyithatna a konzolok felé.
Mi az, hogy nem konzolosított windows 10? Van konzolosított belőle? A mondatod feltételezi, hogy igen. Arról, meg hogy mit álmodik a microsoft szerintem fogalmad sincs, de lehet tévedek :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.