A játékvilágon kívül folytatódik a Kinect pályafutása

  • Írta: szlav
  • 2018. május 9.
  • Hardver
Link másolása
Habár a Microsoft mozgásérzékelője nem aratott osztatlan sikert az Xbox 360-as, később pedig az Xbox One-os karrierje során, a szenzor mostantól az Azure rendszerén keresztül segíthet a szoftverfejlesztőknek.

Mi és a játékos sajtó nagy része már elkönyveltük halottként a Kinectet, de a legújabb hírek szerint még van, ahol hasznosnak bizonyulhat a Microsoft mozgásérzékelője. A többnyire bugyuta játékokkal operáló kamera mögött elég robosztus technológiai háttér áll, ami igen hasznos lehet a szoftverfejlesztés, azon belül is elsősorban a gépi tanulás területén.

A Project Kinect for Azure keretein belül a szenzor nagyban segíthet majd a számítógépeknek az emberi viselkedés és gesztusok felismerésében, a térmélységet és infravörös sugarakat is érzékelő kamera segítségével kétségkívül olyan emberi reakciókat is rögzíthetnek majd a fejlesztők, melyekre egy átlagos kamerával képtelenek lettek volna.

"Amikor az eredeti Xbox 360-as Kinect fejlesztésén dolgoztunk, az volt a célunk, hogy egy olyan szerkezetet alkossunk, amely idővel megtanulhat az emberi természet szerint működni. A Kinecttel dolgozó fejlesztők hamar ráeszméltek, hogy ez a technológia roppant hasznos lehet a játékokon messze túlmutatóan is" - említi meg Alex Kipman a fenti posztban.

Annak ellenére tehát, hogy korábban már hivatalosan is beszüntették a Kinect gyártását, most visszatérhet. Ez egyébként már a negyedik iterációja lesz a kamerának, az Xbox 360-as és az Xbox One-os Kinect után ugyanis ezt a technológiát alkalmazta a HoloLens is, ezeket követi az Azure-kompatibilitásra kihegyezett változat.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...