Josef Fares: felesleges a játékidőn lovagolni

Az A Way Out rendezője, Josef Fares már többször is bizonyította, hogy igazi lázadó alakja ő a játékiparnak. Most épp a játékok játékidejével kapcsolatos kiadói és rajongói fenntartások kapcsán nyilatkozott egyet.

Josef Fares az A Way Out rendezője, a VG247-nek adott interjút, amiben többek között a játékidő miatt sokat kritizált játékokról is szó esett. Mint mondta, legutóbbi játéka, az A Way Out esetében PlayStation 4-en mindössze a rajongók 52 százaléka játszotta végig a börtönszökéses kalandot. Fares hozzátette, ez az eredmény kifejezetten kiemelkedőnek számít, de elmondása szerint nem sok értelme van ennek örülni, hiszen ha egy filmről lenne szó, akkor egészen őrült dolog lenne azt mondani, hogy mondjuk sikeres volt James Cameron filmje, mert a nézők fele végignézte azt.

Később azzal folytatta, hogy éppen ezért teljesen mindegy azon görcsölni, hogy milyen hosszúságú egy játék története. Ha a játékosok egyszerűen végig sem játsszák a sztorit, akkor szerinte felesleges erőforrásokat ölni abba, hogy újrajátszható legyen a cselekmény vagy hogy sokáig a monitor elé szögezze a rajongókat. És azt sem érti, hogy egy játék hossza miért is befolyásolja egy játék végső pontszámát. Hozzátette, az A Way Out esetében a kiadó is élénken érdeklődött a játék hossza iránt, de ő végül közölte velük, hogy nem fog ilyen hülyeségre válaszolni.

Végül azzal jellemezte az egész jelenséget, hogy mindenki fel van háborodva, ha nincs minden földi jóval megpakolva az asztal, de aztán amikor bármit vehetnének onnan, csak a töredéke fogy el, a többi pedig megrohad. Majd hozzátette, a játékokra élményként kellene tekinteni, és sosem fogja mesterségesen elnyújtani a történeteket, főleg, ha az a játékélmény és a dizájn rovására megy. 

28 komment - szólj hozzá!