Az eredeti elképzelések szerint a Nightdive Studios mindössze remasterelni szerette volna a klasszikus System Shockot, a projekt azonban hamar kinőtte magát: amikor elindult a Kickstarter-kampánya, már rebootként hivatkoztak rá. A gyűjtés végül több mint 1,3 millió dollárt hozott a srácoknak, nem olyan meglepő hát, hogy óriási port kavart, amikor bejelentették, hogy szüneteltetik a munkálatokat
Habár a szünet sok csapatnál egyenlő a fejlesztés leállításával, a srácok a GDC-n adtak interjút a PC Gamernek, ami alapján úgy tűnik, mindenképpen befejeznék a játékot. A Nightdive vezérigazgatója, Stephen Kick és a cég üzletfejlesztési igazgatója, Larry Kuperman azt mondta, hogy az volt az alapvető problémájuk a projekttel, hogy egyre több fícsört akartak belezsúfolni.
Az új fícsörökkel egyre komplexebbé vált a játék, és az eredeti elképzeléseiktől is egyre távolabb merészkedtek, Kuperman szerint ezen a vonalon maradva nem is igazi System Shockot készítettek volna. Kick hozzátette, hogy a támogatói visszajelzések alapján realizálták mindezt, akkor döntöttek úgy, hogy felfüggesztik a projektet, és megpróbálnak visszatérni ahhoz a koncepcióhoz, amit az eredeti demójuk is képviselt.
A tervek szerint 2020 első negyedében jelenhet meg a játék, és ha minden jól megy, a srácoknak végül a pénz miatt sem kell aggódniuk: elmondásuk szerint néhány kiadó újra érdeklődni kezdett a projekt iránt, ezek tipikusan olyan cégek, akik korábban épp a játék komplexitása miatt láttak kockázatot a fejlesztésben.
A Kickstarter-támogatók állítólag már áprilisban kapnak egy kis ízelítőt az alkotásból, amelyben a játék néhány első termét járhatják majd be.