Visszatér a kézikonzolok piacára a Sony?

John Kodera, a Sony Interactive Entertainment új vezetője a legutóbbi tokiói befektetői konferencián sokat mesélt a PlayStation jövőjéről, melyben egyáltalán nem zárta ki egy újabb kézikonzol esetleges érkezését.

Kommentek

#31
#28: Persze, grafikában elmarad egy switch egy ps4től.

A switchel összességében van egy megfelelő TVs konzolom a legtöbb játék 900-1080p a Nintendo belsős játékainak nagy része 60fps, amit kiveszek a tv alól, és folytatódik tovább ugyanaz a játék, csak kisebb felbontásban.

Egyébként akinek a psp kis túlzással PS2 volt zsebben, a vita PS3 zsebben, a switch meg kis túlzással PS4 ... zsebbe sajnos nem fér el, de táskába is nehézkesen (a vitát belecsúsztatom a táska oldalzsebébe, aztán mellé még sok dolog belefér, de ha a switchet viszem el, mellé már nem fér el semmi)
#30
#26: Persze, a legtöbb embernek (ezer millió) elég egy ingyenes match3 cím, ami közben reklámokat néznek.

Az előző generációban 90 millió 3DS+vita fogyott, most is siker a switch, a tulajok meg veszik (vesszük) a játékokat tizensok ezer forintért.
#29
#28: Azért én ezzel a kijelentéssel óvatosabban bánnék. Emlékszem, anno a 3D-re, a Move/Kinect-re is hogy mondták, hogy ez a jövő, aztán mi lett belőlük....

A VR-ban mondjuk én is több potenciált látok, de ha konzolos fronton maradok (már pedig tudomásom szerint a PS VR a legsikeresebb VR-eszköz), nem igazán látom azt a felhozatalt, amire azt mondanám, hogy most nagyon kellene egy ilyen sisak. Pedig kiaknázatlan vagy sem, egy ideje már piacon van. (Ha jól tudom 1,5 éve.)

Amilyen érdekesebbnél érdekesebb játékok érkeztek rá tavaly (pl. Resident EVII szerintem valami beszarás lehet VR-ban, de ott volt a Batman VR játék, a Tomb Raider-hez is kerekítettek valamit, a Star Wars Battlefront is kapott anno egy kis nyúlfarknyi VR-támogatott pályát, plusz ott van még a GT Sport/Driveclub VR-támogatása is, illetve a Skyrim-ról nem beszélve, ami megint nagyon érdekes és izgalmas lehet), addigra idén mi jutott a készülékre?
Egyedül a Moss az, ami most így beugrik és amit dicsértek is, bár jó pár kritika megemlítette, hogy ez a játék VR nélkül is működne.


De így a nagyobb címek és játékok valahogyan elfeledkeztek a (PS) VR támogatásról.
A Moss-hoz hasonló, kisebb, de annál érdekesebb parti címek pedig ugyanúgy jöttek anno Move-ra/Kinect-re is, de ezek önmagában nem fognak forradalmat kirobbantani.
Kíváncsi leszek, a $ony mit tartogat az E3-ra a VR tekintetében!


A kézikonzolokra visszatérve: igen, szerintem is így van, amit írsz, ráadásul a $ony köztudottan soha nem tekintette az asztali konzolokkal egyenrangú platformként a handheld gépeit. Ezért is van az, hogy az olyan nagy stúdióikat, mint a Naughty Dog vagy a Santa Monica, egyszer sem engedte a kisgép közelébe. Helyette inkább felbérelt C-D-kategóriás csapatokat és velük összehegesztette az aktuális system seller handheld spin-off-ját, ami sajnos néhol látszott is az eredményen....
Ezért is gondolom azt, hogy ha lesz új $ony-handheld, akkor annak olyan koncepción kell alapulnia, mint a Switch-nek.
#28
#21: Igen mert a VR-nak van jövője. Kiaknàzatlan mèg nagyon. Egy kèzikonzollal milyen nagy innovatìv ùjdonsàggal lehet előhozakodni? Grafikàban ìgy is ùgy elmarad egy asztali konzoltòl, kijelzőtekintetèben is elmarad egy nagy tv-el szemben. Mi marad amivel varàzsolni lehet, illetve ràveszel többmilliò embert hogy igenis ez kell neked ezt is vedd meg, meg hozzà 90%-ban ugyanazokat a jàtèkokat amivel az asztali konzolodon is jàtszol?
#27
#23: A legutóbbi hivatalos felmérés szerint a játékosok többsége inkább vegyesen használja mind a két funkciót, de ha szigorúan azt nézzük, hogy csak a dokkolt vagy csak a handheld mód népszerűbb-e, akkor az utóbbi nyer.

https://www.eurogamer.net/articles/2017-10-31-nintendo-switch-owners-play-slightly-more-in-handheld-mode-than-on-tv

Nem tudom, hol élsz, de ha Magyarországon kevés Switch-et láttál, azon ne csodálkozz. :D A Nintendo gépei nem olyan népszerűek nálunk. A PlayStation/Xbox messze-messze keresettebb konzolok Magyarországon.
De pl. Angliában már nem ilyen egyértelmű a helyzet, legalábbis én azt hallottam.
#24
#13: Tavaly a mobiljátékok 46,1 milliárd $ bevételt termeltek.
Ezzel leelőzték a PC-s (29,4 mrd$) és konzol (33,5 mrd$) piacot is...
#23
Mondjuk, hogy a Switch mekkora siker, az sokat nem mond a kézikonzolok piacáról.
Érdekelne egy hiteles felmérés, hogy vajon mennyien játszanak vele úgy, mint mondjuk a 3DS-el, Vita-val, vagy csak áll otthon a docking station-ben és a TV elött nyomják a játékokat rajta, mint egy hagyományos konzolon.

Szerintem inkább az utóbbi, a lakást soha, vagy nagy ritkán elhagyva.
Annó láttam pár embert Vita-val a kezében, de Switch-et megjelenése óta még sosem.

Mondjuk a Sanyi szerintem a mobilos vonalon az Xperia-val kezdhetne valamit, pl. normális kiegészitőket gyártani hozzá. PS játékokat már most lehet játszani rajtuk, szóval még a 0-ról sem kéne kezdeni, sem pedig egy teljesen új, ismeretlen eszközt felfuttani.

De meglátjuk.
#22
#21: Szerk.: Csak hát ugye ezek is dedikált játékok egy dedikált platformra, nem valami kiegészítő funkció.

(Bocs, ez lemaradt a végéről.)
#21
#20: A PS VR és a PS Move is egy kiegészítő, mégis több figyelmet és dedikált játékot kapott, mint amit a Vita valaha.

De még ha kiegészítő is a gép, oké. (Bár 2011-12-ben még nem így kommunikálták, de mindegy.) De konkrétan mi az a kiegészítő funkció, ami miatt még manapság is érdemes lenne még egy ilyen gépet tartani?
A Remote Play, ami tudomásom szerint okostelefonról/PC-ről is üzemeltethető? PS3-on meg ráadásul nem is volt elérhető, pedig anno a Killzone 3-at demózták ilyen módon a Vitán.
A PS Now, ami már nem is érhető el a készüléken? (Pedig ennek még lett is volna értelme szerintem és ezért gondolom, hogyha lesz egyszer valaha is még egy hordozható PlayStation, az valami ilyesmi lesz.)
A keresztplatformos támogatás, amit szerintem mára már egyetlen játék sem támogat?
A PS Plus, amiből a PS3-hoz hasonlóan a Vita is kikerül? (És bár zárójelben ugyan, de hadd kérdezzem meg az ittenieket, hogy mondjuk az elmúlt 1 év PS Vitához járó Plus-játékait vajon hányan töltötték le...Mert nem hiszem, hogy olyan hű, de combos játékokat adtak volna.)

Konkrétan ami miatt érdemes még ma is beruházni erre a gépre, azok az eddig megjelent játékok közül azok, amelyek érnek is valamit és nem portolták át őket más platformra vagy a hack miatt, ami még tudomásom szerint nem olyan kiforrott, mint a PSP-nél volt anno. Valamint nem szabad elfelejteni a japán játékokat sem, elvégre látható, hogy vannak olyanok, akiknek igenis a szívük csücske. Ebben még jó a Vita valóban.
#20
#19: Ezzel csak annyi a gond hogy mèg a Sony-nàl a ps4 konzol a fő platform ès a vita "kiegèszìtő" addig a Nintendonàl a kèzi konzol a fő.
#19
#18: A $ony SEMMILYEN módon nem reklámozta a Vitát és a Vitára érkező játékokat. Pedig valóban vannak a gépre remek kis játékok. (Egyik személyes kedvencem volt pl. a Zero Escape széria.)
Nézd csak vissza az olyan nagyobb nyugati régióra fókuszáló rendezvényeket, mint az E3 vagy a GamesCom! Egy kézzel meg lehet számolni, hogy a $ony hány perc figyelmet szánt a Vitának ezeken a rendezvényeken az elmúlt 3 évben összesen!
Japán az ugye kivétel, mert ott a TGS-en rendszeresen vannak Vitára bejelentések. Meg is látszik az eredménye az ottani eladásokon, elvégre a Vita sokáig még a PS4-et is partiba verte...

És ez még csak az érem egyik fele. Mert amíg a Nintendo nem sajnál időt és energiát az általad is említett játékok reklámozására, addig mellette kihoznak egy olyan Mario-t vagy egy olyan Zeldát, amit a legtöbb nyugati hírportál abszolút games of all time-nak könyvel el.
Persze ha valaki csak a számokon lovagol, az önmagában nem ér semmit, de én akkora összegyetértést és olyan magas MC értéket, mint ami tavaly a Breath of the Wild-nál volt, olyat max. a GTA V-nél láttam.
Hol volt egy, akár csak ezt távolról megközelítő játék Vitára.....
#18
#17: "nyugattal, ahol szerintem már 2015-2016 óta nem érkezett semmilyen említésre méltó cím"

Érdekes, a Nintendo directekben említésre méltónak érezték hogy jön switchre a Dragon quest builders, YS8, a Sony nem érezte említésre méltónak, hogy ezekkel is reklámozza a vitát ... bár leginkább semmivel sem reklámozta itt már régóta.

Apropó jrpgk:

https://gotypicks.blogspot.com/2017/09/2017-game-of-year-genre-awards.html

Nézd meg mi lett az RPG of the year nyugaton (szinte mindenhol persona5) és mi magyar oldalakon (mindenhol south park, a persona még top5ben se volt itt benne) egyre több jrpgnek van nyugaton többmilliós eladása amit Magyarországon nem is látok boltban, érdekes dolog ez...
#17
#15: Igen, mivel Japánban még legalább jelenik meg rá valami játék, ellentétben nyugattal, ahol szerintem már 2015-2016 óta nem érkezett semmilyen említésre méltó cím, legyen az akár egy szimpla asztali konzolos port vagy egy tök új fejlesztés.

Pedig aztán a japánok ahogy hallom, eléggé bolondulnak az okostelefonokért is, mégis keresett konzol ott a PS Vita, mert jelenik meg rá olyan játék, ami az ottani kultúrát érdekli.
Ezért is van az, hogy ott még továbbra is forgalmazni fogják a dobozos játékokat, ezek beszüntetése csak minket, az európai és az amerikai régiót érint.
https://kotaku.com/sony-will-keep-making-ps-vita-physical-games-for-japan-1826130776
#16
Én ettől a Koderától ha többet nem is annyit várok hogy talán nem akarja idő előtt lelöni a vitát mint a Playstation előző vezetője. Ha valamire kicsi az igény nyugaton azt a kis igényt kéne kielégíteni, nem veszni hagyni.

Egyébként nem csak a vita, a 3DS is kezd eltűnni nyugaton 2018ban lásd a Dragon quest 11, monster hunter XX mindenre jön csak 3DSre nem, amit azért nem értek, mert a vitával ellentétben a 3DSt még forgalmazzák nyugaton.
#15
#14: Dehát pont a külsős japán fejlesztők tartják egy kicsit nyugaton is életben a vitát, az idei nyugati dobozos játékmegjelenések amivel a Sony jövőre már nem akar foglalkozni mind japán fejelsztök nyugati leányvállalatai adják ki.
#14
#9: Szerintem az 5-10 dolláros játékokkal játszó (mondjuk így) casual játékos az okostelefonok korszaka előtt sem adott volna ki 10-12 000-et egy játékért, hanem valószínűleg bepandoráztatta a PSP-jét és húzta le szépen sorjában a .cso fájlokat a netről.
Másrészről igazad van, az okostelefonok és tabletek teljesen átalakították ma a mobil gaming piacot. Ezt hülyeség vitatni. Viszont akkor ezek alapján a Switch-nek is legalább akkorát kellett volna buknia, mint a Vitának, ami, a dolgok jelen állása alapján egyáltalán nem így van. (Konkrétan a Nintendo 1 év alatt beérte a Switch-csel a Vitát, ami 2012-ben jelent meg.) De még a 3DS-ből is elment legalább annyi, mint anno a PSP-ből. Szerintem ezzel az eredménnyel a $ony is nagyon elégedett lett volna.

Rengeteg sz.r, feleslegesnek tűnő holmit le lehet nyomni az emberek torkán, ha megvan rá az a tartalom, ami miatt megvan a késztetés, hogy az ember megvegye az adott gépet.
A Vitánál ez abszolút nem volt meg. Volt az elején egy korrekt iparosmunka Uncharted, meg volt egy abszolút pöpec Killzone valahol az aktív ciklus vége felé és én nem is emlékszem többre. Se egy Gran Turismo, se egy Metal Gear, se egy God of War, mint anno a PSP-nél, semmi....A $ony teljesen felhagyott a Vitás címek fejlesztésével. A külsős fejlesztők meg már a megjelenéskor sem tolongtak a gépért, hasonlóan a Nintendo termékeihez, csak hát megint itt jön vissza az, amit feljebb írtam....

Én továbbra is azt gondolom, hogy ha lesz valaha még egy $ony-handheld gép, az abszolút nem olyan lesz, mint a Vita vagy a PSP. Inkább amolyan hordozható PS4/dedikált PS Now kütyü, amire már a megjelenés napján lesz legalább 150+ játék és ha emellé még kitalálnának egy PS Plus-hoz/Xbox Game Pass-hoz hasonló előfizetési modellt, akkor a 10-12 000 Ft-os probléma is meg lenne oldva.
.
#13
#9: Mutass màr nekem lègyszi egy èrtelmes mobilos címet! Jah hogy nincs ? Erről ennyit.

Igenis lenne értelme egy rendes sony kézi konzolnak!